روبرتو دونادونی معروف که بعد از 7 ماه دوری از پست‌های اجرایی در ورزش فوتبال بتازگی سرمربی پارما در کشور زادگاهش ـ‌ ایتالیا ـ شده، قول داده است در پایان فصل جاری مسابقات سری A باشگاه‌های ‌ کشور، این تیم را به رتبه‌ای چشمگیر برساند.
کد خبر: ۴۵۴۰۲۵

بعد از ثبت یک‌سری نتیجه ضعیف برای پارما و برکناری فرانکو کولومبا از سمت هدایت این تیم، دونادونی 49 ساله به عنوان جانشین وی منصوب شده است. او که با پارما قراردادی تا پایان بهار 2013 بسته است، می‌گوید: «برخلاف آنچه تصور می‌شود، هدف او فقط نگه داشتن پارما در لیگ نیست؛ بلکه می‌خواهد پارما را در نیم‌فصل دوم کالچو به بالاترین نتایجی که برایش متصور است، برساند.»

وی می‌افزاید: اهداف پارما کوچک و معمولی نیست، بلکه برعکس بلندپروازانه است. سران باشگاه مایلند تیم را به جایگاه‌های قابل توجهی برسانند که پارما پیشتر در آن قرار داشت و با احتساب نفراتی که این تیم دارد و کیفیت قابل توجه کارشان، حفظ پارما در سری A براحتی امکان‌پذیر و تعیین اهدافی بلندتر برای آن نیز کاملا مقدور است. کار با بازیکنان پارما لذت‌بخش و اساس و ابزار کار در این تیم حرفه‌ای و تشکیلات آنها قوی است و اگر این ابزار را پیش‌رو می‌بینیم، تا حد زیادی مرتبط با کار خوب کولومبا هم بوده است که ساختار مناسبی را در باشگاه برای من به جا گذاشت.

پارما فصل پیش با هدایت کولومبا به رتبه‌ای بالاتر از دوازدهمی در جدول رده‌بندی لیگ ایتالیا نرسید و با ضمیمه شدن نتایج نامساعد این تیم در فصل جاری به آن رتبه نازل، سران پارما سرانجام چندی پیش عذر وی را خواستند و به دونادونی روی آوردند که خود در پایان فصل گذشته از هدایت کالیاری کنار گذاشته شد. دونادونی بعد از ناکامی تیم ملی ایتالیا در جام ملت‌های اروپا 2008 از هدایت این تیم خلع و دوباره مارچلو لیپی، سکاندار آتزوری‌ها شد، اما دونادونی در ناپولی و سپس کالیاری نیز به نتایجی نرسید که از نام و اعتبار وی انتظار می‌رفت. او حالا در پارما تیمی را در دست گرفته که در 18 بازی اول خود در فصل جاری سری A بیشتر از 5 برد کسب نکرد و 8 بار شکست خورد. پارما به واقع در سال‌های اخیر به کلی از گذشته درخشانش که در دهه 1990 شکل گرفت و حتی به فتح جام یوفا هم منجر شد، فاصله گرفته ولی میزان این نزول در سه چهار فصل اخیر بیشتر بوده به طوری که این تیم در بیشتر مواقع در حال تلاش و ستیز برای رهایی از سقوط به دسته‌ای پایین‌تر بوده است.

دونادونی که هافبک پیشین آث.میلان است و مدتی در لیگ عربستان برای الاتحاد هم بازی کرد، با در نظر داشتن موارد فوق می‌گوید: «نه من و نه پارما دوست نداریم با نگاه به گذشته فقط افسوس بخوریم و خواسته ما این است که با برخوردی مثبت با مسائل به سمت جلو برویم و به دستاوردهای تازه‌ای برسیم که مطابق شرایط روزمان باشد. با زندگی کردن در گذشته به جایی نخواهیم رسید.»

منبع: Channel 4

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها