دستگیری 3 فلسطینی در بیت‌المقدس

پلیس رژیم صهیونیستی در جریان اعتراض فلسطینی‌هایی که به سمت ماموران پلیس در شهر قدیمی بیت‌المقدس سنگ پرتاب کردند 3 نفر را دستگیر کرد.
کد خبر: ۴۵۸۶۴۷

به گزارش ایسنا، میکی روزنفلد، سخنگوی پلیس سرزمین‌های اشغالی این رویداد را نوعی بر هم زدن شرایط در قبه الصخره نامید.

این اقدام فلسطینی‌ها در حالی انجام شد که چندین انجمن راستگرای صهیونیستی و در راس آنان جنبش «هیات امنای معبد سلیمان» از صهیونیست‌ها خواستند به منظور تقویت جایگاه این معبد و سیطره اسرائیل بر آن، به صورت دسته‌جمعی وارد مسجد الاقصی شوند.

این فراخوان با شعار «برای تقویت حاکمیت اسرائیل بر کوه سلیمان بالا برویم» صورت گرفت! از سوی دیگر سایت شبکه فلسطین الیوم نیز اعلام کرد گروهی از تندروهای یهودی و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، بامداد دیروز با نمازگزارانی که قصد ورود به مسجدالاقصی را داشتند، بشدت درگیر شدند.بنا به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی همه درهای مسجدالاقصی را بستند و از ورود نمازگزاران پایین‌تر از 45 سال ممانعت کردند.

به دنبال این حوادث، دولت حماس به ریاست اسماعیل هنیه، نسبت به وقوع فاجعه‌ای جدید در قدس توسط صهیونیست‌ها و شهرک‌نشین‌هایی که به مسجد الاقصی حمله کردند، هشدار داد.دولت حماس با محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، مسوولیت هرگونه پیامد این‌گونه حملات را متوجه دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دانست. این جنبش از کشورهای اسلامی و جامعه جهانی خواست تا هرچه زودتر برای حمایت از قدس و مقدسات اسلامی وارد عمل شوند.فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز از جامعه جهانی و کشورهای عربی خواست که به منظور نجات بیت‌المقدس و مسجدالاقصی از نابودی وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد که دفاع از قدس و مسجدالاقصی وظیفه دینی و اخلاقی همه کشورهای عربی و اسلامی است. همچنین سازمان همکاری‌های اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و شماری از نمازگزاران حاضر در صحن این مسجد، اعلام کرد: تجاوز به مسجدالاقصی در حقیقت دشمنی علیه همه امت اسلامی است. در این بیانیه تاکید شده است که این اقدام در حقیقت نقض آشکار تمامی معاهدات و قوانین بین‌المللی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها