اساسنامه اصلاح شده تا سه‌شنبه ارسال می‌شود ؛

افشارزاده: ضرب الاجلی علیه ایران تعیین نشده است

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: با صحبت‌هایی که با داوری داشتیم موافقت کردیم حدادی با مربی‌اش در ایران حضور پیدا کند.
کد خبر: ۵۳۴۳۴۱
افشارزاده: مشکل بودجه حل شود جزو ده تیم المپیک می شویمبهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک امروز در برنامه ورزش و مردم حاضر شد و به سؤالات مختلف پاسخ داد که در زیر می‌خوانیم:
 
*‌ ورزش ایران در المپیک خوش درخشید که در این کار فدراسیون ها، کمیته و وزارت دخیل بودند. برای تداوم آن در برزیل چه برنامه‌ای دارید؟
 
بعد از المپیک لندن اولین جلسه هیئت اجرایی تشکیل شد که البته هر هفته سه شنبه‌ها این جلسات برگزار می‌شود و ما برنامه 4ساله کمیته را تصویب کردیم. 5 رویداد بزرگ سال آینده پیش رو داریم که اگر برنامه‌هایمان در هر سال انجام شود می‌توانیم از این فعالیت 4 ساله بهره‌برداری کنیم. باید قدم به قدم حرکت کرده تا شاهد موفقیت ورزشکاران باشیم.
 
* شاهد موفقیت چینی ها در المپیک بودیم و آنها برنامه اجرایی خود را از همین حالا آغاز کردند، چرا ما از ابتدا به طور رسمی کارمان را آغاز نمی‌کنیم؟‌
 
بازی‌های غرب آسیا، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مسابقات رزمی و جوانان را برنامه ریزی کرده‌ایم اما اکنون به بحران بودجه رسیده‌ایم. از 45 مربی خارجی حاضر در کشور تنها 15 مربی در ایران حضور دارند و پیش بینی ما برای بودجه با دلار 1226 تومانی بود. بارها به بانک مرکزی نامه نوشتیم اما آنها به صراحت گفتند از صرافی‌های مجاز ارز آزاد خریداری کنید. از 15 آذر پیش بینی کرده بودیم اردوها برای چهارمین مسابقات غرب آسیا آغاز شود اما با این شرایط باید اردوها را به تأخیر بیندازیم. اگر به چنین مسائلی توجه نشود در مسابقات آسیایی 2014 دیگر موفقیتی که در گوانگجو داشتیم تکرار نخواهد شد؛ فدراسیون، ورزشکاران و مربیان نیاز به بودجه دارند.
 
* پس باید حضور در مسابقات اولویت‌بندی شود.
 
بله. ما حضور ورزشکاران در مسابقات همبستگی‌های کشورهای اسلامی را با 100درصد مدال‌آوری، احتمال مدال آوری و عدم کسب مدال پیش بینی کرده‌ایم. اردو، مربی، اعزام و لباس برنامه ریزی شده اما با این بودجه فکر می‌کنم دو یا سه تیم بیشتر نتوانیم اعزام کنیم.
 
* باید جایگاه ویژه ای برای ورزش در نظر گرفته شود آیا شما برای رسیدن به این مسئله تلاش کردید؟
 
ما 6 نامه به مقامات کشور و از جمله رئیس جمهور نوشتیم. رئیس جمهور حتی مسابقات آسیایی و قرار گرفتن در بین 10 کشور را اعلام کردند اما اینها نیاز به برنامه و بودجه دارد. فدراسیون ها برنامه ریزی کرده‌اند و انتظار مردم این است که ما از گوانگجو بهتر نتیجه بگیریم. متأسفانه شنیدم ورزش در اولویت نیست. ورزش به مردم امید می‌دهد و نباید این امید را بگیرند. اگر اکنون به داد ما نرسند چه زمانی می‌خواهند این کار را انجام دهند.
 
* بهداد سلیمی در المپیک طلا گرفت اما دلخور است که کمیته قولی که داده به آن وفا نکرده است.
 
70 ، 50 و 30 میلیون تومان برای مدال آوران المپیک در نظر گرفته بودیم اما به دلیل مسائل مالی هنوز پرداخت نشده است. ما اگر بخواهیم رشته‌های مدال آور و رشته‌هایی که احتمال مدال آوری در آن وجود دارد را به 5 رویداد سال آینده اعزام کنیم 43 میلیارد تومان نیاز داریم.
 
* آیا انتخابات کمیته برگزار می‌شود؟
 
صد در صد اما این بستگی به تهیه اساسنامه ملی ما دارد. تغییراتی داده شده که باید به IOCارسال کنیم و بعد انتخابات برگزار می‌شود.
 
* صمد نیکخواه بهرامی اعلام کرده است ماهیانه 95هزار تومان حقوق می‌گیرد.
 
این مبلغ اکنون اضافه شده و صندوق حمایت از ورزشکاران برنامه خاص دارد و در حال اصلاح اساسنامه است ما هم کمک می‌کنیم اساسنامه کامل شود. من در اولین جلسه با نیکخواه در این خصوص صحبت خواهم کرد.
 
* گفته شده از کمیته ملی المپیک به IOCنامه ارسال شده است؟
 
از طریق ما به IOCنامه ارسال نشده و این مسئله مربوط به فدراسیون هاست؛ ما امانتدار فدراسیون ها هستیم.
 
* چرا به استقلال آمدید و بعد رفتید؟
 
باتوجه به صحبتی که وزیر ورزش در المپیک با من داشت آمادگی‌ام را برای حضور در استقلال اعلام کردم اما احساس کردم به نتیجه ای که در نظر دارم نمی‌توانم برسم پس چرا باید جای کسی دیگر را تنگ می‌کردم. بنابراین استعفایم را اعلام کردم.
 
* از 45 مربی خارجی که در کشور حضور داشتند اکنون 15 مربی مانده اند. این اتفاق به ورزش آسیب نمی‌زند؟
 
مطمئنا ورزش آسیب خواهد خورد. درباره حضور حدادی و مربی‌اش هم در جلسه هیئت اجرایی با داوری صحبت کردیم و موافقتمان را اعلام کردیم.
 
* فکر می‌کنید بتوانیم مانند المپیک لندن در برزیل هم مدال آوری داشته باشیم؟
 
در بازی‌های آسیایی می‌توانیم چهارمی‌مان را تصویب کرده و به سومی گرایش داریم. در المپیک نیز قول می‌دهم اگر مسائل مربوط به بودجه حل شود جزو 10 تیم اول باشیم.
 
*‌ اعلام کرده اید اگر حقوق مربیان خارجی را قبول کنید مسائل مربوط به تغذیه و اسکان بر عهده فدراسیون هاست؟
 
بله. چون مبلغی را که برای فدراسیون ها پیش بینی کردیم هزینه مربی را نیز دربرمی‌گیرد.
 
* بودجه در نظر گرفته شده برای مربیان سال گذشته 232 میلیون تومان و امسال 534میلیون. چرا این مبلغ افزایش پیدا کرده است؟
 
ما نمی‌توانیم ارز آزاد بخریم به همین دلیل مبلغ ریالی آن را به مربیان می‌دهیم.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها