4 نماینده مجلس در بازدید خود از زندان اوین با زندانیان بند‌های مختلف از جمله بندهای امنیتی گفت‌وگو کردند

بازدید 6 ساعته نمایندگان از زندان اوین

یک نماینده مجلس گفت:‌ اعضای کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس در بازدید شش ساعته خود از زندان اوین، از بیشتر بندهای مورد نظر بازدید کردند که از جمله آن می‌توان به بندهای 209 و 350 (بندهای امنیتی)‌ اشاره کرد.
کد خبر: ۵۳۲۰۷۸

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌و‌گو با فارس درخصوص این بازدید که دیروز انجام شد، اظهار کرد: در این بازدید که از 8 صبح تا ساعت 14 طول کشید، با تمامی زندانیان زن و بسیاری از زندانیان مرد دیدار کردیم که جز مواردی اندک که از تنوع و کیفیت غذای خود ابراز نارضایتی می‌کردند، سایرین از وضع خود در زندان گله‌مندی خاصی نداشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: گله‌مندی برخی زندانیان در مورد احکام صادره برای آنها بود که عموما زندانیان بخش امنیتی (از جمله زندانیان مربوط به فتنه88) و همچنین زندانیان اختلاس 3000 میلیاردی در این گروه قرار داشتند. همچنین گزارشی از این بازدید تهیه‌شده که به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه می‌شود.

سخنرانی فائزه هاشمی به نیابت از هم‌بندی‌هایش

محسنی‌ثانی همچنین گفت: در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از زندان اوین با فائزه هاشمی هم ملاقات شد که در این ملاقات فائزه هاشمی به نمایندگی از هم‌بندی‌های خود به بیان مشکلات آنها پرداخت که این مشکلات عمدتا درباره احکام صادره بود.

وی ادامه داد: در ادامه با اعلام آمادگی اعضای کمیسیون برای شنیدن نظرات سایر هم‌بندی‌های وی، دیگران نیز به بیان مشکلات پرداختند.

مهدی دواتگری، محمدرضا محسنی‌ثانی، صفر نعیمی و حجت‌الله خدایی‌سوری، چهار نماینده‌ای بودند که در بازدید از زندان اوین حضور داشتند.

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه به ایرنا گفت: به دلیل آن که هماهنگی میان تمامی اعضای کمیسیون سخت است؛ اعضای کمیته امنیت این کمیسیون به نمایندگی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از زندان اوین بازدید کردند.

پیش از این نیز روز دوشنبه بیست و پنجم دی قرار بود اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از زندان‌های اوین و رجایی شهر کرج بازدید کنند؛ ولی به دلیل برخی مسائل این بازدیدها لغو شده بود.

نعیمی: از این به بعد نام زندان اوین را هتل اوین خواهم گذاشت

نعیمی هم با اشاره به بازدید دیروز خود از اوین به ایسنا گفت پس از این بازدید، نام زندان اوین را هتل اوین خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اظهارات فائزه هاشمی در این بازدید گفت: البته اظهاراتش با توجه به وضع خانوادگی او مطرح می‌شد مثلا او به نوع غذا ایراد می‌گرفت، اما از نظر من غذای زندان اوین از غذایی که ما در خانه می‌خوریم، بهتر بود.

نماینده‌ مردم آستارا در مجلس یادآور شد: فائزه هاشمی همچنین خواستار آزادی مشروط برخی زندانیانی شد که نیمی از مدت زندان خود را متحمل شده‌اند، در حالی که این آزادی مشروط برای افراد خاصی است نه کسانی که منافق و از عوامل فتنه باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جمع‌آوری دوربین‌های مدار بسته از بند نسوان را از دیگر خواسته‌های فائزه هاشمی در دیدار نمایندگان از زندان اوین عنوان کرد و گفت: در شرایطی که بند نسوان در اختیار بانوان قرار دارد، چنین درخواستی معنا ندارد و اگر خودکشی یا اتفاق دیگری در بند نسوان به وجود بیاید با وجود دوربین ثبت و ضبط می‌شود.

نعیمی با بیان این‌که کمیسیون امنیت مجلس مشکلات زندانیان را مورد مطالعه قرار خواهد داد، گفت: ما در بند آقایان، زندانیان دیگری از جمله آقای محسن میردامادی را ملاقات کردیم.

نعیمی اضافه کرد: نمایندگان همچنین از قرنطینه زندان اوین که محل تجمع زندانیان قبل از تعیین تکلیف آنهاست، بازدید کردند که از امکانات عالی برخوردار بود؛ بهداری زندان هم از دیگر مکان‌هایی بود که نمایندگان از آن بازدید کردند که در آنجا هم پزشک عمومی مستقر بود و پزشک متخصص هم با توجه به نیاز بیمار حضور پیدا می‌کند، آشپزخانه زندان هم مجهز بود و برنامه‌ غذایی متنوع و خوبی داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها