نگاهی به تغییرات کابینه دهم

عزل های انتخاباتی

چند ماه مانده به پایان دولت عزل ها همچنان ادامه دارد، جدیدترین مرحله این تغییرات عزل دستجردی بود، مراحلی که گویا تصمیم بر پایانش وجود ندارد و تا ماه های نزدیک به انتخابات ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۲۹۵۷۳

به گزارش دیدبان، هر کس که در انتخابات از کاندیدای مورد نظر دولت حمایت نکرده است، نباید در دولت حضور داشته باشد و حتی سمتی در حد معاون وزیر نیز نباید داشته باشد. در این رویکرد به توانایی، تخصص، تعهد و کارآمدی فرد توجه نمی شود، بلکه فقط به جناح بندی سیاسی و سابقه حزبی او توجه می شود.
 
انتخاب منوچهر متکی به وزارت خارجه در دولت نهم با واکنش های متعددی روبرو شد. برخی از حامیان دولت به خاطر حمایت متکی از لاریجانی در انتخابات نهم ریاست جمهوری، به شدت از انتخاب متکی ناراحت بودند و در مواضع مختلف سعی نمودند تا انتفاداتی را به دستگاه دیپلماسی کشور وارد نمایند. ظاهراً همین انتقادها و اشکال هایی که رئیس جمهور و حامیانش به نحوه عملکرد متکی داشتند، باعث برکناری وی از وزارت خارجه به شکلی بسیار خارج از عرف دیپلماتیک و ادب سیاسی شد.

خبرهای زیادی هم از برکناری وزیر ارشاد به گوش می رسد، اما تا کنون، حسینی وزیر ارشاد است و اختلاف دیدگاه سیاسی وی با احمدی نژاد باعث برکناری نشده است، اما همچنان سخن از عزل وی به میان می آید.

 شایعات در مورد آقا مجتبی کذب است

غلامعلی حدادعادل  در جمع عزاداران 28 صفر در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان گفت: بی بی سی در فتنه 88 می گفت یک کامیون شمش طلا مربوط به آقا مجتبی خامنه ای می خواسته از مرز خارج شود که ترکیه آن را بازداشت کرده است.

وی ادامه داد: یا می گویند آقامجتبی در لندن یک بیمارستان و یک طبقه هتل را گارانتی کرده که بچه اش به دنیا بیاید و یک میلیون پوند پول داده اند.

حدادعادل اظهار داشت: من زندگی آقا مجتبی را از نزدیک دیده ام، مگر من پدر بزرگ آن بچه نیستم که با 500 هزار تومان در یک بیمارستان معمولی تهران به دنیا آمد و دکترش خانم وزیر سابق بهداشت، خانم دستجردی بود.

وی تاکید کرد: می خواهند القا کنند که آقازاده ها کامیون طلا از مملکت بیرون می برند و بدین سان شان ولایت فقیه را زیر سئوال ببرند.

دعوت از خاتمی برای کاندیداتوری

جمعی از مدیران دولت اصلاحات در حال جمع آوری امضا برای دعوت از سید محمد خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هستند. در این نامه خطاب به خاتمی آمده است" در این برهه حساس و سرنوشت سازشما به عنوان پرچمدار اصلاحات باید به وظیفه تاریخی خود عمل کنید و با تمام قوا وارد صحنه سیاسی کشور شوید."

به گزارش مشرق، خاتمی نیز در جلسه اصلاح طلبان گفته است:" بر خلاف تصور ما، حاکمیت بر مشکلات فائق آمده است و در چنین وضعیتی به سادگی اجازه حضور حداکثری را در انتخابات به ما نخواهد داد."

 بر اساس تحلیل خاتمی، نظام تنها اجازه حضور حداقلی را به اصلاح طلبان خواهد داد و گزینه هایی چون عارف، جهانگیری، کواکبیان و مهرعلیزاده هویت واقعی و حداکثری جبهه دوم خرداد نخواهند بود.

رویای احیای امپراطوری عثمانی

نماینده فراکسیون کردها در پارلمان عراق گفت : ترکیه رویای احیای امپراطوری عثمانی را از طریق دامن زدن به ا ختلافات طائفه ای درعراق و با همکاری قطر و عربستان در سرمی پروراند.

"محمود عثمان" به شبکه خبری العالم، گفت : جنبه سیاسی این بحران حمایت ترکیه از کردها و اعراب اهل تسنن است ؛ از سوی دیگر در بحران سوریه، عراق از سیاست های آنکارا پیروزی نکرد و ترک ها تلاش می کنند تا بغداد را برای همسویی با سیاست های غرب در سوریه تحت فشار قرار دهند.

وی بر ضرورت حل مشکلات براساس قانون اساسی و مقابله با دخالت خارجی، تاکید کرد و گفت: تفاهم بین عراقی ها کشورشان را از هرگونه دخالت ترکیه یا هر کشور دیگری در امان نگه خواهد داشت.

خروج اردن از محور ضد سوری

دولت اردن از ترس به قدرت رسیدن سلفی ها و اخوانی ها در سوریه، از محور ترکیه، قطر و عربستان خارج شده و همکاری های خوب و موثری را با دولت سوریه آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان امنیت اردن اطلاعات ذیقیمتی از هویت افراد معارض، محل تردد و مکان های استقرار تروریست ها و برنامه های نظامی آنان در اختیار ارتش سوریه قرار داده است.

 نیمی از ساکنین اردن را فلسطینی های طرفدار اخوان المسلمین تشکیل می دهند که در صورت به قدرت رسیدن اخوان در سوریه، مقصد بعدی آنان سرنگونی دولت اردن خواهد بود.

لغو همایش انتخاباتی اصلاح طلبان

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که قرار بود در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با حضور همه گروهها و شخصیت های اصلاحات "همایش انتخاباتی اصلاح طلبان" را برگزار کند از برگزاری این همایش منصرف شد.

یک عضو ستاد برگزاری "همایش بزرگ اصلاح طلبان" که قرار بود با محوریت انتخابات درماه جاری از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شود در گفتگو با مهر، اعلام کرد بدلیل برخی از مسائل شورا تصمیم گرفته است همایش خود را برگزار نکند.

همچنین قرار بود در این جلسه راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان، که از سوی اتاق فکری که خاتمی تشکیل داده اتخاذ شده است، مورد بررسی قرار گیرد و در مورد کاندیدای نهائی اصلاح طلبان تصمیم مهمی اتخاذ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها