مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به آغاز نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند گاز با هزینه تقریبی 120 تا 150هزار تومان، جزئیات نسل جدید کنتورهای جرمی حرارتی مشترکان خانگی را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۳۶۶۴۲

مجتبی شیخ‌بهایی در گفت‌وگو با مهر گفت: نصب و راه‌اندازی 10 هزار کنتور هوشمند گاز برای مشترکان خانگی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نصب و راه‌اندازی یک هزار کنتور هوشمند گاز در سطح استان تهران و برخی از کلانشهرهای کشور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با نصب این تعداد کنتور، مراحل آزمایشی و مطالعاتی به منظور مرتفع‌شدن برخی از مشکلات و نواقص احتمالی هدف‌گذاری شده است.

وی افزود:تسهیل در روند اندازه‌گیری مصرف گاز، کنترل تقاضا، ارتقای دقت اندازه‌گیری گاز مصرفی، عدم مراجعه ماموران به درمنازل برای قرائت کنتور، دریافت اطلاعات کنتور از راه دور، کنترل میزان انتقال گاز و قطع شبکه در زمان زلزله از مهم‌ترین مزیت‌های نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند گاز به شمار می‌روند.

شیخ‌بهایی گفت:در حال حاضر 94 تا 95 درصد جمعیت شهری و 51 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد:در شرایط فعلی تعداد خانوارهای بهره‌مند از گاز در کشور 17 میلیون و 600 هزار خانوار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم تمامی خانوارهای ایرانی روستایی و شهری از نعمت گاز برخوردار ‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها