خانه‌های تاریخی، جاذبه‌های جدید گردشگری ویتنام

خانه‌های تاریخی ویتنام در سال‌های اخیر به جاذبه‌های جدید گردشگری این کشور تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۵۳۷۹۰۵
خانه‌های تاریخی، جاذبه‌های جدید گردشگری ویتنام

در شرایطی که صنعت گردشگری ویتنام در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌، کارشناسان یکی از علل اصلی این امر را تبدیل شدن خانه‌های قدیمی این کشور به مقاصد جدید گردشگری می‌دانند.

به گزارش ویتنام نت بریج، طی سال‌های اخیر تعدادی خانه تاریخی در ویتنام که بیشتر آنها در ساحل رود «تین» واقع شده‌اند به مقاصد گردشگری تبدیل شده‌اند.

بیشتر این خانه‌ها، ساختمان‌های بسیار مجللی هستند که با تلفیقی از دو سبک معماری چینی و فرانسوی ساخته شده‌ که این امر نقش بسزایی در جذب گردشگران به این کشور به ویژه گردشگران چینی و اروپایی داشته است.

یکی از این خانه‌ها که در سال‌های اخیر شهر جهانی یافته است، خانه مشهور «هینچ تای» است که در سال 1895 به شکل یک قایق در ساحل رود تین ساخته شده است. البته دیگر مناطق مختلف ویتنام از جمله مناطق مرکزی این کشور از جاذبه‌های گردشگری متنوعی از جمله غارها و پارک های ملی ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» بهره می‌برند که قابلیت تبدیل شدن به یک مقصد جهانی گردشگری را دارند.

ویتنام در سال 2011 میزبانی نزدیک به شش میلیون گردشگر را تجربه کرد و دولت این کشور قصد دارد در قالب یک برنامه‌ی 10 ساله، این کشور را در سال 2020 به میزبان 10 میلیون گردشگر تبدیل کند.

دولت ویتنام همچنین قصد دارد تا سال‌ 2020 درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را به 16 میلیارد دلار در سال برساند که حاصل آن تبدیل شدن درآمدهای حاصل از این صنعت به شش درصد تولید ناخالص داخلی ویتنام خواهد بود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها