* پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در تائید سخنان اخیر سخنگوی دولت مبنی بر این‌که اسامی بدهکاران بانکی، قبلا به قوه قضاییه اعلام شده است، دو مورد از مکاتبات انجام شده با قوه قضاییه را منتشر کرد. یکی از این نامه‌ها به تاریخ بیست و هفتم آذر 89 و دیگری مورخ هجدهم مرداد 90 است.
کد خبر: ۵۲۷۵۷۴

* ‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت‌وگو و رایزنی میان گروه‌ها، اشخاص و دلسوزان نظام را راه رسیدن به تفاهم خواند و تصریح کرد: در برهه حساس کنونی که کشور در معرض تهدیدات و تحریم‌های دشمنان انقلاب است، درگیری و مناقشه به‌هیچ وجه راهگشا نیست.

* محمد شریعتمداری گفت: اصلاح‌طلبی به معنی سخنرانی و صدور بیانیه و سر دادن شعار به سبک دشمنان قسم خورده این ملت که در خارج از مرزها سال‌هاست به خیال باطلشان منتظر سقوط ما نشسته‌اند، نیست، عنوان صحیح این کار نوکری برای بیگانه است نه اصلاح‌طلبی.‌ / ‌مهر

* شورای نگهبان طرح اصلاح ماده (53) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه در مورد ممنوعیت هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود، مصوب مجلس شورای اسلامی را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی نشناخت و آن را تائید کرد. همچنین وکلای ملت در این قانون مقرر کردند واگذاری سرپرستی وزارتخانه‌های فاقد وزیر به وزیر دیگر ممنوع است. این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز جاری است. ‌ ‌جواد جهانگیرزاده، عضو هیات‌ رئیسه مجلس به فارس گفت: بر اساس مصوبه مجلس و تائید شورای نگهبان، سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات منتفی است و دولت باید سرپرست یا وزیری را برای آن تعیین کند.

* حبیب‌الله عسکراولادی، طی نامه‌ای به مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به سرمقاله اخیر این روزنامه نوشت: فارغ از هر پیش‌داوری باید با حسن‌ظن به دیدگاه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نگاه کرد. در نامه عسکراولادی آمده است: البته شایسته بود ایشان طوری سخن بگویند که ساختار برگزاری انتخابات و ده‌ها هزار نفر از مردان و زنانی که به عنوان معتمدین مردم طی سه دهه گذشته انتخابات را در سراسر کشور برگزار می‌کنند، زیر سوال نرود. نباید ایشان طوری حرف بزنند که ساز و کار حقوقی در انتخابات را معیوب نشان دهند و احتمال دخل و تصرف در آرای مردم را قوی بدانند. این یک توهم است، اهل خرد می‌دانند که این ادعا صحیح نیست.

* نهاد ریاست‌ جمهوری در پاسخ به انتقادات علیه دولت درباره موضوع استخدام، با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد: تمامی استخدام‌ها در نهاد ریاست جمهوری همانند دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور براساس آزمون عمومی است.

* روزنامه «تودی‌زمان» ترکیه مدعی شد با نزدیک شدن زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، آمریکا برای کسب اطمینان‌خاطر از آینده افغانستان، از طریق واسطه‌هایی با ایران وارد مذاکره شده است.‌ / ‌تابناک

* محمدهاشم غرقی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری از دریافت 30 میلیون نامه در سفرهای استانی رئیس‌جمهور در دولت نهم و دهم خبر داد.‌ / ‌ایرنا

* سایت عصر ایران مدعی شد رئیس‌جمهور کشورمان با ارسال نامه‌ای، رسما از پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک‌های جهان برای بازدید از ایران دعوت کرده است.

* فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه مراسم بزرگداشت امیر سرلشگر شهید منصور ستاری، از تست‌های آزمایشگاهی سامانه پدافند برد بلند باور 373 خبر داد.‌ /‌ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها