در جشنواره ملی صدای عشایر

با ۲ هزار تومان «عشایری» شوید

در این جشنواره موضوعاتی نظیر «عشایر و انقلاب اسلامی»، «عشایر و جلوه‌های زندگی»، «عشایر و تولید ملی»، «عشایر و کوچ نشینی»، «عشایر و میهمان پذیری و میهمان نوازی» در جریان برگزاری جشنواره مورد بررسی صاحب نظران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۳۷۲۹۸
آغاز به کار نخستین جشنواره ملی صدای عشایر ایران

نخستین جشنواره ملی صدای عشایر ایران عصر امروز شنبه با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری در سالن میلاد در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، هدف از برگزاری این جشنواره که‌از 14 تا 19 بهمن ماه درمحل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده، معرفی زندگی عشایر، نمایش آیین‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی آنان به آحاد مردم و  آداب و رسوم عشایر است.

در این جشنواره موضوعاتی نظیر عشایر و انقلاب اسلامی، عشایر و جلوه‌های زندگی، عشایر و تولید ملی، عشایر و کوچ نشینی، عشایر و میهمان پذیری و میهمان نوازی در جریان برگزاری جشنواره مورد بررسی صاحب نظران قرار می‌گیرد.

معاون اول رئیس جمهور در این مراسم جشنواره ملی صدای عشایر ایران را نمایشی از اتحاد همه مردم کشور دانست و گفت: این جشنواره جلوه زیبایی از عشایر و قومیتهای مختلف ایران است.محمد رضا رحیمی با آرزوی مستحکم شدن پیوندهای برادری میان همه ایرانیان فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

در ادامه این مراسم از سند ثبت ملی کوچ عشایر ایران و تمبر یادبود جشنواره ملی صدای عشایر ایران رونمایی شد و نمایندگان عشایر و اقوام مختلف با هنرنمایی به معرفی آداب و رسوم خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها