امیر قلعه‌نویی: برای بردن تیم میثاقیان برنامه ویژه داریم

همه چیز مهیای صدرنشینی استقلال

برای استقلال از این بهتر نمی‌شد؛ سپاهان صدرنشین باخت، راه‌آهن هم همین طور، ضمن این‌که دو مدعی دیگر یعنی ملوان و فولاد هم در بازی‌های خانگی‌شان متوقف شدند. این یعنی تیم امیر قلعه‌نویی با یک تساوی هم می‌تواند دوباره به صدر جدول بازگردد و شروعی رویایی در آغاز نیم‌فصل دوم داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۶۰۶۰

شاگردان امیر قلعه‌نویی با این انگیزه امروز به مصاف آلومینیوم هرمزگان می‌روند. آنها پس از دو پیروزی متوالی در جام حذفی حالا مصمم هستند در لیگ هم این روند را ادامه دهند تا خاطرات تلخ دو بازی پایانی نیم‌فصل اول را از یاد هواداران‌شان پاک کنند. آنها از آن دو بازی فقط یک امتیاز می‌خواستند تا قهرمان نیم‌فصل شوند اما هم به فولاد باختند و هم به داماش. البته نتایج غیرمنتظره دیگر مدعیان در بازی‌های دیروز، یک بار دیگر استقلال را به مدعی اصلی صدرنشینی بدل کرد. آبی‌ها برای صدرنشینی هنوز هم به همان یک امتیاز نیاز دارند، هر چند پیروزی نتیجه دلچسب‌تری برای هواداران این تیم خواهد بود.

در این میان اضافه شدن چند بازیکن جدید از جمله فرهاد مجیدی که حضورش در جمع آبی‌ها با حواشی مختلفی همراه بود، باعث شده تا انتظارات از تیم قلعه‌نویی بالا برود. آیا آبی‌ها می‌توانند از فرصتی که دیگر مدعیان برایش فراهم کرده‌اند به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. امیر قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش گفت: برای این بازی برنامه ویژه‌ای اتخاذ شده و با آنالیز مناسبی که از بازی‌های آلومینیوم صورت گرفته، سعی در شکست این تیم داریم. البته می‌دانم که تیم‌های میثاقیان فیزیکی و درگیرانه بازی می‌کنند. این را هم نباید فراموش کنیم که آلومینیوم نیم‌فصل دوم با جذب چند مهره جدید به طور حتم با آلومینیوم نیم فصل اول تفاوت دارد.

نکته‌ای که امیر قلعه‌نویی به آن اشاره دارد مورد توجه اکبر میثاقیان هم هست. سرمربی آلومینیوم گفت: تیم ما از نظر دفاعی در نیم‌فصل نخست خوب کار کرد، اما در خط حمله نیاز به تقویت تیم خود داشتیم که خوشبختانه در نقل و انتقالات نیم فصل توانستیم این کار را انجام دهیم. ماچند بازیکن خوب و با تجربه از جمله میلاد میداودی و مجتبی زارعی را جذب کردیم که قطعا حضور این بازیکنان در ادامه لیگ برای ما مفید خواهد بود.

میثاقیان درخصوص دیدار آلومینیوم برابر استقلال هم گفت: ما از هر لحاظ آماده این بازی هستیم و از هواداران آلومینیوم نیز می‌خواهم با حضور خود در ورزشگاه به ما در راه غلبه بر استقلال کمک کنند. من اهل کری خواندن نیستم، اما تیم ما تنها به دنبال کسب سه امتیاز مقابل استقلال است و می‌توانیم با حمایت هواداران به این هدف برسیم.

در هر حال بردن تیم‌های میثاقیان در چند سال اخیر هیچ گاه برای استقلال و پرسپولیس آسان نبوده است. مخصوصا که این بار آبی‌ها مجبورند قبل از همتای قرمزپوش خود بازی در ورزشگاه هرمزگان را تجربه کنند.استقلال در بازی امروز جی‌لوید ساموئل را به علت محرومیت و میثم بائو و هاشم بیک‌زاده را به علت مصدومیت در اختیار ندارد. حضور جواد نکونام و فرهاد مجیدی هم در این بازی در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ هرچند هر دوی آنها همراه استقلال به بندرعباس رفته‌اند.

نگاه تراکتور به رده دوم

تیم فوتبال تراکتورسازی که در آخرین بازی نیم فصل اول برابر پرسپولیس به پیروزی رسید و خود را در میان تیم‌های بالای جدول حفظ کرد، همچون استقلال این شانس را دارد که با پیروزی در نخستین بازی نیم‌فصل خود به صدر جدول تکیه بزند. البته برای قرمزهای تبریزی یک تبصره وجود دارد که همزمان شدن برد آنها با شکست استقلال است.

با این حال برای تراکتورسازی پیروزی مقابل سایپا، به منزله صعود قطعی این تیم به صدر جدول است. البته سایپا با هدایت مجتبی تقوی هم در نیم‌فصل اول فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد. سایپا در جدول رده‌بندی یک رده پایین‌تر از تراکتورسازی قرار دارد و به دنبال این است تا با برتری برابر مردان تونی پرتغالی، خود را تا رده چهارم جدول بالا بکشد.

سپاهان به تیم بی‌سرمربی باخت

روز نخست از هفته هجدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر با برتری مس کرمان برابر سپاهان صدرنشین، توقف فولاد و ملوان، شکست راه‌آهن و ‌نخستین برد ذوب‌‍آهن با هدایت فرهاد کاظمی به پایان رسید.

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دیروز در کرمان قهرمان نیم فصل لیگ مقابل تیم بدون سرمربی مس تن به شکست یک بر صفر داد و 31 امتیازی باقی ماند. تک گل این بازی را رضا عنایتی در دقیقه 17 زد.

در روز ناکامی سپاهان، فولاد هم در خانه برابر داماش متوقف شد، ملوان در ورزشگاه خانگی مقابل گهر پیروزی را با تساوی عوض کرد و راه‌آهن هم در خانه مغلوب نفت تهران شد تا هیچ‌کدام از این سه تیم نتواند خود را به صدر جدول برساند. ذوب‌آهن نیز در خانه با نتیجه یک بر صفر تیم فجر را شکست داد تا فرهاد کاظمی نخستین برد خود را با تیم ذوب‌آهن به‌دست آورد. پیکان هم در خانه با نتیجه سنگین چهار بر یک مقابل صبا تن به شکست داد تا بار دیگر ویسی مقابل شاگردان سابقش ناکام بماند.

تابلوی نتایج دیروز و برنامه بازی های امروز

مس کرمان یک - سپاهان صفر ‌/‌گل: رضا عنایتی(17)/ ذوب‌آهن یک - فجرسپاسی صفر‌/‌گل: بکوفوفانا (81)/ ملوان یک - استیل آذین گهر دورود یک‌/‌گل‌ها: مازیار زارع (70) برای ملوان و تقی نایبی (87) برای گهر/ فولاد 2 - داماش 2‌/‌گل‌ها: اسماعیل شریفات (58) و ایوب والی (61) برای فولاد و علیرضا نظیف‌کار(28) و امین متوسل‌زاده (64) برای داماش/ راه‌آهن صفر - نفت یک‌/‌گل: یعقوب کریمی(65)/ پیکان یک - صبای قم 4‌/‌ گل‌ها: کیوان وحدانی(82) برای پیکان، فرید بهزادی(19 و 28)، رامین رضائیان (65) و میلاد سلیمان فلاح (89) برای صبا

برنامه بازی های امروز

سایپا البرز ـ تراکتورسازی تبریز، در ورزشگاه انقلاب کرج/ آلومینیوم هرمزگان ـ استقلال، ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس( هر دو بازی از ساعت 15 آغاز می شود)

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها