سبزوار - خبرنگار جام جم : سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار با اشاره به روند تخریبی ساختمان این اداره گفت: با وجود پیگیری‌های فراوان تاکنون هیچ مسوولی برای احداث ساختمان جدید، اقدام جدی نکرده است.
کد خبر: ۴۳۵۸۸۹

مجید نصرالله‌زاده که به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش با خبرنگار ما گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به این‌که قدمت این ساختمان به 70 سال پیش برمی‌گردد، اظهار کرد: سال 1384 فاضلاب به اداره نفوذ کرد و تاسیسات اداره و سالن بدنسازی با تمام وسایل آن خراب شد همچنین استخر شهید حقانی که در مجاورت ساختمان اداری است، نشست کرد.وی افزود: دیوارهای اداره چرب هستند و ما هر روز شاهد ریزش گچ‌های دیوارها هستیم و از روی ناچاری کاغذ به دیوارها می‌چسبانیم. سقف ساختمان شیروانی فلزی است که پوسیده و سوراخ شده است به طوری‌که وقتی باران می‌بارد همکاران ما باید مشغول جمع‌آوری آب در اتاق‌هایشان شوند. از اینها که بگذریم اخیرا رطیل و عقرب هم به مشکلات ما اضافه شده‌اند.

مشهد ـ ایرنا: یک کشاورز نمونه جوینی در استان خراسان رضوی با برداشت 175 تن پیاز در هکتار شگفتی آفرید.

کارشناس جهاد کشاورزی جوین در این مورد گفت: علی زورآبادی، کشاورز روستای زورآباد بیش از 5‌/‌3 برابر میانگین شهرستان محصول پیاز برداشت کرده که از رکورد تولید استانی نیز بیشتر است.علی آبسالان دلایل کسب این موفقیت را عمل به توصیه‌های ترویجی، آبیاری بموقع و استفاده از کودهای ریزمغذی عنوان کرد.

بیرجند ـ فارس: فرماندار قائنات از اختصاص اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان به توسعه پارک جنگلی قهستان شهرستان قائنات خبر داد.غلامعلی حبیبی‌منش وجود دانشگاه پرستاری را در کنار این مجموعه موجب توسعه پارک دانست و افزود: سال گذشته 80 میلیون تومان و سال 90، 40 میلیون تومان از اعتبارات برای توسعه پارک اختصاص یافت.

یاسوج ـ مهر: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگزنی سد «تنگ سرخ» در چهارمین دور سفر محمود احمدی‌نژاد و هیات دولت به این استان خبر داد.اکبر نیکزاد در جمع خبرنگاران گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب صنایع، آب آشامیدنی شهر یاسوج و روستاهای اقماری، در بخش کشاورزی هم آب 6000 هکتار زمین دیم را تامین می‌کند و به لحاظ گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.وی افزود: همچنین در این سفر علاوه بر سد «تنگ سرخ» عملیات اجرای 4 خطه ‌کردن مسیر بابامیدان ـ گچساران تا بهبهان و آبرسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی آغاز می‌شود.

کرمان ـ ایرنا: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این کمیسیون با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب این استان، از طرح انتقال آب از کشور تاجیکستان به استان کرمان به طور جدی حمایت می‌کند. رضا عبداللهی در بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: مجلس، دولت، وزارت خارجه و نیرو، برای انتقال آب از کشور تاجیکستان به میزان 40 میلیارد متر مکعب برای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند. وی گفت: تامین منابع مالی به دلیل فروش گاز از جمهوری اسلامی ایران به این کشور مشکلی ندارد و با توجه به نشست با استاندار کرمان این طرح قابل انجام است.

زنجان ـ فارس: مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: 5 اثر معنوی میراث فرهنگی استان زنجان در فهرست آثار ملی یا آثار فرهنگی ناملموس ثبت شد.یحیی نقی‌زاده محجوب افزود: گویش خاص خوئینی یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست آثار فرهنگی ناملموس است. موسیقی عاشیقی نیز از آثاری است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با اشاره به چاقوسازی زنجان با توجه به قدمت و شهرت آن در کشور و وجود سبک‌های مختلف چاقوسازی استان تصریح کرد: این صنعت نیز به شماره 115 در فهرست آثار فرهنگی ناملموس ثبت ملی شد است.هنر ملیله‌دوزی و چاروق‌دوزی استان زنجان نیز در فهرست آثار فرهنگی ناملموس ثبت شده است.

ایلام ـ مهر: معاون برنامه ریزی استانداری ایلام گفت: به‌زودی بازارچه کوله بری در مرز مهران ایجاد می‌شود.

حشمت‌الله عسگری با بیان این‌که مرز بین‌المللی مهران مهم‌ترین پتانسیل و ظرفیت استان ایلام برای توسعه استان است، افزود: برنامه‌های مختلفی برای توسعه مرز در حال پیگیری و بررسی است که اشتغال و توسعه را به همراه دارد.وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مرز مهران است که به زودی کار ساخت این منطقه در مرز مهران آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها