در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
با موفقیت مالی و انتقادی این اکشن دلهرهآور، ریوز توانست پس از ده سال حضور در دنیای سینما نام خود را به عنوان یک بازیگر درجه یک ثبت کند. این در حالی است که این بازیگر لبنانیتبار (که بازیگری را از سال 1984 با حضور در چند کار تلویزیونی شروع کرده بود) تا قبل از آن در فیلمهای غیرمتعارف و مطرحی مثل «آیداهوی خصوصی من»، «دراکولای برام استوکر»، «هیاهوی بسیار برای هیچ» و «پوینت برک» بازی کرده بود.
سرعت به قسمت دوم رسید، ولی ریوز را به عنوان بازیگر اصلی در کنار خود نداشت. با این وجود، موفقیت سرعت چندان به کمک این بازیگر نیامد او نتوانست در فیلمهای موفق دیگری بازی کند. منتقدان علت این امر را در انتخابهای غلط این بازیگر جستجو میکنند.
در شرایط جدید، ریوز نه بازیگر فیلمهای مستقل و غیرمتعارف بود و نه فیلمهای حادثهای او توانست توجه عموم تماشاگران را به خود جلب کند. در فاصله تولید سرعت و قسمت اول ماتریس، ریوز در شش فیلم سینمایی بازی کرد که همگی در جدول گیشه نمایش شکست تجاری خوردند. نکته جالب اینجاست که تاریخ برای کیانو ریوز دو بار تکرار شد! همان طور که این بازیگر نتوانست از موقعیت و موفقیت سرعت استفاده خوبی کند، بعدها هم نتوانست بهرهبرداری لازم را از موفقیت ماتریس بکند. او پس از فروش بالای سه قسمت این فیلم و استقبال منتقدان از آنها، باز هم در فیلمهایی ظاهر شد که نه منتقدپسند بودند و نه تماشاچیپسند! حتی نسخه دوبارهسازی شده فیلم کلاسیک و علمی ـ تخیلی «روزی که زمین از حرکت ایستاد» (2008) هم نتوانست موفقیتی برای او به همراه بیاورد. با این حال، این بازیگر هنوز هم در فیلمهای سینمایی ایفای نقش میکند و جالب است که نقش اصلی این کارها را هم به عهده میگیرد. رسانههای گروهی مینویسند وی قرار است اولین فیلم سینمایی خود به نام «مرد تایچی» را جلوی دوربین ببرد. این فیلم اکشن اولین کار سینمایی او در مــــقام کارگردانی است و خودش در آن بازی دارد.
مترجم: کیکاوس زیاری / جامجم
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: