غفلت ایران از درآمدهای کلان گردشگری سلامت

امروزه مقوله توریسم‌درمانی، سهم بالایی از درآمدهای نظام سلامت برخی کشورها را به خود اختصاص داده است؛ اما متاسفانه در کشور ما آن طور که باید و شاید مقوله گردشگری سلامت مورد توجه مسوولان مربوطه قرار نگرفته و سرمایه‌های بالقوه جامعه در این زمینه در حال هدر رفتن است. به گزارش مهر، این در حالی است که ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی که در منطقه خاورمیانه و آسیا دارد، یکی از قطب‌های بالقوه توریسم‌درمانی است که علاوه بر کسب درآمد، می‌تواند زمینه اشتغال پزشکان در خارج از مرزها و همچنین صادرات تجهیزات پزشکی را فراهم کند.
کد خبر: ۴۲۴۷۷۷

اواسط سال گذشته بود که دکتر حسن امامی‌رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت از آمادگی 60 بیمارستان دولتی و خصوصی کشور برای جذب بیماران خارجی خبر داده و گفته بود که پتانسیل‌های زیادی برای جذب بیماران خارجی و گسترش گردشگری سلامت در کشور ایجاد شده است و به همین علت روزبه‌روز شاهد افزایش بیماران خارجی در کشور برای درمان هستیم.

البته معاون وزیر بهداشت به آمار بیماران خارجی و این‌که از کدام کشورها می‌آیند، هیچ اشاره‌ای نکرد؛ اما گفت که بسترهای مناسبی برای گسترش توریسم‌درمانی در کشور به وجود آمده است.

به گفته امامی‌رضوی، برای توسعه توریسم‌درمانی کشور به برخی مراکز درمانی واجد شرایط این اجازه داده شده که 10 درصد ظرفیت خالی خود را به جذب بیماران خارجی اختصاص دهند. ضمن این‌که وزارت بهداشت از جذب تسهیلات بانکی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به منظور ایجاد امکانات آبرومند و استاندارد برای جذب بیمار خارجی حمایت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها