به گفته یک متخصص مغز و اعصاب، مصرف گوشت‌ ماهی می‌تواند از ابتلا به سکته مغزی پیشگیری کند. دکتر کیوان قسامی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سکته مغزی یک آسیب حاد مربوط به سیستم عصبی است که در آن، جریان تامین‌کننده مواد مغذی و اکسیژن قطع و در نتیجه عملکرد ناحیه آسیب دیده مختل می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود از گوشت مرغ و بویژه گوشت ماهی به جای گوشت قرمز استفاده شود، چون این دسته از پروتئین‌ها و خصوصا گوشت ماهی اثرات پیشگیری در حملات سکته مغزی دارند.
کد خبر: ۴۲۰۷۹۲

وی با تاکید بر این‌که استفاده نکردن از نمک و گوشت قرمز از اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری از سکته مغزی برخوردار است، بیان کرد: مهم‌ترین عواملی که سکته مغزی را تشدید می‌کند فشارخون و چربی بالا، دیابت، چاقی و استعمال سیگار است. به همین دلیل، افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند باید بیشتر از هر شخص دیگری مراقب باشند و از غذاهای پرچرب و پر‌نمک بپرهیزند و از میوه‌ها و سبزی‌های تازه که منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها به حساب می‌آیند به وفور استفاده کنند.

دکتر قسامی در خصوص روزه‌داری در بیماران دچار سکته مغزی، تصریح کرد: در بیمارانی که دچار سکته مغزی هستند، در صورتی که دیابت، فشار و چربی خون بیمار کنترل شود و وضعیت جسمی مناسبی داشته باشد،روزه‌داری می‌تواند حتی مفید هم باشد.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: در افرادی که وضعیت جسمی آنان مناسب نیست و سکته مغزی باعث ناتوانی شدید بیمار شده باشد یا فشار خون و دیابت وی بخوبی کنترل نمی‌شود، روزه‌داری توصیه نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها