رییس پلیس راهور خبر داد:

کاهش تلفات حوادث رانندگی

رییس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت : تلفات حوادث رانندگی در 9 ماهه امسال 14.3 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۵۴۴۵۲

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسکندر مومنی امروز در جمع خبرنگاران از کاهش دو هزار و 739 نفری تلفات جاده ای خبر داد و گفت: از فروردین تا پایان آذر سال جاری، 16 هزار و 529 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به آمار مدت مشابه در سال قبل (19 هزار و 176 نفر)، دو هزار و 739 نفر کاهش داشته است.
 
 وی افزود: در 9 ماه سال گذشته 253 هزار و 542 نفر مصدوم شده اند که امسال شاهد کاهش 6.2 درصد در آمار مصدومان هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با یادآوری اینکه در 9 ماهه سال گذشته 422 هزار و 265 مورد تصادف به ثبت رسید، افزود: امسال این تعداد با کاهش 20.1 درصدی به 341 هزار و 383 مورد تصادف تقلیل یافت.

سردار مومنی گفت: کاهش وقوع تلفات جرحی ، خسارتی و فوتی باعث صرفه جویی 10 هزار میلیارد تومان تحمیل خسارات ناشی از تصادفات شده است.
 
رییس پلیس راهور با اشاره به کاهش وقوع تلفات جرحی ، خسارتی و فوتی گفت: این در حالی است که با افزایش شدت تصادفات روبرو هستیم چنانچه در حال حاضر در هر 100 تصادف 52 فقره آن منجر به فوت شده است.

وی همچنین در رابطه با کاهش جرایم گفت: با اجرای مرحله دوم قانون راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش هشت درصدی تخلف دنده عقب، 19 درصدی حرکت مارپیچ، 20 درصدی سرعت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز هستیم.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه پلیس راهور مجهز به آخرین فناوری هوشمند شده است، گفت: می توان ادعا کرد پلیس ایران مجهزترین و پیشرفته ترین مرکز کنترل ترافیک در منطقه خاورمیانه را داراست و به صورت لحظه ای تردد وسایل نقلیه را کنترل می کند.
 
سردار مومنی استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا را از اولویت های کاری پلیس راهنمایی و رانندگی جهت نظارت بر کنترل دانست و گفت: به عنوان مثال بزرگترین مرکز مانیتورینگ جاده ها در خاورمیانه راه اندازی شده است.

سردار مومنی همچنین از تغییر گواهینامه ها از شش نوع گواهینامه به سه نوع گواهینامه خبر داد و گفت: از اول سال تاکنون بیش از یک میلیون و 840 هزار نفر گواهینامه دریافت کرده اند و از بهمن ماه سال جاری ساز و کار تعویض گواهینامه ها و ارایه گواهینامه های جدید ایجاد و در سال آینده این امر محقق خواهد شد به طوری که گواهینامه ها به سه نوع گواهینامه پایه یک، پایه دو و پایه سه برای خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین ارایه می شود.
 
وی همچنین در خصوص استاندارد بودن خودروها، گفت: یک مرکز حفظ خودرو در کشور نداریم و پلیس این حق را دارد تا از تردد خودروها در مقاطع یا معابر مختلف جلوگیری کند اما برای ممنوعیت تردد یک نوع خودرو باید ساز و کار قانونی آن تعیین شود.

سردار مومنی در رابطه با مرگ ناشی از تصادفات، گفت: 49 درصد مصدومان در مسیر انتقال یا بیمارستان ها فوت می کنند در حالی که این نرم در دنیا 15 الی 20 درصد است.

سردار مومنی با بیان اینکه مردم به قوانین، علایم راهنمایی و رانندگی و تابلوها بیشتر توجه و از شتاب و عجله پرهیز کنند، افزود: براساس قانون قبلی مهلت پرداخت جرایم یک ماه بود اما اکنون با قانون جدید مهلت پرداخت به دو ماه افزایش پیدا کرده است اما شرایطی دارد که اگر میزان جریمه به یک میلیون تومان برسد یا اگر تا چهار ماه جریمه را پرداخت نکند از طریق سیستم، خودرو توقیف خواهد شد و در صورت مشاهده در حال تردد، توقیف و به پارکینگ منتقل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها