وقوع 4000 زلزله در سال 91

به گفته رئیس مدیریت بحران کشور، طی 9 ماه امسال بیش از 4000 زلزله در کشور اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۵۳۹۹۵۲

حسن قدمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بیشترین زلزله‌ها در آذربایجان‌شرقی و خراسان‌جنوبی رخ داده است، افزود: سال گذشته نیز بیش از 7900 زلزله در کشور روی داد که بیش از 412 مورد از آنها با مقیاس بالای4 ریشتر بود.

رئیس مدیریت بحران کشور با بیان این‌که توان کشور در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی با توجه به آمادگی کشور و حادثه‌خیز بودن ایران در حد قابل قبولی است، تصریح کرد: با توجه به این که حوادث و بلایای طبیعی مانند خشکسالی حوادثی است که اثرات خود را در درازمدت نشان می‌دهد، می‌توان ادعا کرد بیشترین حادثه‌ای که در کشور ما موجب خسارت می‌شود، زلزله است.

قدمی با اشاره به توزیع تجهیزات کامل بیمارستان صحرایی در کشور گفت: هم اکنون 15 بیمارستان صحرایی در 15 استان کشور راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، این تجهیزات بیمارستان‌صحرایی دارای 50‌تخت بوده و تمام امکانات یک بیمارستان ثابت از جمله اتاق جراحی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سی‌تی اسکن را داراست.رئیس مدیریت بحران کشور تصریح کرد: با توزیع این تجهیزات، استان‌های دارنده آن، معین استان‌های اطراف خود هستند و هنگام بروز حادثه در استان‌های اطراف از این امکانات استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها