طراحی‌ صنعتی بد می‌تواند یک محصول را به‌طور کامل نابود کند. عدم توجه به کاربر، صرفه‌جویی بیش از حد، تنبلی در صیقل محصولات یا نداشتن دانش کافی، از دلایلی است که می‌تواند به عصبانیت شدید مشتری منجر شود. در دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات نیز این محصولات کم نیستند.
کد خبر: ۵۱۲۶۳۸

10ـ بست‌ کابل‌های یکبار مصرف. این بست‌ها قبلا از سیم‌های روکش‌دار درست می‌شدند و می‌شد آنها را مدام استفاده کرد، اما امروزه بسیاری از شرکت‌ها از پلاستیک‌ برای بستن کابل‌ها هنگام بسته‌بندی استفاده می‌کنند که نه‌تنها بازکردنشان سخت است، بلکه استفاده مجدد از آنها ممکن نیست.

9ـ کابل‌های اترنتی که معلوم نیست از چه نوعند، CAT5، CAT5e یا CAT6. شاید بیش از حد بخواهیم مته به خشخاش بگذاریم، اما این شاخه‌های مختلف برای دلیلی شکل گرفته‌اند. برای انتقال داده در شبکه با سرعت گیگابیت به کابل‌های CAT5e نیاز داریم، کابل‌های CAT6 در جلوگیری از تداخل بسیار مفید عمل می‌کنند و می‌توانند تا 10گیگابیت بر ثانیه به انتقال اطلاعات بپردازند.

8ـ طراحی‌های صیقلی شیشه‌ای گجت‌ها که کوچک‌ترین گرد و خاک و اثر انگشتی را به‌خود می‌گیرند و موقع تمیز‌کردن هم یا رنگشان می‌رود یا رویشان خش می‌افتد. این اتفاق وقتی بیش از حد ناراحت‌کننده می‌شود که سخت‌افزاری روزمره با چنین کیفیت پایینی طراحی شده باشد. این سخت‌افزارها از جمله صفحه‌های لمسی، با بیشترین انتقادها مواجه می‌شوند و شرکت‌های بزرگ‌تر در تلاشند تا مقاومت سطوح این دستگاه‌ها را در برابر اثر انگشت و خش بیشتر کنند.

7ـ یکی دیگر از موارد ناامیدکننده در طراحی محصولات، دکمه‌هایی است که درست در کنار لپ‌تاپ، مانیتور یا دستگاه‌های دیگر قرار می‌دهند و احتمال این‌که تصادفا موقع برداشتن یا جابه‌جایی آن دستگاه دستمان به آن دکمه بخورد، زیاد است. دکمه خروج دیسک در لپ‌تاپ‌ها یکی از این موارد است. اپل با اقدامی نوآورانه، کلید خروج دیسک را روی کیبورد قرار داده است.

6ـ دکمه اسپیس در برخی از لپ‌تاپ‌ها به فشار زیادی نیاز دارد و در صورت کار زیاد با سیستم، فرد دچار مچ‌درد خواهد شد.

5ـ پورت‌های ورودی و خروجی و دیسک‌های اپتیکال دسترسی سختی دارند. مثلا جای کارت مموری روی دستگاه، چنان در حاشیه پایینی آن قرار گرفته است که برای ورود و خروج مموری کارت، حتما باید دستگاه را یکی دوسانت از روی زمین بلند کرد.

4ـ آداپتورهای اکثر دستگاه‌ها با مارک شرکت سازنده آن دستگاه عرضه نمی‌شوند و این امر وقتی گیج‌کننده می‌شود که بخواهیم مثلا مانیتور را از برق بکشیم، اما اشتباها پرینتر خاموش می‌شود و... راه دیگرش هم این است که سرنخ را گرفته و ببینیم سیم به‌کجا وصل می‌شود. حتی از اتلاف وقت و اسباب زحمت بودن این دستگاه‌ها ممکن است رویدادهای بدتری رخ دهد. دو آداپتور با فیش‌های یکسان، اما با ولتاژ متفاوت می‌توانند یک دستگاه را بسادگی از دور خارج کنند.

3ـ کامپیوترهای All-in-One، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها با برچسب‌هایی عرضه می‌شوند که رویشان انواع لوگوها وجود دارد. خب آدم می‌داند داخل لپ‌تاپی که خریده است سی‌پی‌یوی اینتل گذاشته‌اند، دیگر چرا باید برچسب Intel Inside، یا صدای دالبی را روی لپ‌تاپ خود داشته باشد؟

2ـ کیبوردهایی که طرح‌های عجیب دارند. کسانی که با کیبورد زیاد کار می‌کنند، دیگر هنگام تایپ به کلیدهایی که می‌زنند فکر نمی‌کنند و با لمس یک کلید و موقعیت نسبی آن می‌توانند آن کاراکتر را تشخیص دهند. حالا حساب کنید که شرکت‌های خلاق، با تغییر طرح‌بندی کلیدها در صفحه کلید، کارایی را فدای زیبایی می‌کنند.

1ـ با اختلاف فاحش می‌توان آداپتورهایی را که پریزشان آنقدر بزرگ است که در یک سوراخ جا‌ نمی‌شود به‌عنوان بدترین طراحی در صنعت کامپیوتر نام برد. نتیجه این طراحی‌های بد این‌طور می‌شود که برای وصل‌کردن چهار کابل پاور، مجبور به استفاده از یک خروجی با هفت دوشاخه خواهیم بود.

آرمان صالحی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها