پرسش و پاسخ

مهدی یوسف‌زاده: لطفا یک برنامه برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم معرفی کنید که فرمت فایل ورودی و خروجی تفاوتی نکند و از زبان فارسی نیز پشتیبانی کند. در ضمن اگر ممکن است نحوه کار با آن را نیز توضیح دهید.
کد خبر: ۴۲۵۵۸۱

برای این کار شما می‌توانید از نرم‌افزار VirtualDub استفاده کنید، ابتدا فایل ویدئویی خود را با این نرم‌افزار باز و سپس فایل زیرنویس را به آن اضافه ‌کنید و از فایل مورد نظر خروجی مناسبی که می‌خواهید بگیرید، البته باید دقت داشته باشید که فایل زیرنویس ورودی شما باید پسوند SSA باشد. در لینک زیر توضیحات کامل‌تر در مورد نرم‌افزار و نحوه استفاده از آن و همین طور لینک دانلود آن آورده شده‌است.

http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌www.afterdawn.com‌‌/‌‌guides‌‌/‌‌archive‌‌/‌‌adding_subs_to_avi.cfm

شهاب پیکی: سیستمی‌ با مشخصات زیر دارم

OS : windows xp - 7

CPU : intel 2.6 dual core

VGA : nvidia geforce 9500 gt

RAM : 2 gb

MONITOR : Lcd 20

اما هنگام پخش فایل‌های تصویری، تصاویر به صورت شطرنجی اجرا می‌شوند. با فرض این که مشکل از مانیتور نیست، چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟

اگر فقط این مشکل زمانی برای شما به وجود می‌آید که فایل‌های تصویری را مشاهده می‌کنید، بهتر است کارت گرافیک و نرم‌افزاری را که از آن استفاده می‌کنید بررسی کنید. برای مثال از نرم‌افزار دیگری برای پخش فایل‌های تصویری استفاده کنید. اگر باز هم مشکل داشتید، درایور کارت گرافیک خود را به‌روزرسانی کنید. اگر باز هم مشکل داشتید کارت گرافیک خود را به یک متخصص سخت‌افزار نشان دهید.

مرتضی خردمند: من بتازگی ویندوزم را عوض کردم. وقتی از اینترنت نرم‌افزار دانلود می‌کنم در آدرس

C:\Documents and Settings\\مرتضی\My Documents\Downloads

ذخیره می‌شود. بعد که می‌خواهم این برنامه‌ها را نصب کنم، اخطار

Cannot open C:\Documents and Settings\مرتضی\My Documents\Downloads\DreamLH-Windows-XP- Theme-www.fdl.ir.exe ارور می‌دهد (البته آهنگ و تصاویر و... را نشان می‌دهد).

در مورد بخش اول؛ این که یک گزینه برای تنظیم محل دانلود فایل‌ها دارید، این گزینه در نرم‌افزارهای مختلف متفاوت است. برای مثال در نرم‌افزار Internet Download Manager از منوی بالا Downloads را انتخاب کنید سپس به تب Save To بروید. در اینجا شما می‌توانید تنظیم کنید که فایل در کجا ذخیره شود. اگر از خود ویندوز یا همان Internet Explorer برای دانلود کردن استفاده می‌کنید، محل ذخیره فایلرهای دانلود شده را می‌توان از طریق رجیستری تغییر داد، برای این کار به رجیستری بروید و در بخش HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Internet Explorer، یک کلید از نوع string ایجاد کنید و نام آن را Download Directory قرار دهید. اگر وجود داشت فقط کافی است مقدار آن را برابر آدرسی که قرار است فایل‌های دانلودی را در آن ذخیره شود، قرار می‌دهید. در مورد این که فایل شما را نمی‌تواند باز کند، مشکل از فایل است که احتمالا بدرستی دانلود نشده‌است. بهتر است آن را دوباره دانلود کنید، البته از سالم بودن فایل قبلا اطمینان حاصل کنید.

محسن امرا ـ قم: کاربر ویندوز 7 هستم. وقتی روی desktop کلیک راست می‌کنم و گزینه gadgets را می‌زنم، هیچ عکس‌العملی مشاهده نمی‌کنم. یا وقتی از منوی start گزینه ‌windows sidebar را هم انتخاب می‌کنم، هیچ صفحه‌ای نمایش داده نمی‌شود. لطفا راهنمایی کنید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که سرویس Windows Gadget در ویندوز شما فعال است یا خیر. برای این کار به Control Panel رفته سپس بخش Programs، در این بخش روی Turn Windows Features on or off کلیک کنید. در این بخش دنبال Windows Gadget Platform بگردید. توجه داشته باشید تیک آن باید زده باشد. نکته دیگر این که Gadget‌ها در صورت غیرفعال بودن UAC کار نمی‌کنند. البته نیاز به فعال کردن آن نیست (هر چند هشدار مایکروسافت این بوده ‌است که این سرویس را به دلیل مسائل امنیتی غیر فعال نکنید.) به رجیستری مراجعه کنید و کلید HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft \Windows\CurrentVersion\Sidebar\Settings را پیدا کنید، سپس یک کلید از نوع DWORD بسازید و نام آن را AllowElevatedProcess بگذارید و مقدار آن را برابر یک قرار دهید.

حسین صنایع ـ لاهیجان: برای این که اولین تا آخرین شماره ضمیمه کلیک را در سی‌دی به صورت پی‌دی‌اف داشته باشم، باید چه کار کنم؟ و این که چطور می‌توانم به ایکس باکس لایو یا ایکس باکس 360 وصل شد؟

شما با مراجعه به دفتر روزنامه می‌توانید سی‌دی آرشیو کلیک را تهیه کنید.

رضا: مدتى است هنگام کار با نرم‌افزار اینترنت دانلود منیجر دچار مشکل می‌شوم، به این صورت که نرم‌افزار تا جایى دانلود را انجام می‌دهد سپس بکلى از دانلود کردن باز می‌ماند. ورژن جدید را نیز نصب کردم، اما اشکال رفع نشد. از وایمکس استفاده می‌کنم و می‌دانم که مشکل از اینترنت نیست. ممنون می‌شوم اگر راهنمایى‌ام کنید.

هنگام دانلود با Internet Download Manager، در پنجره دانلود جزئیات آن موجود است. اگر شما دریافتی نداشته باشید در پنل زیر آن یک سری نشانی وجود دارد. اگر جلوی فایلی که دارد دانلود می‌کند Connecting… نوشته شده باشد، مشکل از اینترنت شماست. البته اگر فقط با یک سری لینک خاص این مشکل را دارید، مشکل می‌تواند از لینک دانلود باشد؛ چراکه وقتی شما از Internet Download Manager استفاده می‌کنید درخواست زیادی فرستاده می‌شود و اگر درخواست‌ها از حدی بیشتر شد سرور مورد نظر آنها را می‌بندد. این مشکل بیشتر در مورد سایت‌هایی که برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها هستند مثل RapidShare و... اتفاق می‌افتد.

مسعود جواهری: می‌خواستم بدانم در ویندوز 7 چگونه می‌توان سرعت اینترنت را مشاهده کرد؟ فایل‌های dat در برنامه‌ها چیست و چگونه می‌توان محتویات آنها را مشاهده کرد؟

اگر رایانه شما با یک مودم مستقیم وصل باشد، شما می‌توانید سرعت خود را با کلیک روی کانکشنی که با آن به اینترنت وصل شده‌اید ببینید. اگر این‌گونه نیست، شما می‌توانید از نرم‌افزارهای اضافی برای مشاهده سرعت اینترنت خود مطلع شوید. یکی از این نرم‌افزارها SpeedTest است که می‌توانید آن را از لینک زیر دریافت کنید:

http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌speedtestpro.net/‌‌‌‌

همین طور می‌توانید با مراجعه به سایت Speedtest.net سرعت اینترنت خود را تست کنید.

در مورد فایل‌های dat، این فایل‌ها، فایل‌های اطلاعاتی هستند که نرم‌افزارها برای ذخیره کردن اطلاعات مورد نیاز خود از آنها استفاده می‌کنند. البته فیلم‌هایی که به صورت VCD عرضه می‌شدند نیز همین فرمت را داشتند. ویندوز هم برای ذخیره سازی بعضی از اطلاعات خود از آن استفاده می‌کند، با مراجعه به سایت fileinfo.com می‌توانید اطلاعات جامع‌تری در مورد این فایل‌ها به دست بیاورید.

tanhatar_az_u@7... : سال گذشته یک لپ‌تاپ مدل دل و طرح وسترو 1510 خریدم که ویندوز اصلی آن ویستا بود و مدت‌ها نیز با آن کار کردم. اما چند ماهی است که دچار مشکل شده‌ام. کلیدهای لمسی که در بالای بخش کیبورد لپ‌تاپ وجود دارد چند دقیقه بعد از روشن شدن خود به خود شروع به کار می‌کند (مخصوصا دکمه استوپ) و امکان دیدن فیلم را از بین می‌برد. ویندوز را هم عوض کردم و الان ویندوز اکس‌پی سرویس پک3 دارم، ولی همچنان با این مشکل اعصاب خردکن مواجه هستم. لطفا بگویید اشکال از کجاست؟

اگر با نصب ویندوز هم همان مشکل را دارید، بهتر است لپ‌تاپ خود را با یک آنتی‌ویروس اسکن کنید. اگر مشکل رفع نشد ممکن است مشکل سخت‌افزاری باشد و بهتر است به شرکتی که آن را گارانتی کرده، نشان دهید یا به یک تعمیرگاه معتبر ببرید.

ماهان عابدینی: من یک مانیتور ال‌جی دارم که با نصب ویندوز 7 لرزشی در تصویر می‌بینم. لطفا سایتی معرفی کنید تا درایور را از آن دانلود کنم. در ضمن چرا سرعت نمایش مانیتور فقط 60 مگا هرتز است و قابل افزایش نیست؟

برای دانلود درایور مانیتور بهتر است که به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.lg.com/us/support/product/support-product.jsp

اگر باز هم مشکل تان حل نشد، درایور کارت گرافیک خود را به‌روزرسانی کنید.

امیربهاءالد‌ین سبط‌الشیخ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها