فرمانده انتظامی اصفهان خبر داد:

دستگیری هکر ۱۹ساله/ هک ۴۰۰۰ مودم اینترنت

2 مرد جوان پس از هک کردن با ارسال پیام اخطار به صاحبان سایت‌ها تهدید به برداشت پول‌هایشان می‌کردند

استفاده از اینترنت رایگان با هک کردن 706 سایت

2 مرد جوان که با هک کردن 700 سایت خارجی و 6 سایت در کشور اقدام به استفاده از اینترنت رایگان آنها می‌کردند، در اراک دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته مدیر یک شرکت تجاری با حضور در پلیس آگاهی اراک از هک شدن سایت اینترنتی شرکت خود خبر داد. شاکی به پلیس گفت: در حال بررسی حساب‌های مالی شرکت بودم که سایت اینترنتی‌مان به یکباره هک شد. چند روز بعد پیام اینترنتی دریافت کردم که در آن نوشته شده بود، این یک اخطار است، در روزهای بعدی موجودی حساب شما ناپدید می‌شود و بعد سایت شرکت دوباره فعال شد. با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای دستگیری هکر اینترنتی آغاز شد. در ادامه جستجوها 5 شهروند دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.
کد خبر: ۴۱۳۷۳۷

ردپای مرد جوان در هک کردن سایت‌ها

با بررسی پرونده‌ها معلوم شد، هکر ناشناس با قطع سایت‌های اینترنتی شاکیان به اطلاعات خصوصی آنها دسترسی یافته و به طور رایگان 2 تا 3 روز از شبکه اینترنتی آنها استفاده کرده است. با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.

در ادامه معلوم شد، مرد جوان که در شهر دلیجان زندگی می‌کند از اینترنت شاکیان استفاده می‌کند. با شناسایی هویت مرد جوان، ماموران با نیابت قضایی به شهر فوق اعزام شدند و پس از محاصره محل، وی را دستگیر کردند. متهم جوان به پلیس آگاهی اراک منتقل و بازجویی شد.

متهمان 6 سال بود سایت‌ها را هک می‌کردند

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: من و دوستم به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانستیم ساعت‌های طولانی از اینترنت استفاده کنیم. بنابراین تصمیم به هک کردن سایت‌های اینترنتی گرفتیم. وی اضافه کرد: از 6 سال پیش وب‌گردی را شروع کردیم. با نفوذ به شبکه‌های خانگی، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، سیستم اینترنتی آنها را هک کرده و با به دست آوردن اطلاعاتشان، اینترنت آنها را به شبکه خانگی‌مان منتقل و به طور رایگان از آن استفاده می‌کردیم. متهم با اشاره به هک کردن 700 سایت مختلف خارجی و 6 سایت در کشور گفت: ‌در این مدت پس از هک کردن سایت‌ها، برای صاحبان آنها اخطارهای دروغین ارسال می‌کردیم تا آنها را بترسانیم. فهرستی از سایت‌هایی که هک کرده بودیم در اختیارمان بود تا در صورت نیاز با ورود به حساب مالی مدیران آن سایت‌ها، پول‌هایشان را سرقت کنیم.

در پی اعتراف متهم، دیگر همدست وی نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد.سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این زمینه به «جام‌جم» گفت: ‌متهمان در بازجویی‌ها ادعا کرده‌اند که فقط از اینترنت مدیران سایت‌ها به طور رایگان استفاده کرده‌اند. تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها