جشنواره صدای عشایر به کار خود پایان داد

تجلیل از مفاخر و مشاهیر عشایر ایران

جشنواره‌ی ملی «صدای عشایر» امروز (پنجشنبه، 19 بهمن‌ماه) 9 صبح تا 9 شب در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۹۰۳۴
امروز آخرین مهلت بازدید از جشنواره‌ی ملی «صدای عشایر»

"منوچهر جهانیان"  معاون گردشگری کشور با اعلام این خبر گفت: به‌دلیل استقبال زیاد مردم و برای فروش بیشتر محصولات اقوام عشایر و هنرمندان صنایع دستی، تصمیم گرفته شد جشنواره‌ی ملی صدای عشایر پنجشنبه (19 بهمن‌ماه) از ساعت 9 صبح تا 9 شب برگزار باشد.

او همچنین با اشاره به برپایی اختتامیه‌ی این جشنواره در ساعت 18 روز پنجشنبه، اظهار کرد: برگزاری مراسم اختتامیه مانع برپایی نمایشگاه نیست و غرفه‌ها همچنان تا ساعت 9 شب باز خواهند بود.

وی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه از برترین گروه‌های هفت‌گانه شامل استان‌های برتر، طبیعت‌گردی‌، صنایع دستی‌، جلوه‌های زندگی‌، موسیقی، مراسم آیینی و شهدای عشایر تقدیر خواهد شد.

جشنواره‌ی صدای عشایر از 14 بهمن‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شده و در آخرین روزهای برگزاری، با استقبال بیشتری نسبت به روزهای نخست روبه‌رو بوده است. در این جشنواره، اقوام عشایر با برپا کردن چادرهای عشایری‌، زندگی‌، پوشاک،‌ غذا، آیین‌ها و موسیقی خود را معرفی می‌کنند. گروه‌های موسیقی اقوام نیز هر روز در فضای نمایشگاه، موسیقی زنده اجرا می‌کنند که این بخش از جشنواره با استقبال زیاد مردم مواجه شده است. علاوه بر این، در برخی غرفه‌ها امکان ثبت نام در تورهای عشایری فراهم شده است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها