ایران زمین

اصفهان ـ ایرنا: معاون بهره‌برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با توجه به روند پیاپی خشکسالی‌های اخیر در استان مجبور به اولویت‌بندی توزیع آب شده‌ایم.غلامحسین حیدرپور افزود: این اولویت‌بندی به ترتیب در بخش شرب، صنعت و کشاورزی است.وی با اشاره به کاهش 35 درصدی بارندگی در سال اخیر، لزوم اقدامات فرهنگی برای مصرف بهینه آب را ضروری دانست.
کد خبر: ۴۱۰۳۷۲

رشت‌ ـ ایرنا: نماینده شهرستان‌های املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه دو 30 تومان افزایش یافت.اسدالله عباسی افزود: براساس این مصوبه قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه دویی چای به کیلویی 330 تومان افزایش یافته اما قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه یک چای همان کیلویی 600 تومان است.

زاهدان ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است. ابراهیم اعتصام در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: برنامه‌های متنوع علمی، تفریحی، سیاحتی، زیارتی و معنوی گوناگونی برای اوقات فراغت در طرح تابستانی سال 90 توسط آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان استان پیش‌بینی شده است.

ایلام ـ ایسنا: دبیر ستاد راهبردی گیاهان دارویی و طبی در استان ایلام گفت: با اختصاص 3000 مترمربع زمین در ایلام بزودی نخستین مزرعه گیاهان دارویی استان در این شهر راه‌اندازی می‌شود. ذبیح‌الله مهری‌پور افزود: با راه‌اندازی این مزرعه امکان پرورش و تکثیر این گیاهان دارویی و طبی که در مناطق کوهستانی و برخی دشت‌های استان ایلام به صورت طبیعی اما فصلی می‌رویند، بوجود خواهد آمد. وی افزود: این مزرعه همچنین برای انجام تحقیقات علمی روی گیاهان مختلف برای کاربری محققان و دانشجویان دانشگاه‌های استان به کار گرفته خواهد شد.

سمنان ـ فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از ثبت تقویم سنگسری و 6 اثر تاریخی و طبیعی استان سمنان در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: تقویم سنگسری دارای 3400 سال قدمت و متعلق به مردم سنگسر است. در این تقویم، هر روز دارای یک نام و مراسم خاص است.حمید یزدانی‌ افزود: این تقویم دارای 360 روز و 12 ماه 30 روزه است و 5 روز آخر سال به عنوان پیتک (روزهای خدا) نام دارد.وی اظهار کرد: آثار تاریخی از جمله محوطه تپه مایان دامغان، آب انبار احمدپناهی، گرمابه خوشنیان سمنان، گرمابه آقایان میامی و آثار معنوی شامل مراسم طوق‌بندان دامغان و مراسم نخل‌گردانی شاهرود نیز در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

مشهد ـ ایسنا: سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 مشهد گفت: خرید گندم از 137 هزار تن در خراسان رضوی به 61 هزار تن تقلیل پیدا کرده است. محمد بدیعی افزود: کاهش نزولات جوی و آزادسازی خرید گندم به کارخانجات آرد از جمله عوامل کاهش خرید گندم نسبت به سال گذشته بوده است. وی یادآور شد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تاکنون 61 هزار تن گندم با قیمت تضمینی توسط دولت خریداری شده است.

اهواز ـ فارس: بزرگ‌ترین پل درون شهری کشور به مناسبت میلاد امام علی(ع) به بهره‌برداری رسید.فرماندار شوشتر در این باره گفت: پل شطیط شوشتر در سال‌های گذشته اصلی‌ترین پروژه عمرانی شهرستان شوشتر بوده و در این باره اعتبار بسیار زیادی هزینه شده است.محمدرضا آملازاده افزود: بیش از250 میلیارد ریال برای راه‌اندازی این پروژه هزینه شده است.

مشهد ‌ـ فارس: با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلنگ بزرگ‌ترین پروژه گردشگری ـ‌ تفریحی کشور در شاندیز زده شد.مدیر این پروژه گفت: این پروژه با هدف افزایش میزان جذب گردشگر داخلی و خارجی و ایجاد فضایی زیبا و دلنشین برای استفاده تمامی هموطنان احداث شده است. محسن پهلوان‌مقدم افزود: در همین رابطه بزرگ‌ترین برند ایران در حوزه گردشگری و توریسم با سرعت و دقتی بی‌نظیر در اجرای طرح‌های معماری و گردشگری ایران در حال ساخت است. این بنای قلعه‌ای شکل در فضایی به مساحت 6000 متر مربع و زیر بنای 8000 متر مربع با گنجایش 3000 مهمان ساخته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها