رنگ آسمان

زمستان خودی نشان می‌دهد

پس از گذراندن چند روز بدون بارش در سراسر ایران‌زمین اینک آسمان دارد حریری زمستانی بر چهره می‌کشد و نمایش جدیدی از زمستان روی پرده می‌رود. گویی زمستان قصد دارد آخرین روزهای اولین ماه خود را تمام زمستانی کند.
کد خبر: ۴۵۳۱۴۲

دیروز: روز گذشته جوی آرام کشور را فرا گرفته بود. البته از حوالی ظهر رفته‌رفته بر ابرناکی آسمان افزوده شد و پوشش‌هایی از ابر شمال غرب، غرب، مناطقی از جنوب غرب و مرکز را فرا گرفت که این ابرها بارشی نداشت. به تدریج از اواخر دیشب بارش‌های پراکنده‌ای ارتفاعات شمال‌غربی و غرب را فرا گرفت. این بارش‌ها ناشی از موجی ناپایدار بود که به سرعت کشور را ترک کرد.

امروز: از امروز سامانه جدید ناپایداری از سمت شمال‌غربی و غرب وارد می‌شود و ابتدا بارش مناطق یاد شده و به‌تدریج از اواخر امشب دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های البرز، مناطقی از مرکز، تهران و سواحل دریای خزر را هم فرا می‌گیرد. در این مناطق بارش‌های باران و برف آغاز خواهد شد.

آینده‌نگری: خوشبختانه این سامانه کم‌فشار نسبتا فعال است و بارش‌های خوبی را بخصوص در شمال غرب، سواحل دریای خزر و مناطقی از غرب خواهیم دید. از جمعه بارش‌ها به شمال شرقی و شرق هم می‌رسد. در تهران نیز از اواخر امشب و بامداد فردا بارش‌ها شروع می‌شود که در مناطق شمالی این شهر به شکل برف خواهد بود و جمعه نیز ادامه خواهد یافت. در سایر مناطق کشور پدیده چیره افزایش ابر و وزش باد شدید است.

هشدار: به دلیل بارش شدید باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد. (چقدر دلمان برای این نوع هشدارها تنگ شده بود!) همچنین به دلیل کولاک شدید برف در استان اردبیل و برخی مناطق شمال غرب کشور، احتمال بسته شدن راه‌ها و کنسل شدن پروازها وجود دارد.

وضع راه‌ها: به دلیل آغاز بارش‌ها از امروز که از اواخر امشب و صبح فردا بیشتر بارش‌ها به برف تبدیل خواهد شد، احتمال بسته شدن برخی از راه‌ها وجود دارد. اگر عازم سفر هستید تا آنجا که امکان دارد قید سفر را بزنید اگر نمی‌توانید زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی فراموش نشود. در ضمن همه راه‌های کشور لغزنده خواهد شد.

تصویر ماهواره: در تصویر دریافتی از ماهواره که مربوط به روز گذشته است گذر موج ناپایدار را از مناطقی از کشور بصورت لکه‌هایی از ابر مشاهده می‌کنید. همچنین نزدیک شدن سامانه جدید بارش‌زا را به شمال غربی و غرب می‌بینید.

احسان مرادی/ جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها