اگر این حضرات وزارت نیرو گذاشتند همین یک قورت آبی که می‌خوریم، راحت از گلویمان پایین برود!... به پیر، به‌پیغمبر، ما خدای نکرده مثل آن دسته از بدهکاران بانکی نیستیم که وام‌های میلیاردی گرفتند و هنوز پس ندادند. ما ملت شریف، هرچه که آب مصرف می‌کنیم، آناً پول قبضش را می‌رویم از محل همان یارانه دریافتی از جانب دولت، مجدداً به حساب جناب دولت واریز می‌کنیم. با این وجود گاهی بازمی‌بینیم که وزارت نیرو، یک قورت و نیمش باقی است.
کد خبر: ۵۲۸۶۰۸

خبر وارده: «قائم مقام وزارت نیرو گفت: قیمت آب فروخته شده به مردم [ما را می‌گوید!]، برای هر متر مکعب 260 تا 270 تومان است؛ درحالی که قیمت تمام شده آب برای دولت، 1000 تومان است و با این حساب، قیمت واقعی آب چهار برابر قیمت فعلی است. نامشخص بودن اجرا یا عدم‌اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها موجب شده تا وزارت نیرو در بلاتکلیفی به سر ببرد.» (به نقل از همه جراید)

استیضاح ملت: لطفا وجدانتان را قاضی کنید!...آیا شما راضی به ضرر کردن دولت هستید؟ آیا شما ناراحت نمی‌شوید از این که وزارت نیروی بنده خدا در بلاتکلیفی به سر ببرد؟ لطفا ملت جهت پاسخگویی به مجلس فراخوانده شود.

بسته پیشنهادی: از آنجا که نگارنده نیز به آب خوردن نیاز مبرم دارد(حالا آب خنک هم نبود، نبود!) و چشممان نیز آب نمی‌خورد که وزارت نیرو ابتکار عمل را به دست گیرد؛ فلذا خودمان وارد عمل می‌شویم و عجالتاً دو فقره راهنمایی مختصر تقدیم می‌داریم:

1ـ بزرگواری وزارتخانه: عزیزان وزارت فخیمه نیرو، روی سر ملت جا دارند؛ چرا که از قدیم گفتند: «ز نیرو بود مرد را راستی». فلذا باز هم در راستای به تحلیل نرفتن نیروی ملت، این قیمت واقعی آب را هر روز و شب، جلو چشم ما نیاورند. دلمان کباب می‌شود که با وجود حذف یارانه آب در مرحله اول هدفمند کردن؛ کماکان دولت از جیب خودش یک چیزی می‌گذارد روش. چطور این آب ارزان را قورت بدهیم؟

2ـ پرداخت مابه‌التفاوت: دولت و ملت با هم ندار هستند. به خصوص اقشار کارمند و کارگر که واقعا ندار هستند. به‌همین خاطر، دولت اصلاً رودربایستی نکند و خیلی شفاف یک شماره‌ای چیزی اعلام کند تا ملت وقتی می‌رود یارانه‌اش را از خودپردازها برداشت کند(مثل امروز)، همانجا فی المجلس مابه‌التفاوت قیمت آب را به حساب دولت، کارت به کارت کند. کار دولت راه بیفتد؛ ملت حالا حالاها هست.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها