ایلام ـ ایرنا: به گفته فرمانده انتظامی مهران استان ایلام تردد انفرادی زوار از مرز بین‌المللی مهران به شهرهای مذهبی عراق ازجمله در آستانه عاشورا و تاسوعای حسینی ممنوع است. عباس هواسی افزود: تردد زائران حسینی به عتبات عالیات فقط درقالب کاروان‌های قانونی حج و زیارت انجام می‌شود. به همین خاطر نیروی انتظامی براساس قانون از ورود زائران انفرادی به پایانه مرزی مهران برای تردد به کشور عراق جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۴۴۳۲۵۴

وی به آغاز آیین‌های ویژه سوگواری محرم و علاقه‌مندی مردم برای حضور در کنار مرقد اباعبدالله‌الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: تردد انفرادی زائران از مرز مهران به عراق تنها باعث سرگردانی و معطلی آنان می‌شود.

یاسوج ـ ایرنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیات دولت آخر هفته جاری به این استان سفر می‌کند.

اکبر نیکزاد افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته این استان، میزبان چهارمین سفر هیات دولت خواهد بود. چهارمین سفر استانی هیات دولت که قرار بود روزهای پایانی هفته گذشته برگزارشود به علت شرایط نامساعد جوی انجام نشد.

اردبیل ـ خبرنگار جام‌جم: تا پایان امسال در اکثر شهرهای استان اردبیل طرح جامع مدیریت پسماند اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: این طرح در شهرهای بالای 200 هزار نفر قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و مهم‌ترین اولویت آن اجرایی شدن طرح بازیافت زباله است.

علی حمیدی با اشاره به نگرانی‌های متعدد در مورد دفن غیربهداشتی زباله در برخی از شهرها و آسیب‌های وارده به روستاهای اطراف محل دفن زباله شهر اردبیل افزود: هدف ما از اجرای این پروژه پیشگیری از فعالیت‌های نامناسب در این حوزه است و قرار شد سیستم بازیافت زباله جایگزین دفن سنتی آن شود به طوری که با جذب یک سرمایه‌گذار اولین کارخانه کمپوست در مرکز استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

اراک ـ ایرنا: معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری استان مرکزی گفت: راه تمام روستاهای بالای 50 خانوار این استان تا پایان سال آینده آسفالت می‌شود.

اصغر حمزه لو با یادآوری هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریالی ایجاد هر کیلومتر راه آسفالته روستایی در استان مرکزی افزود: در این طرح 142 کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد.

همدان ـ ایرنا: معاون اول رئیس‌جمهور از مسوولان فرودگاه کشور خواست با بهره‌گیری از ایده‌های خلاق و نو، فرودگاه همدان را به ترمینال غرب کشور تبدیل کنند.

محمدرضا رحیمی در آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه میادین پروازی فرودگاه همدان افزود: تحقق این موضوع موجب جابه‌جایی هزاران مسافر از طریق این فرودگاه می‌شود.

وی با ذکر این‌که فعالیت فرودگاه طبق روال گذشته هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد، اضافه کرد: باید اقدامات بیشتر و طرح‌های گسترده‌تری برای توسعه فرودگاه همدان که دارای جایگاه ویژه‌ای در غرب کشور است، انجام داد.

تبریز ـ ایسنا: مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی آذربایجان شرقی تاسیس می شود.

بشیرجعفری با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان و متناسب با نوع فعالیت زنان روستایی افزود: هدف از تشکیل این صندوق‌ها توانمندسازی زنان روستایی در انجام فعالیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی به جهت افزایش تولید توان اقتصادی خانوارهای روستایی است.

یزد ـ ایسنا: رئیس انجمن صنفی راهنمایان تور استان یزد گفت: متاسفانه وضعیت گردشگری یزد روند رو به افولی داشته است، به‌طوری که فقط در فصل‌های پرمسافر، تعدادی گردشگر داریم.

حمید کاظمی‌فرد درباره توسعه گردشگری افزود: در قدم نخست باید زیرساخت‌های مناسب در گردشگری تعیین شوند. اطلاع‌رسانی در سطح بین‌المللی، توسعه حمل و نقل، امنیت برای مردم و گردشگران، هماهنگی سازمان‌های مرتبط در امور گردشگری و فراهم آوردن امکانات رفاهی برای گردشگران مانند هتل، رستوران و جاذبه از عوامل توسعه گردشگری است که باید به آنها توجه شود.

کرج ـ ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز از سپردن تعدادی از بناهای تاریخی این استان به سرمایه‌گذاران با هدف مرمت و بهره‌برداری خبر داد.

محمدرضا پوینده، قلعه صمصام و حمام مصباح و کاروانسرای ینگه امام در استان البرز را از جمله این بناها دانست و افزود: در حال مذاکره با واحد حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستیم تا این بناها و تعدادی دیگر از بناهای تاریخی را در شهرستان‌های طالقان و ساوجبلاغ به سرمایه‌گذاران واگذار کنیم.

به گفته و‌ی، براساس مصوبه هیأت دولت، برخی بناهای تاریخی را به مدت 10 تا 15 سال با هدف مرمت و بهره‌برداری می‌توان به سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت واگذار کرد. در این واگذاری، مالکیت این گونه بناهای تاریخی در اختیار سازمان میراث فرهنگی خواهد بود، ولی بحث مرمت و بهره‌برداری از آنها در اختیار صندوق حفظ و احیا قرار می‌گیرد.

مشهد ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام از شناسایی یک گونه جدید مار در منطقه حفاظت شده جنگلی باغ کشمیر این شهرستان خبر داد.

جواد دامن‌پاک افزود: این گونه به نام «گوند مار» برای نخستین بار در استان خراسان رضوی شناسایی و ثبت شده است.

وی گفت: این گونه که پراکنش جغرافیایی آن در ایران تاکنون منحصر به استان‌های شمالی و غربی کشور شامل مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی گزارش شده بود ازجمله مارهای غیرسمی و از خانواده «کلوبریدها» است.

همدان ـ مهر: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 200 ایستگاه راه‌آهن به وسعت 180 هزار مترمربع در 21 استان کشور در حال ساخت است.

احمد صادقی در بازدید از راه‌آهن همدان ـ تهران با بیان این که طول مسیر 268 کیلومتر است و در 5 مرحله ساخته می‌شود، افزود: این طرح در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 68 درصدی روبه‌روست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها