واکنش‌ها به هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) که از چند روز قبل آغاز شده بود، ابعادی تازه یافته و مسلمانان در واکنش به این اقدام اهانت‌آمیز در سراسر جهان با تجمع مقابل سفارتخانه‌های آمریکا و همچنین کشورهایی چون آلمان و انگلیس خواستار، مجازات عاملان این جنایت شنیع شده‌اند.
کد خبر: ۵۰۲۱۵۵

واکنش مسلمانان پس از آن آغاز شد که یک فیلمساز ناشناس در آمریکا با حمایت مالی صهیونیست‌ها فیلم اهانت‌آمیزی درباره پیامبر اسلام(ص) ساخت. انتشار این فیلم در اینترنت، باعث جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان شده و خشم آنها باعث وحشت مقامات آمریکایی و برخی کشورهای غربی شده به‌طوری که اقدامات امنیتی در اطراف سفارت این کشورها بشدت افزایش یافته است. اما به این حال تظاهرات اعتراض‌آمیز در این کشورها همچنان ادامه دارد و مردم مسلمان در کشورهایی چون لیبی، مصر، یمن، تونس و مراکش همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

دیروز مردم ایران نیز بعد از حضور در مراسم نماز‌جمعه با برگزاری راهپیمایی اعتراض‌‌آمیز، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند و از دولت آمریکا خواستند ضمن عذرخواهی از تمام مسلمانان جهان، عاملان این اقدام شنیع را مجازات کند. نمازگزاران تهرانی هم بعد از نماز جمعه دیروز، همصدا با مردم دیگر شهرها در تظاهراتی ضمن اعتراض به اهانت صهیونیسم به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، خواستار برخورد جدی با عاملان ساخت فیلم ضداسلامی شدند. هموطنانمان که در راهپیمایی اعتراض‌آمیز دیروز شرکت کرده بودند، در پایان این مراسم با قرائت قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص)، این‌گونه اقدامات ضددینی را موجب اتحاد و انسجام هرچه بیشتر امت رسول‌الله(ص) و رسوایی چهره واقعی صهیونیسم آمریکایی دانستند.

راهپیمایان در بخشی از این قطعنامه از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق‌بشر، بویژه سازمان‌ملل متحد، سازمان همکاری‌های اسلامی و سران جنبش عدم تعهد خواستند تا با اتخاذ تصمیمات جدی و اقدامات کاربردی و اجرایی، این اقدام شنیع را محکوم کرده، عاملان آن را تحت سخت‌ترین پیگیری‌های بین‌المللی قرار داده و از تکرار چنین جنایت‌هایی جلوگیری کنند.

آیت‌الله جنتی، خطیب جمعه دیروز تهران نیز در واکنش به ساخت فیلم توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) گفت: آمریکا با این کار 5/1 میلیارد جمعیت مسلمان جهان را نادیده گرفت تا در برابر موج اسلام‌خواهی در جهان بایستد. به گزارش مهر، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز‌جمعه دیروز با بیان این‌که در یک پیچ تاریخی به نفع اسلام و انقلاب قرار داریم، افزود: به هر حال جهان در معرض تحول است و مسیر تاریخ در حال تغییر است.

این عمل ننگین بی‌جواب نخواهد ماند

مراجع تقلید نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، اهانت به ساحت پیامبر اعظم(ص) را شدیدا محکوم کردند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازى در پیامی که به این مناسبت صادر کرده، آورده است: خوشبختانه مسلمانان بیدار در چند کشور عربى و اسلامى واکنش شدیدى نشان دادند و اثبات کردند که این اعمال ننگین بدون جواب نخواهد ماند.

آیت‌الله نوری همدانی نیز در پیامی تاکید کرد: آمریکا باید منتظر اقدامات شدیدتر مسلمانان جهان باشد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی هم در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه، با محکومیت اهانت جدید دشمنان دین مبین اسلام، خواستار برخورد جوامع علمی و بین‌المللی و آزادیخواهان جهان با این اهانت شد.

آیت‌الله جعفر سبحانی در پیام خود با اشاره به فیلم موهن آمریکایی، آورده است: بر همه مسلمانان جهان لازم است که عکس‌العمل بسیار مناسب از خود نشان داده تا بار دیگر دشمنان در فکر تکرار آن نوع اعمال نباشند و به امید روزی که پرچم اسلام در سراسر جهان به اهتزاز در آید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی هم در پیام خود امت اسلامی را به هوشیاری نسبت به دسیسه‌های دشمنان فراخوانده و از شیعیان خواسته با تبعیت از علمای وارسته و آگاه و تبعیت از مکتب ولایت فقیه مسیر درست را پیموده و دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرده و خشم خود را بدرستی به جهانیان نشان دهند.

همچنین غلامعلی حدادعادل که در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» حضور یافته بود واکنش‌های مسلمانان را نسبت به ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص) طبیعی دانست و اظهار کرد: مسلمانان نباید تنها به خشم و اعتراض اکتفا کنند، بلکه باید کالاهای کشورهای اهانت‌کننده به اعتقادات اسلامی را تحریم کنند.

واکنش 10 سینماگر ایرانی به فیلم ضداسلامی

در پی انتشار این فیلم اهانت‌آمیز، 9 نفر از سینماگران کشورمان هم در بیانیه‌ مشترکی تولید و انتشار این فیلم را محکوم کردند.

در این بیانیه که به امضای احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی‌کیا، رضا میرکریمی، منوچهر محمدی، همایون اسعدیان، کمال تبریزی، مهدی فرجی، محمدمهدی عسگرپور و فرهاد توحیدی رسیده، آمده است: «هیچ اندودی در جهان چهره‌ تابان رسول مهر را نخواهد پوشاند، گمراهانی که در حیات طیبه‌اش بر او خاک و خاکستر باریدند لبخند مهر نصیب بردند، گمراهانی دیگر امروز او را آماج تصاویر موهن خود قرار داده‌اند و از هیبت توفان خشم مسلمانان در پستوهای خود خزیده‌اند. باشد که انوار تابناک رسول مهربانی در آن مغاک تنهایی بر آنها بتابد و بیدارشان کند.»

مجید مجیدی نیز که این روزها مشغول ساختن فیلم سینمایی پیامبر اسلام(ص) است، در پیامی جداگانه تاکید کرده است: حالا همه فهمیده‌اند که شما در هراس افتاده‌اید که پیام مهر مکتب رسول مهربانی، می‌خواهد شرق و غرب را بگیرد. پس گاه به قاعده طالبانی می‌خواهید چهره خشن و خون‌ریزی از مکتبش به چشم جهانیان درآورید و گاه به دستاویز هنرپیشگی می‌خواهید دروغ و دغل را جانشین حقیقت و راستی کنید.

در پیام مجیدی آمده است: چشم به راه باشید، ‌بزودی از پس همه این لجن‌ پراکنی‌ها، چهره زیبای خورشیدی او رخ خواهد نمود و روسیاهی به شما سیاه‌دلان خواهد ماند.

تماس اوباما با رهبران یمن، مصر، لیبی و افغانستان

با ادامه موج اعتراض‌ها علیه فیلم موهن به پیامبراسلام(ص) و احتمال تظاهرات گسترده در کشورهای اسلامی، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با روسای جمهور یمن، مصر، لیبی و افغانستان از آنها درخواست کرد تا مانع حمله به هیات‌های دیپلماتیک آمریکا در این کشورها شوند. این در حالی است که دیروز در کشورهای اسلامی مختلف از جمله مصر، مراکش، یمن، ایران، تونس، سودان، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و چند کشور دیگر مردم مسلمان با تظاهرات خشم خود را از اکران فیلم موهن به مقدسات اسلامی نشان دادند. در همین حال آمریکا به بهانه کنترل اوضاع در لیبی دو ناو جنگی خود را راهی سواحل لیبی کرده است.

توهین به پیامبر اسلام آزاد، انکار هولوکاست ممنوع!

اما در شرایطی که در غرب، اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی، براحتی پذیرفته می‌شود، برخی مضامین وجود دارد که هرگونه تردید در آنها هم ممکن است منجر به سال‌ها مجازات زندان شود و یکی از آنها موضوع هولوکاست است.

به گزارش فارس، در بسیاری از کشورهای غربی حتی تردید در تعداد کشته‌های یهودیان در جنگ دوم جهانی می‌تواند دردسرهای جدی داشته باشد، حتی مورخین غربی در محیط‌های آکادمیک هم باید مواظب آن باشند که نگارش مطلبی درخصوص هولوکاست، برای خود سال‌ها دردسر نتراشند. حتی اگر منع قانونی برای انکار هولوکاست هم وجود نداشته باشد، رسانه‌های صهیونیستی در غرب دارای حدی از قدرت تاثیرگذاری برافکار عمومی هستندکه می‌توانند اشخاص مخالف هولوکاست را بشدت سیاه‌نمایی کنند.

اکنون در 16کشور جهان، زیر سوال بردن هولوکاست از نظر قانونی ممنوع است. این کشورها عبارتنداز: اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوگزامبورگ، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی و سوئیس. علاوه بر این کشورها، رژیم صهیونیستی نیز در قلمرو خود زیرسوال بردن هولوکاست را جرم دانسته است.

رهبر معظم انقلاب:‌ آمریکا اگر صادق است، عاملان این جنایت شنیع را مجازات کند

در پی اهانت نفرت‌انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلی‌الله علیه وآله و سلم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ملت ایران و امت بزرگ اسلام، پشت صحنه این حرکت شرارت‌بار را سیاست‌های خصمانه صهیونیسم، آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی خواندند و با تشریح دلایل کینه ورزی صهیونیست‌ها نسبت به اسلام و قرآن، تاکید کردند: سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله العزیز الحکیم: یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَاللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلوکَرِهَ الکافِرون

ملت عزیز ایران؛ امت بزرگ اسلام

دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم کینه عمیق خود را آشکار ساخت و با اقدامی جنون‌آمیز و نفرت‌انگیز، خشم مجموعه‌های خبیث صهیونیستی را از تلألو روزافزون اسلام و قرآن در جهان کنونی نشان داد. در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ همین بس که مقدس‌ترین و نورانی‌ترین چهره میان مقدسات عالم را آماج یاوه‌های مشمئزکننده خویش ساخته‌اند. پشت صحنه این حرکت شرارت‌بار، سیاست‌های خصمانه صهیونیسم و آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند. اگر از حلقه‌های قبلی این زنجیره پلید یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش‌های آمریکایی آتش‌زننده قرآن حمایت نمی‌کردند و ده‌ها فیلم ضداسلام را در بنگاه‌های وابسته به سرمایه‌داران صهیونیست سفارش نمی‌دادند، امروز کار به این گناه عظیم و غیرقابل بخشش نمی‌رسید. متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت آمریکاست. سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نیز بدانند که این حرکات مذبوحانه دشمنان در برابر بیداری اسلامی، نشانه عظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روزافزون آن است، والله غالبٌ علی امره

سیدعلی خامنه‌ای، 23/شهریور/1391

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها