2 دختر بچه از این محله با حکم قضایی تحویل بهزیستی شدند

کودکان این محله مجبور به گدایی هستند

افزایش کودکان خیابانی در خراسان شمالی

مسوول اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اعلام کرد: تعداد کودکان خیابانی در استان افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۵۲۸۷۰

به گزارش ایسنا، مهین حمیدی افزود: طی 9 ماه امسال، 55 کودک خیابانی در بهزیستی استان پذیرش شدند، در حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته 54 کودک پذیرش شده بودند. وی با اشاره به این‌که این کودکان اکثرا زیر 14 سال هستند، گفت: از 55 کودک، 21 کودک در خیابان زندگی خود را سپری کرده و 34 کودک در خیابان‌ها کار می‌کنند. 23 نفر از این افراد اعتیاد دارند که فرآیند ترک اعتیاد آنان توسط اداره کل بهزیستی انجام می‌شود.

حمیدی با ذکر این‌که 50 درصد این کودکان دارای تحصیلات ابتدایی هستند، ادامه داد: علت وجود کودکان خیابانی و کار، مشکلاتی همچون مشکلات خانوادگی، فقر، اعتیاد و بدسرپرستی است.

به گفته مسوول اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی، کودکان خیابانی توسط شهرداری، نیروی انتظامی و بهزیستی جمع‌آوری می‌شوند اما 80 درصد کودکان خیابانی توسط خود سازمان بهزیستی و اورژانس 123 جمع‌آوری می‌شوند. وی گفت: کودکان خیابانی، گروه کوچکی هستند که خیابان به عنوان خانه آنان امن‌تر از خانه محسوب شده و این افراد به‌ندرت با خانواده‌های خود ملاقات می‌کنند. اکثر این کودکان به دلیل مشکلات خانوادگی اقدام به کار می‌کنند که شامل گروه گسترده‌ای از افراد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها