خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی هنگام پوشش خبری انفجار میدان الامویین در دمشق به ضرب گلوله افراد مسلح به شهادت رسید و مدیر دفتر شبکه خبری العالم نیز زخمی شد.
کد خبر: ۵۰۴۹۸۵

به گزارش شبکه خبری العالم، مایا ناصر، خبرنگار شبکه انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی دیروز در میدان الامویین دمشق هنگام پوشش دادن حوادث انفجار در این منطقه بر اثر تیرانداری افراد مسلح تروریست به شهادت رسید. در همین حال، حسین مرتضی، مدیر دفتر شبکه العالم و تصویربردار شبکه و مدیر دفتر شبکه پرس‌تی‌وی در این منطقه بر اثر اصابت گلوله تروریست‌ها زخمی و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

حمیدرضا عمادی، مدیر اتاق خبر شبکه پرس‌تی‌وی در پی کشته شدن خبرنگار این شبکه انگلیسی‌زبان در سوریه گفت: ترکیه،‌ قطر و عربستان سعودی به‌دلیل حمایت‌های مالی و تامین سلاح تروریست‌ها شریک جرم این ترور هستند. وی در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: مدل این حمله تروریستی همانند مدل آمریکایی ـ اسرائیلی است که آمریکا در عراق پیاده کرده و باعث وحشت در میان مردم و خبرنگاران شده است.

وی با بیان این که یک تک‌تیرانداز حرفه‌ای گردن خبرنگار پرس‌تی‌وی را مورد هدف قرار داده، توضیح داد: این خبرنگار در لحظه شهادت جلیقه نجات و کلاه نداشته است، در صورتی که اگر داشت نیز هیچ فرقی نمی‌کرد، چون کلاه و جلیقه نمی‌تواند ناحیه گردن را پوشش دهد. بنابراین بحث در این رابطه بی‌فایده است.

مایا ناصر، خبرنگار سی‌وسه ساله اهل سوریه، صبح روز گذشته در حال انجام گزارش زنده تلفنی با شبکه پرس‌تی ویبود که مورد اصابت گلوله تک‌تیراندازی در دمشق قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی در میدان الامویین دمشق مشغول پوشش دادن حوادث انفجار دیروز در این منطقه بود.

محمود رمک، مدیر بخش خبرنگاران شبکه العالم نیز در رابطه با مجروحیت حسین مرتضی به جام‌جم گفت: تحقیقات اولیه ما نشان می‌دهد که این تیراندازی عمدی رخ داده و اتفاقی نبوده است.

وی درباره مراقب‌های امنیتی خبرنگاران برون‌مرزی گفت: ما از خبرنگاران خواسته بودیم که حتما از کلاه ایمنی و جلیقه ضدگلوله استفاده کنند، ولی تصاویر نشان می‌دهد که خبرنگار شبکه العالم این ملاحظات را رعایت نکرده است. او چون احساس تکلیف می‌کرده است کسب خبر را مهم‌تر از حفظ جانش دیده و به یک منطقه پرخطر رفته و دچار حادثه شده است. این مدیر رسانه‌ای مجروحیت تصویربردار شبکه العالم را سطحی خواند و گفت: روی پای حسین مرتضی باید عمل جراحی صورت بگیرد و او هم‌اکنون در بیمارستان به‌سر می‌برد.

گروه‌های مسلح تروریست پیش از این بارها حسین مرتضی را به علت پوشش اخبار و تحولات سوریه تهدید به قتل کرده بودند.

واکنش مهمانپرست به شهادت خبرنگار پرس تی‌وی

سخنگوی وزارت امور خارجه انفجارهای تروریستی امروز در شهر دمشق که منجر به شهادت خبرنگار شبکه پرس تی‌وی و مجروح شدن مدیر دفتر شبکه العالم شد را به شدت محکوم و با خانواده خبرنگار شبکه پرس تی‌وی ابراز همدردی کرد.

به گزارش مهر، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: رسانه‌های گروهی در سخت‌ترین شرایط در تلاش برای عمل به وظیفه سنگین و خطیر خود در انعکاس واقعیت‌ها و حقایق به افکار عمومی هستند و توسل به خشونت و اقدامات تروریستی هرگز نمی‌تواند مانعی در مقابل آشکار شدن حقایق اوضاع سوریه برای مردم باشد.

مهمانپرست مسئولیت این گونه اقدامات تروریستی را متوجه کشورها و طرف‌هایی دانست که درصدد ناکامی تلاش‌های داخلی و منطقه‌ای برای حل و فصل مسائل این کشور از طریق روند سیاسی و مذاکره و بدون مداخله خارجی هستند و خاطرنشان کرد: تشدید اوضاع امنیتی و اقدامات تروریستی و مسلحانه همراه با مداخلات بیگانه هیچ کمکی به حل مسائل سوریه نمی‌کند.

پیام تسلیت رئیس سازمان صدا و سیما

در پی کشته شدن خبرنگار پرس‌تی‌وی،‌عزت‌‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

«مِنَ المُؤمنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدوا اللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلاً»

در آوردگاه حق و باطل بار دیگر روایتگری صادق از این عرصه، آسمانی شد.

آنان که تاب مقاومت در برابر ارائه تصویری متفاوت از صحنه درگیری جبهه مقاومت با نظام سلطه و اذناب منطقه‌ای آن را نداشتند، علی‌رغم شعارهای عوام‌فریبانه حمایت از جریان آزاد اطلاعات، دست به ترور زدند و گزارشگر صادق شبکه پرس‌تی‌وی، آقای مایا ناصر را از ناحیه گلو به گلوله بستند تا صدای افشاگری وی را خاموش سازند. همچنین برای دومین بار طی یک ماه گذشته رئیس دفتر شبکه پرس‌تی‌وی و العالم در دمشق آقای حسین مرتضی را هدف قرار دادند تا بلکه امکان اطلاع‌رسانی و واقع‌نمایی این دو شبکه در عرصه رخدادهای منطقه را سلب نمایند. نکته ظریف این حادثه بروز این رخداد در هفته دفاع مقدس است که این اقتران خود بیانگر معانی سمبلیک فراوانی است.

اینجانب شهادت این فرزند غیور جبهه مقاومت، شهید مایا ناصر و زخمی شدن مجاهد نستوه حسین مرتضی را ارج نهاده و به خانواده بزرگ صداوسیما بویژه شبکه‌های پرس‌تی‌وی و العالم تبریک و تسلیت می‌گویم و برای خانواده این دو عزیز صبر و پایداری آرزومندم. نگاهی کوتاه به سیل اظهارنظرهای حاصله در سایت شبکه پرس‌تی‌وی در این مدت کوتاه حکایت از آن دارد که صدای جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی و اذناب منطقه‌ای آن خاموش شدنی نیست و این شعله پرفروغ‌تر ازگذشته در عرصه اطلاع‌رسانی پرتوافکن خواهد بود.

سیدعزت‌الله ضرغامی

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها