سهم بیمه‌های زندگی در دنیا 59 درصد، در ایران 2/5 درصد

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سهم بیمه‌های زندگی مانند بیمه عمر، بیمه درمان و بیمه بازنشستگی از کل صنعت بیمه در دنیا ۵۹ درصد است اما این سهم در کشور ما 2/5درصد ازکل این صنعت است.
کد خبر: ۵۳۳۳۳۶

به گزارش فارس، سیدشهاب‌الدین صدر افزود: سهم سلامت کشور ما از درآمد ناخالص ملی 6/5 درصد است که براساس برنامه پنج ساله و در پایان برنامه چهارم باید به 7 درصد می‌رسید و تا پایان برنامه پنجم باید به 5/7 درصد برسد.

وی افزود: این در حالی است که کشورهای اروپایی 16درصد و کشورهای همسایه 8 درصد از درآمد ناخالص خود را به سلامت داده‌اند.رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: نگاهی که دولت‌ها به سلامت دارند بر اساس چهار الگوست که یکی از آنها نگاه به سلامت به عنوان سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.وی ادامه داد: در این نگاه سلامت به عنوان حفظ توانایی و بهره‌وری نیروی کار استفاده می‌شود و برخی کشورها به عنوان هزینه اضافی به آن نگاه می‌کنند.

صدر افزود: الگوی دیگر این است که سلامت را به عنوان کالای مصرفی می‌بینند و حکومت‌ها وظیفه‌ای در قبال تأمین آن ندارند.رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در الگوی بعدی، سلامت به عنوان حق تلقی می‌شود که در اصول قانون اساسی ما به شدت بر آن تأکید شده، به طوری که مراقبت‌های بهداشتی وظیفه حاکمیتی است و جزو نیازهای اساسی مردم شناخته شده است.صدر اذعان کرد: 75 درصد موضوع سلامت خارج از امکانات پزشکی و نیروهای ماهر است لذا از این رقم 50 درصد به عوامل اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر سلامت که شرایطی مانند فقر، امنیت و فساد است، تعریف می‌شود. وی گفت: اگر بخواهیم ارتقای سلامت داشته باشیم و جایگاه خود را حفظ کنیم باید به عوامل اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر سلامت پرداخته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها