به رغم تمامی اخبار پرشمار و وسیعی که از جدایی «دیدیه دشان» از مارسی حکایت می‌کرد، وی تصمیم گرفت فصل بعد هم در خدمت این تیم در لیگ فوتبال فرانسه و جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا باشد. مردان ولودروم، 2 فصل پیش با هدایت دشان به 18 سال قهرمان‌نشدن خود در لوشامپیونا پایان دادند، اما امسال با 8 امتیاز عقب افتادن از لیل به رتبه دومی لیگ قناعت ورزیدند و حتی عنوان قهرمانی جام حذفی فرانسه هم به لیل رسید.
کد خبر: ۴۱۷۶۱۶

این مسائل و وجود متقاضیانی برای دشان در داخل و خارج از کشور فرضیه جدایی او را از این تیم قدرت بخشیده بود، اما کاپیتان تیم فاتح جام جهانی 98 و یورو 2000 در بندر مارسی مانده است تا تیم اول این شهر را که المپیک مارسی خوانده می‌شود یک بار دیگر بر تارک فوتبال فرانسه بنشاند.

از همه شادمان‌تر ژان کلود داسی‌میر، رئیس باشگاه مارسی است که می‌گوید: «من از قبل نیز گفته بودم که دشان قصد پایبندی به قرارداد خود را دارد و می‌خواهد یک سال باقیمانده آن را محترم بشمرد و او دقیقا چنین کرد. بعضی‌ها می‌گویند چون چمن همسایه سبزتر است و پیشنهادات سایر باشگاه‌ها همیشه از منظر مربیان و بازیکنان جذابیت بیشتری دارد، به سمت آنها پر می‌کشند. ولی دشان ثابت کرد که فقط به تیم محبوبش می‌اندیشد و حاضر است برای رسیدن به آن، درآمدهای بیشتر را نیز از دست بدهد. این یک واقعیت مسلم است که دشان از حضور در تیمی که سابقه بازی در آن را هم دارد، راضی است و حالا که چنین است برنامه‌های ما برای فصل آینده و آنچه که باید در این ارتباط انجام شود نیز از حالا در دستور کار ما قرار گرفته است و در این راه حرکت می‌کنیم».

مارسی در فصل اخیر لیگ فرانسه شروع بدی داشت و در مقاطعی از فصل کمترین فاصله بین 6، 7 تیم صدر جدول وجود داشت و هر نتیجه و رویدادی متصور قهرمانی هریک از آنها امکان‌پذیر بود، ولی مارسی در نیم‌فصل دوم و به واقع در 15 هفته پایانی رقابت‌ها بهتر از گذشته ظاهر شد و قدری در جلد و قالب فصل گذشته خود فرو رفت و در همین مقطع بود که از سایر تیم‌های مدعی پیش افتاد و فقط پشت سر لیل پدیده فصل ایستاد. کارنامه مارسی در این فصل مشتمل بر 18 برد، 14 تساوی و 6 شکست بود و در 38 هفته از رقابت‌های لوشامپیونا، شاگردان دشان 62 گل زدند و 39 گل خوردند و لیون و پاری‌سن‌ژرمن که تا اواسط فصل از مارسی پیش بودند در جدول نهایی پشت سر یاران لوئیس رمی قرار گرفتند.

دشان که در دوران اوجش در تیم اول دهه 1990 و پیش از غوغای کشف تبانی مارسی با برخی حریفان داخلی‌اش و تبعید آن به دسته دوم با این تیم فاتح لیگ فرانسه و جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا 1993 شد، در تیم‌های یوونتوس، چلسی و والنسیا هم بازی کرد و یکی دیگر از نقاط اوج کار مربیگری‌اش نایب‌قهرمان‌کردن موناکو در جام باشگاه‌های اروپا 2004 بوده است و آن هم در تیمی که شاید آن سال به لحاظ توش و توان و پرسنل آنقدرها هم در سطح بالایی نبود. دشان در شرایطی در اوایل فصل 2010 ـ 2009 قراردادش را با مارسی تا تابستان 2012 تمدید کرد.

Soccernet
مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها