میزبانی از پرندگان روی پل

پل مارنان یکی از پل‌های قدیمی اصفهان است که در بخش غربی زاینده‌رود ساخته شده و ارتباط بین قسمت‌های شمالی و جنوبی شهر را برقرار می‌کند. هرچند تاریخ دقیق ساخت آن مشخص نیست، ولی براساس برخی برآوردها زمان احداث آن به دوره ساسانیان می‌رسد.
کد خبر: ۴۶۶۲۹۷

 این پل در زمان شاه سلیمان صفوی، توسط یکی از ارامنه اصفهان مرمت و بازسازی شد.پل مارنان شاهد رویدادهای زیادی در طول تاریخ بوده است، از جمله این که بخشی از پل در آخرین روزهای حکومت صفوی که افغان‌ها به رهبری محمود افغان اصفهان را محاصره کرده بودند، به دستور شاه سلطان حسین تخریب شد تا مانع از ورود افغان‌ها به داخل شهر شود، اما سرانجام دشمنان از رود گذشتند و پس از تسخیر اصفهان، مردم را مورد قتل و غارت قرار دادند.اما این بار قصد توضیح درباره معماری و نحوه ساخت یک اثر تاریخی را نداریم. امروز آمده‌ایم تا شما را همراه با کودکانتان به یک مهمانی دعوت کنیم که تا حالا نرفته‌اید.

اینجا یک ویژگی جالب دارد که آن را از بقیه مکان‌های گردشگری اصفهان جدا می‌کند، ویژگی که شاید کمتر به آن توجه کرده‌ایم؛ دوستی انسان و پرندگان. شاید تعجب کنید ولی وقتی بعدازظهرها به کنار این پل می‌روید، صحنه‌های جالبی خواهید دید؛ مردم محله‌های اطراف، خرده‌های نان را از سفره‌های خود جمع می‌کنند و به اینجا می‌آورند و با دست خود به پرندگان که بیشتر از نوع مرغان دریایی هستند، غذا می‌دهند. وقتی روی پل قدم می‌زنید مرغان دریایی نزدیک شما به پرواز درآمده و بدون این که ترسی از شما داشته باشند، از دست شما غذا می‌گیرند. هرچند این روزها زاینده‌رود، با جاری شدن دوباره آب، جانی تازه گرفته و دیدنی‌تر شده، اما دوستی انسان و پرندگان صحنه‌های زیباتری را در این پل به وجود آورده است. انگار پرندگان هم از این اتفاق خوشحالند و از مردم تشکر می‌کنند.

رسول شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها