کوتاه از حضور رئیس جمهور

دیگه بدتر!

محمود احمدی نژاد رییس جمهور در حالی وارد مجلس شد که با استقبال گسترده ازسوی نمایندگان مواجه شد.وی که در ساعت 8و 35 دقیقه سخنرانی خود را آغاز کرد تاکید کرد که آمده است تا راه حل ها را با نمایندگان ومجلس در میان بگذارد .
کد خبر: ۵۳۰۱۰۲

رییس جمهور به همراه تعدادی ازاعضای کابینه خود از جمله وزرای اقتصاد؛نیرو؛ نفت ؛کار وامور اجتماعی؛ ارشاد؛ اطلاعات؛ آموزش وپرورش ؛کشاورزی و معاون اول ؛ همچنین غلامحسین  الهام سخنگوی جدید در جلسه امروز حاضر شد.

احمدی نژاد در گفتار خود خطاب به نمایندگان تاکید کرد که همه آنها را دوست دارد وهیچ کس نمی‌تواند بگوید که رییس جمهور خواسته نماینده‌ای در حوزه انتخابیه را نادیده گرفته است.

رییس جمهور وقتی در مورد ترفند دشمنان در مباحث حقوق بشری علیه کشورمان صحبت می‌کرد گفت:خدا وکیلی مشکل اصلی آنها در مورد ایران حقوق بشر است ؟

وی در اظهاراتش با دسته بندی مسایل در مورد  پشنهادات وراهکارهای خود در مورد خروج از وضعیت فعلی کشور با توجه به تحریم ها صحبت کرد.

وقتی احمدی نژاد تاکید کرد که ایران 50 سال است که اقتصاد وابسته به نفت داریم وباید از این وضعیت نجات پیدا کنیم؛ محمد حسن ابوترابی نایب رییس اول مجلس تاکید کرد 100 سال؛ که احمدی نژاد با تشکر از این اصلاح گفت:دیگه بدتر!

رییس جمهور وقتی آمار در مورد واردات علوفه می داد به صندلی هیات وزیران نگاه کرد وگفت:آقای غضنفری (وزیر صنعت معدن تجارت) کجا هستی ؟ چقدر علوفه وارد می‌کنیم ؟

وی بعد از سخنانش در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خطاب به نمایندگان گفت :حاضرم خود را ضمانت بگذارم.

احمدی نژاد با گلایه نسبت به برخی اظهارات در مورد فروش ارز وتأمین یارانه توسط
دولت از ما به التفاوت ارز؛خطاب به ابوترابی فرد نایب رییس مجلس گفت:آقای ابوترابی ترا به جدت  در جلسه درمورد این تهمت چه گفتم!

وی با گلایه از حضور مداوم وزرای اقتصادی در مجلس گفت: بین خدا و خود؛در این شرایط سخت می‌شود وزرا را به نهادهای نظارتی برد پس کی اینها به وضعیت بازار برسند؟

هنگامی‌که رئیس جمهوربه پایان سخنان یکساعت ونیمه خود نزدیک می‌شد یاداشتی از ابوترابی فرد نایب رییس مجلس دریافت کرد وگفت: ایشان یادداشت دادند که بنشینم و حرفها راگوش کنم اما برنامه گذاشتم و نمی توانم بمانم که این صحبت احمدی نژاد باواکنش اعتراضی نمایندگان مواجه شد.

وی پس از پایان سخنانش بلافاصله صحن علنی را ترک کرد اما تعداد زیادی از نمایندگان در اطراف وی قرار گرفتند و خروج رئیس جمهور را از مجلس سخت کردند .

بی نظمی مجلس بعد از خروج احمدی نژاد باعث شد که علی لاریجانی چندین بار از نمایندگان بخواهد نظم را رعایت کنند. که این بی نظمی در مقطعی باعث عصبانیت رئیس مجلس هم شد.

پس از خروج رئیس جمهور همه اعضای دولت نیز که در صحن علنی حاضر بودند جلسه را ترک کردند به طوری که هنگام سخنان نمایندگان هیچ یک از اعضای کابینه به جز معاون پارلمانی رییس جمهور حضور نداشتند.

دراین جلسه نمایندگانی چون عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی ؛غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ؛احمد توکلی نماینده تهران؛حمید رضا فولادگر رئیس کمیسیون اصل 44 ؛مسعود پزشکیان نماینده تبریز؛ مسعود میر کاظمی رئیس کمسیون انرژی ؛ محمد رضا باهنر نایب رییس مجلس و محمد رضا پور ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی سخن گفتند.

پس از سخنان رییس جمهور چهارده نماینده سخنانی را در مورد  اجرای فاز دوم هدفمندی بیان کردند.

فاطمه امیری-خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها