برای شهدای هسته‌ای

حاشیه‌های یک اجلاس بزرگ

نشست کارشناسان ارشد شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها دیروز در تهران درحالی کار خود را رسما آغاز کرد که بازار تهیه خبر و گزارش در این نشست داغ بود.
کد خبر: ۴۹۷۶۷۲

اما این هیجان و جوش‌و‌خروش مانع از آن نشد که توجه خبرنگاران و نمایندگان هیات‌های حاضر به خودروهای سه نفر از شهیدان هسته‌ای کشورمان که در حاشیه اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به نمایش درآمده بود، جلب نشود.

این خودروها که یادآور انفجارهای تروریستی است که به شهادت دانشمندان هسته‌ای کشورمان منجر شده است، در محوطه بیرون محل برگزاری اجلاس قرار گرفته بود در بدو ورود، نگاه حیرت‌زده مخاطبان و مهمانان را به خود جلب می‌کرد.

خودروهای منفجر شده شهیدان مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری و مصطفی احمدی‌روشن به همراه عکس‌های آرمیتا و علیرضا فرزندان خردسال شهیدان رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود و در کنار هر یک از این خودروها به زبان‌انگلیسی و عربی درباره سوابق تحصیلی و کاری شهدای هسته‌ای و نیز نحوه شهادت‌شان مطالبی ارائه شده بود.

مهمانان حاضر در اجلاس بی‌تفاوت از کنار این خودروها نمی‌گذشتند. برخی مهمانان از جمله مهمانان مسلمان با حاضر شدن در کنار این خودروها مطالب ارائه شده درباره شهادت شهدای هسته‌ای را خوانده و برخی نیز با قرائت فاتحه یاد آنان را گرامی داشتند.

دیدن این خودروها و بازدید از نمایشگاه «ایران، قربانی تروریسم» این نکته را به نمایندگان بیش از 120 کشور جهان یاد آور می‌شد که لازم است تا در زمانی که ایران هدایت این جنبش را برعهده گرفته است، سران غیرمتعهد، از ظرفیت خود برای مقابله با تروریسم هسته‌ای که ایران از اصلی‌ترین قربانیان آن است، استفاده کنند.


کتایون مافی - گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها