رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی توصیه کرد: در صورت ورود آب استخر به دهان نباید آن را قورت بدهید؛ چون آب بیشتر استخرها آلوده به میکروب‌هایی هستند که در سطح بدن افراد وجود دارد. دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اگرچه کلر باعث ضدعفونی شدن آب می‌شود؛ اما بر سلامت پوست و چشم افراد تاثیر منفی می‌گذارد.
کد خبر: ۴۱۴۸۵۱

وی تاکید کرد: کودکان زیر 5 سال را برای شنا به استخرهای عمومی نبرید، چون این کار باعث ابتلای کودکان به عوارض پوستی و انتقال برخی بیماری‌ها به آنان می‌شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی همچنین به افرادی که برای تفریح کوهنوردی می‌کنند، توصیه کرد: مواد غذایی فاسدشدنی را همراه خود به کوهستان نبرید؛ بلکه از موادی مانند نان، خرما، سبزی و میوه‌ها در این مکان استفاده کنید.

دکتر خسرونیا تاکید کرد: افرادی که برای کوهنوردی می‌روند، لازم است لباس‌های ضخیم نپوشند تا گرمازده نشوند. علاوه بر آن در طول کوهنوردی از مایعات بهداشتی مانند آب و آبمیوه استفاده کنند.

وی توصیه کرد: در این مناطق به گیاهان دست نزنید؛ چون این کار باعث بروز آلرژی و کهیر می‌شود و گاهی اوقات تنگی نفس را به همراه دارد. به گفته این پزشک، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی نباید به ارتفاعات بروند بلکه باید در سطوح مسطح به تفریح بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها