پلیس آمریکا از دستگیری مردی به اتهام به آتش‌کشیدن یک زن شصت و هفت ساله بی‌خانمان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۵۶۵

بنا بر اعلام پلیس آمریکا، این مرد با ریختن موادآتش‌زا روی این زن، قصد کشتن او را داشت.

پلیس آمریکا با اعلام این‌ که این زن کارتن‌خواب در این حادثه جان سالم به در برده است، تصریح‌کرد: متهم به دلیل اقدام به قتل نافرجام دستگیر شد و تحت بازجویی قرار دارد.

پلیس آمریکا گزارشی از انگیزه این مرد برای ارتکاب این جنایت منتشر نکرده است.ماه گذشته میلادی نیز یک مرد پنجاه و پنج ساله کارتن‌خواب دیگر در اتفاقی مشابه دچار آتش‌سوزی شد، اما جان سالم به در برد./ ایسنا

زن آلمانی قربانی اسیدپاشی شد

پلیس آلمان از دستگیری دو نفر به اتهام اسیدپاشی به یک زن خبر داد.

بنابر اعلام پلیس آلمان، این زن در یکی از مناطق‌غربی این کشور مورد اسیدپاشی قرار گرفت که در پی آن دچار سوختگی شدید شد.پلیس آلمان اعلام‌کرد: این زن هنگام بیرون آمدن از خانه‌اش با حمله این دو مرد مواجه و مقداری اسید روی صورت و بدنش ریخته شد.بنابر اعلام مقامات بیمارستانی آلمان، این زن به دلیل سوختگی تحت درمان قرار دارد اما خطری، زندگی او را تهدید نمی‌کند.

طبق اعلام پلیس آلمان، یکی از این دو متهم بلافاصله پس از وقوع حادثه دستگیر شد و متهم دوم نیز ساعتی بعد خود را به اداره پلیس معرفی کرد. / ایسنا

60 نفر در ازدحام جمعیت جان باختند

سازمان آتش نشانی ساحل عاج روز گذشته از جان باختن دست‌کم 60 نفر و زخمی شدن 50 نفر بر اثر ازدحام جمعیت در جشن‌های نخستین شب سال نوی میلادی در ابیجان خبر داد.

به گفته عیسی ساکو، رئیس سازمان آتش‌نشانی ابیجان، آمارهای اولیه از جان باختن 60 نفر و زخمی شدن بیش از 50 نفر بر اثر ازدحام جمعیت در منطقه پلاتو (در مرکز پایتخت) حکایت دارد.

یک مامور آتش‌نشانی که در محل حادثه حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از 61 کشته و 48 زخمی خبر داد.به گفته وی، مصدومان به بیمارستان‌های ابیجان، پایتخت اقتصادی ساحل عاج منتقل شدند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد در بین حدود 40 مصدومی که به یکی از بیمارستان‌ها منتقل شدند، چند کودک دیده می‌شود.

در اواخر صبح کفش‌ها و لباس‌هایی که در محل حادثه رها شده بود، دیده می‌شد. نظامیان و پلیس ساحل عاج و همچنین عوامل عملیات سازمان ملل متحد در این کشور در محل حادثه مستقر بودند.

دولت الحسن واتارا، رئیس جمهور ساحل عاج بعد از بحران ریاست جمهوری از دسامبر 2010 تا آوریل 2011 که حدود 3000 کشته به جا گذاشت، دومین سال متوالی به مناسبت سال نو در ابیجان مراسم آتش‌بازی برگزار کرد./واحد مرکزی خبر

آتش‌بازی‌های تعطیلات کریسمس 186 نفر را روانه بیمارستان کرد

در جریان آتش‌بازی‌های تعطیلات کریسمس در فیلیپین 186 نفر روانه بیمارستان شدند.

بنابر اعلام مقامات بیمارستانی این کشور، از میان این تعداد مجروح، 33 نفر بر اثر جراحت از ناحیه چشم‌ و شش نفر دیگر به دلیل قطع عضو تحت درمان قرار گرفتند.

همچنین بیشتر آسیب‌دیدگان آتش‌بازی‌های تعطیلات کریسمس از میان کودکان ده ساله و کمتر بوده که از خطرات استفاده از این وسایل آگاهی نداشته‌اند. پلیس فیلیپین همچنین اعلام‌کرد: در جریان این مراسم تعدادی از افراد با شلیک گلوله اقدام به برگزاری جشن کردند که بر اثر اصابت گلوله شماری مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

بسیاری از خانواده‌های فیلیپینی سالانه با خرید مقدار زیادی وسایل آتش‌بازی، آغاز سال نوی میلادی را جشن می‌گیرند./ ایسنا

7 نفر در بلگراد با چاقو زخمی شدند

پلیس صربستان روز گذشته اعلام کرد در جریان جشن‌های سال نوی میلادی در یکی از میدان‌های مرکزی شهر بلگراد، هفت نفر با ضربات چاقو زخمی شدند.

پلیس هنوز نتوانسته است ضارب را بازداشت کند.

مسئولان پلیس بلگراد می‌گویند احتمالا فرد ضارب به اختلالات روانی مبتلاست. سه نفر از این هفت نفر باید تحت عمل جراحی قرار گیرند./ واحد مرکزی خبر

درگیری میان قاچاقچیان موادمخدر 9 قربانی گرفت

در درگیری میان قاچاقچیان موادمخدر در کلمبیا، 9 نفر جان خود را از دست دادند.

بنابر اعلام پلیس کلمبیا، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد در درگیری میان این قاچاقچیان، 9 نفر از جمله چهار زن کشته شدند.

پلیس کلمبیا این اجساد را اوایل روز گذشته در محوطه ساختمان یک ویلا پیدا کرد که گفته شده است جسد مالک این ویلا نیز میان قربانیان بود.

پلیس کلمبیا اعلام کرد، تمامی قربانیان با شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند، اما هیچ فردی در مناطق اطراف شاهد این حادثه نبود.پلیس کلمبیا، بررسی جزئیات این حادثه را آغاز کرده است./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها