لطفا نام خود را در ایمیل ذکر کنید. به سوالات بی‌نام پاسخ داده نمی‌شود

پرسش و پاسخ

بهنام رستمیان ـ ساری: من ویندوزی را از اینترنت دانلود کردم. می‌خواستم بدانم به چه صورت روی سی.دی به طور بوت از طریق نرم‌افزار (نرو) رایت کنم. چند دفعه این کار را کرده‌ام، اما هنگام نصب ویندوز، سی.دی بوت نمی‌شود. اگر می‌شود مراحل رایت سی.دی را مرحله به مرحله توضیح دهید.
کد خبر: ۴۸۸۳۸۲

برای این کار شما از صفحه اصلی برنامه گزینه Burn image to Disk را انتخاب کنید، سپس در پنجره باز شده گزینه
?Which recorder would you like to use گزینه Disk image or Saved Project را برگزینید، سپس از شما آدرس فایل Imageدانلود شده، خواسته می‌شود. در مرحله بعد پنجره مربوط به نوشتن روی دیسک باز می‌شود که می‌توانید دستگاهی که قرار است فایل Image شما را بنویسید و... را انتخاب کنید.

اما اگر فایل را از اینترنت گرفته‌اید، به احتمال زیاد با پسوند iso است و شما می‌توانید از طریق نرم‌افزارهای دیگری که کارشان فقط این است، استفاده کنید. برای آشنایی با آنها به لینک زیر مراجعه کنید:

http://iso.snoekonline.com/iso.htm

بهروز بختیاری: با سلام. ویندوز لپ‌تاپ من اورجینال است و همیشه آن را به‌روز می‌کنم، ولی چند روزی می‌شود که هنگام کلیک check for updates این پیام ظاهر می‌شود:

windows update cannot currently check for updates because the
service is not running. you may need to restart your computer

حتی با ریست کردن هم مشکل حل نشد و باز همین پیام ظاهر شد.

این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که فایل‌های مربوط به Update ویندوز Corrupt شده است و شما نمی‌توانید ویندوز خود را به‌‌روز کنید. برای حل این مشکل ابتدا سرویس به‌روزرسانی ویندوز را متوقف کنید. برای این‌کار به بخش سرویس‌های ویندوز بروید. برای دسترسی به این بخش در پنجره Run عبارت services.msc را وارد کنید. سپس به دنبال نام Windows Update بگردید و آن را stop کنید. در مرحله بعد، با رفتن به پوشه C:\Windows\SoftwareDistribution تمام محتویات آن را پاک کنید. سپس دوباره به بخش سرویس‌های ویندوز بروید
و Windows Update را که اول کار Stop کرده بودید، Start کنید.

تکتاز ـ شیراز: من روی سیستم ویندوز 7 نصب کرده‌ام و از کارت گرافیکی که فقط یک خروجی مانیتور دارد، استفاده می‌کنم. آیا راهی وجود دارد که بتوانم مانیتور دیگری را به سیستم وصل کنم؛ طوری که همزمان هر دو فعال باشند؟

بله، برای حل این مشکل راه‌های متفاوتی وجود دارد؛ یکی از آنها استفاده از VGA Spliter است. این دستگاه به شما اجازه می‌دهد خروجی مانیتور خود را روی یک مانیتور دیگر هم ببینید. برای این کار خروجی کارت VGA را به VGA Spliter وصل ‌کنید. یکی از مانیتور‌ها را به عنوان ورودی و مانیتور دیگر را نیز به عنوان خروجی به آن وصل کنید. سپس شما تصویری را که از کارت گرافیک خارج می‌شود، در دو مانیتور مشاهده می‌کنید. راه دیگر استفاده از UGA Multi Display Adapter است که به شما امکان متصل کردن چند مانیتور را می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با آن، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://the-gadgeteer.com/2010/04/04/plugable-technologies-usb-2-0-uga-multi-display-adapter-review/

میثم مرباغی ـ تهران: در رایانه‌ام که ویندوز اکس.پی (سی.پی.یو پنتیوم 4 سه گیگ) و هم در لپ‌تاپم که 7 آلتیمیت (کور ای سون 2/2 گیگ) است، در قسمت تسک منیجر پردازشی به اسمsystem idle process وجود دارد که اغلب
90 تا 99 درصد انگار سی.پی.یو می‌گیرد که بسته هم نمی‌شود. می‌خواستم بدانم علت آن چیست و این‌که آیا برای سی.پی.یو ضرر ندارد و چطور می‌شود آن را بست؟

System Idle Process یک پردازش واقعی در سیستم شما نیست. این پردازش برخلاف بقیه پردازش‌ها از منابع سیستم شما استفاده نمی‌کند؛ بلکه زمان استفاده از آنها و زمان بیکار بودن آنها را نشان می‌دهد. برای مثال وقتی مقدار Process این پردازش روی ۹۹ درصد باشد، یعنی سیستم شما از ۹۹ درصد منابع خودش استفاده نمی‌کند و بیکار است.

شما نمی‌توانید این پردازش را ببندید؛ چراکه از زمان ویندوز NT در تمامی نسخه‌های ویندوز قرار داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها