تله‌فیلم‌های جدید مرکز سیما فیلم با موضوعات اجتماعی، کودک و نوجوان و مهاجرت تولید می‌شود

اکبر عبدی «خسیس» می‌شود

خسیس، دیان، بن‌بست تاک، آهسته در سکوت و شاخه معرفت تله‌فیلم‌های جدید مرکز سیمافیلم است که هر کدام مراحل مختلف تولید را سپری می‌کند.
کد خبر: ۵۱۱۸۰۰

به گزارش روابط عمومی مرکز سیمافیلم، اکبر عبدی که چندی پیش در سریال «بیدار باش» به کارگردانی احمد کاوری جلوی دوربین رفت، این روزها مشغول بازی در تله‌فیلم «خسیس» به کارگردانی کاوری است.

«خسیس» قصه مردی به نام صابر رفعتی است که به خساست شهرت دارد، اما اتفاقاتی او را در آستانه ورشکستگی قرار می‌دهد. در همین شرایط او تصمیم می‌گیرد 50 میلیون تومان به یکی از پسرهایش بدهد، اما پول به سرقت می‌رود و... در این فیلم اکبر عبدی، زویا امامی، بهشاد شریفیان، سینا رازانی، فاطیما بهارمست، ملیکا پارسا و فرشید فتحی بازی می‌کنند. این فیلم را سیدمحمود رضوی تهیه‌ می‌کند.

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «آهسته در سکوت» به کارگردانی فرزاد موتمن به نیمه رسیده است.

شمسی فضل‌اللهی، مهدی احمدی، نازنین فراهانی، جمشید گرگین، سهی‌بانو ذوالقدر، مریم سرمدی، گیتی قاسمی، محمدمهدی احدی، سارا همتی، امین حاجی‌نظری و تینا خزایی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. این تله‌فیلم روایتگر داستان زندگی مسعود و رویاست که بعد از سال‌ها زندگی در خارج از کشور به ایران برمی‌گردند. ورود آنها همزمان می‌شود با بیماری و روزهای آخر زندگی مادر... .

برخی از عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: نویسندگان: مرجان اشرفی‌زاده، علی اصغری (براساس ایده‌ای از سینا گنجوی)، تهیه‌کننده: مرتضی رزاق کریمی، مدیر تولید: مسعود دلیری، مدیر تصویربرداری: حسین کریمی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: منصور وثوقی، منشی صحنه: سیمین آزادی، صدابردار: ساسان کریمی، طراح صحنه و لباس: رعنا امینی و طراح چهره‌پردازی: امیر ترابی.

فیلم تلویزیونی «دیان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نادر رونده در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم تولید می‌شود. قصه این فیلم در روزهای آغازین جنگ اتفاق می‌افتد. عده‌ای زن، کودک و پیرمرد در ساختمانی متروکه در وسط نخلستان پناه گرفته‌اند و به دلیل محاصره منطقه توان خروج از آن را ندارند تا این‌که دو بسیجی(اسد و صمد) وظیفه محافظت از آنها را به عهده می‌گیرند و... .

از بازیگران اصلی این تله‌فیلم می‌توان به فروغ ایزدیار، مهدی جدهانی، علی سهیم پور، وحید واحدی، بهمن عیوق، فرشته بنی‌سعید، طیبه نیک‌آزاد، بهرام تختی، مرتضی چشم‌براه، شاهو تراهی و زهرا امیری اشاره کرد.

فیلم تلویزیونی «بن‌بست تاک» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شفیعی در مرکز سیمافیلم تولید و تحویل این مرکز شده است. این تله‌فیلم قصه امیر را روایت می‌کند که قصد دارد قالیچه‌ دسترنج مادرش را برای فروش نزد دایی‌اش ببرد، اما در مسیر راه قالیچه  دزدیده می‌شود و... .

فرهاد منزه، شادی خاکی، سمیرا شاهپوری، مجید کریمیان، آمدارنیک خچومیان و خاطره یزدانیان در این تله‌فیلم بازی می‌کنند. آندره خچومیان این فیلم را برای گروه اجتماعی سیمافیلم تهیه می‌‌کند.

تصویربرداری تله فیلم «شاخه معرفت» پس از پایان نگارش فیلمنامه آغاز می‌شود. تهمینه‌سادات مرتضوی، فیلمنامه شاخه معرفت را می‌نویسد. این فیلم درباره دختر نوجوانی است که همراه مادر باردارش به خانه مادربزرگ می‌رود و در آنجا خاطرات نوستالژیک دوران کودکی برایش زنده می‌شود. این خاطرات باعث می‌شود تا رابطه او با مادرش بهتر از گذشته شود... .

«شاخه معرفت» را علی جلیلوند در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم تهیه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها