مشهد ـ مهر: مسوول امور تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از گلباران حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت معصومه(س) توسط هیات‌های مذهبی بانوان مشهد خبر داد.محمدتقی میری افزود: این بانوان در اولین روز از دهه کرامت که همزمان با ولادت کریمه اهل بیت و خواهر امام رضا(ع) نیز هست، ضمن برگزاری جشن میلاد، در مجتمع فرهنگی بیت‌الصادق تجمع می‌کنند.وی افزود: سپس از این مکان که در یکی از خیابان‌های منتهی به حرم قرار دارد به سوی آستان مقدس رضوی حرکت کرده و ضریح امام رضا(ع) را گلباران می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۱۹۸۳

تبریزـ ایسنا: فرماندار شهرستان بستان‌آباد اعلام کرد: با اختصاص فوری 200 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی بستان‌آباد، تالاب بین‌المللی قوری‌گل احیاء می‌شود. الیاس گل‌محمدزاده با اشاره به اهمیت بین‌المللی این تالاب افزود: با توجه به مشکلاتی که برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه پیش آمده است، نگرانی‌هایی برای کاهش آب تالاب قوری‌گل احساس می‌شود که با اتخاذ تدابیر، مشکلات برطرف خواهد شد.

اهواز ـ ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان از آغاز مهاجرت پرندگان زمستان‌گذر به تالاب‌ها و آبگیرهای خوزستان خبر داد. تورج همتی افزود: هرساله با سرد شدن هوا، مهاجرت پرندگان آبزی و کنارآبزی از مدارهای شمالی به آبگیرها و تالاب‌های خوزستان آغاز می‌شود و اکنون هم این مهاجرت آغاز شده است. وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان محیط‌زیست، تاکنون گونه‌هایی مانند اردک مرمری، خوتکا و اردک ارده‌ای و همچنین پرندگانی مانند اگرت بزرگ، حواصیل ارغوانی، سنگ گردان و انواع دم‌جنبانک و آبچلیک در آبگیرهای خوزستان مشاهده شده است.

بوشهر ـ فارس: فرماندار دشتستان از خرید تضمینی خرمای دشتستان از 15 مهر ماه خبر داد.غلامحسین خسروی افزود: خرما از مهم‌ترین محصولات کشاورزی در استان بوشهر است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و باید نسبت به تامین بازار مصرف مناسب برای این محصول تدابیر لازم را بیندیشیم.وی افزود: نخلداران و تولیدکنندگان خرما در دشتستان در سال گذشته متحمل ضررهای زیادی شدند و در ابتدای فصل برداشت امسال نیز با ورود دلالان و واسطه‌گران اخبار نگران‌کننده‌ای از تولیدکنندگان و زحمت‌کشان واقعی این محصول به گوش می‌رسد.

رشت ـ مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از برگزاری جشن ملی تولید خاویار در استان خبر داد. اردشیر روحی ماسوله افزود: برگزاری جشن ملی تولید خاویار از فیل ماهی خاویاری توسط بخش خصوصی برای نخستین بار در کشور در مزرعه پرورش ماهی قروق تالش با حضور مقامات کشوری و استانی امروز برگزار می‌شود.ماهیان‌ خاویاری‌ یکی‌ از باارزش‌‌ترین‌ ماهیان‌ جهان‌ هستند که‌ فقط در نیمکره‌ شمالی‌ پراکنش‌ دارند، در حال‌ حاضر27 گونه‌ ماهی‌ خاویاری‌ در دنیا وجود دارد که‌ 6 گونه‌ آن‌ در دریای‌ خزر و رودخانه‌‌های منتهی‌ به‌ آن‌ زیست‌ کرده‌ و 90 درصد خاویار جهان‌ را تامین‌ می‌کنند.

شهرکرد ـ مهر: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش آبدهی چشمه‌های این استان بین 35 تا 75 درصد است. ستار فرهادی به وجود 4892دهنه چشمه در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: از این تعداد 1102دهنه چشمه، خشک شده و این امر باعث خسارات جبران‌ناپذیری در بخش کشاورزی استان شده است.مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: حداقل آبدهی چشمه‌های چهارمحال و بختیاری نیم لیتر در ثانیه و حداکثر آن 6 مترمکعب در ثانیه است.

ارومیه ـ مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به منظور تعدیل جمعیت حیات وحش در جزیره کبودان پارک ملی دریاچه ارومیه تعداد محدودی پروانه شکار ویژه قوچ و میش ارمنی صادر می‌شود. حسن عباس‌نژاد افزود: در این راستا این اداره کل با انتشار فراخوان از متقاضیان شکار قوچ و میش ارمنی که دارای سلاح گلوله‌زنی و دفترچه شکار و صید هستند خواسته تا تقاضای کتبی خود را به این اداره ارسال کنند. وی افزود: پروانه شکار ویژه قوچ و میش ارمنی برای متقاضیانی صادر شده که سابقه تخلف شکار و صید نداشته و از سال 87 تاکنون پروانه شکار چهار پا دریافت نکرده‌اند.

بیرجند ـ مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از آغاز برنامه برآورد جمعیت سالانه حیات وحش استان خبر داد. حمید صالحی مدت زمان اجرای این طرح را یک ماه عنوان کرد و افزود: این برنامه نقش موثری در برنامه‌ریزی آینده برای تامین زیرساخت‌های زیستگاه‌ها و حیات وحش و مدیریت بهینه آنها خواهد داشت.حیات وحش 5 منطقه حفاظت‌شده آرک و گرنگ، درمیان، مظفری، شاسکوه و کمر سرخ و همچنین 2 پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان و رباط شور و نیز منطقه شکار ممنوع دشت اسفدن مورد بررسی و تخمین جمعیت قرار خواهد گرفت.

همدان ـ مهر: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی افزایش 30 تنی تولید ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در استان همدان خبر داد. شهرام پرورش افزود: در سال زراعی جاری بیش از 9400هکتار ذرت دانه‌ای در استان همدان کشت شد که در مقایسه با سال گذشته 200 هکتار افزایش دارد.پرورش پیش‌بینی کرد بیش از 80 هزار تن محصول از این سطح زراعی برداشت شود که 12 هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

شهرکرد ـ فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح توسعه باغات در بیش از 11 هزار هکتار از اراضی این استان در دست اجراست.صفدر نیازی افزود: بازسازی و اصلاح باغات سنتی، غیر تجاری و کم بازده، حفظ، احیا‌ و توسعه پایدار باغات بویژه در اراضی شیبدار و در معرض فرسایش، افزایش بهره‌وری از منابع و عوامل تولید و کاهش ضایعات و افزایش بازدهی اقتصادی و بهره‌وری آب مصرفی در کشاورزی از اهداف پروژه افزایش بهره‌وری از طریق اصلاح و احیای باغات است.

تبریز ـ فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکان گفت: متاسفانه امسال محصول گوجه‌فرنگی از این شهرستان صادر نشده و همین موضوع موجب شده است تا محصول کشاورزان روی دستشان باقی بماند. ناصر صبوری با اشاره به این‌که علت اصلی موضوع کاهش قیمت گوجه‌فرنگی، عدم صادرات آن و نبود کارخانه‌های تبدیلی در این شهرستان است، افزود: قیمت تمام شده هر کیلو گوجه برای کشاورز بیش از 2000 ریال است، در حالی که اکنون گوجه‌فرنگی به کمتر از 1200 ریال به فروش می‌رسد.وی با بیان این‌که طبق توافق انجام شده با بخش خصوصی تا 2 ماه آینده بزرگ‌ترین کارخانه رب گوجه‌فرنگی در شهرستان ملکان کلنگ‌زنی خواهد شد، تصریح کرد: با مساعدت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، قرار است گوجه‌فرنگی‌ها پس از خشک شدن به کشورهای هدف صادر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها