رنگین‌کمان خانواده ایرانی در قاب تلویزیون

میلیاردر، یه تیکه زمین و زمانه سریال‌هایی هستند که از شبکه‌های یک، دو و سه در حال پخش هستند. محور هر‌سه سریال خانواده است.
کد خبر: ۵۳۴۹۹۷
رنگین‌کمان خانواده ایرانی در قاب تلویزیون

خانواده‌هایی که هر کدام سبک و سیاق خود را در زندگی دارند و با مشکلاتی که برایشان پیش می‌آید به روش خود روبه‌رو می‌شوند.

البته رنگ‌آمیزی غم‌ها و شادی‌های هر کدام از این خانواده‌ها با دیگری فرق دارد. این سریال‌ها در واقع تصویر حقیقی از خانواده‌های ایرانی را به نمایش گذاشته‌اند.

در سریال میلیاردر خانواده‌ای از طبقه مرفه را می‌بینیم. خانواده‌ای که در ظاهر رفاه‌ گیج‌کننده‌ای دارند و خوشبختی از در و دیوار خانه و شرکتشان می‌بارد اما وقتی کارگردان با نگاه کمدی وارد لایه‌های درونی این خانواده می‌شود، مردم متوجه می‌شوند که خوشبختی فقط رفاه نیست.

تفاهم، اعتماد و دوستی اگر بین اعضای یک خانواده وجود نداشته باشد،‌ رفاه و آسایش هم نمی‌تواند، آرامش را به خانه حکمفرما کند.

میلیاردر نشان می‌دهد که گاهی روابط زن و شوهر تبدیل به دکانی می‌شود که در آن داد و ستد جای عطوفت و تفاهم را می‌گیرد.

در سریال یه تیکه زمین، خانواده سنتی ایرانی به نمایش گذاشته شده است، اما این خانواده هم در شرایط امروزی که زیاده‌خواهی جای قناعت را گرفته، آسیب‌پذیر شده است.

البته در این سریال می‌بینیم که بچه‌های خانواده گاهی بدون این‌که خود بخواهند، وارد بازی می‌شوند که پدرانشان شروع کرده‌اند. حامد، پسر کوچک حاج‌حیدر بازیچه دست «التفات» شده که از حاج حیدر کینه به دل دارد. فرزندان بازیچه می‌شوند تا پدران تاوان کارشان را پس بدهند.

یه تیکه زمین نشان می‌دهد که اعضای یک خانواده مانند مهره‌های یک تسبیح به وسیله یک نخ به هم مرتبط هستند، نخ که پاره شود، دانه‌های تسبیح هر کدام به جایی پرتاب می‌شود. درست مثل نمایی از سریال که تسبیح حاج‌حیدر از خشم پاره شد!

در سریال زمانه، حسن فتحی دو خانواده را در کنار هم قرار داده است. هر دو خانواده که با هم فامیل هم هستند در ظاهر نباید مشکلات مالی داشته باشند.

آنها هم انگار خوش و خرم در کنار هم زندگی می‌کنند اما فتحی در همان قسمت اول نشان داد که آتش کینه می‌تواند خرمن شادی‌ و اعتماد را به خاکستر تبدیل کند.

زمانه قرار است، عشق، انتقام و کینه به عنوان سه ضلع مثلثی که روابط اجتماعی و خانوادگی را شکل می‌دهد، داستانی امروزی را به تصویر بکشد. تصویری که مابه‌ازاهای آن در جامعه ما به وفور دیده می‌شود.

طاهره آشیانی - دبیر گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
برچسب ها: زمانه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها