توصیه وزارت بهداشت

قبل و پس از شنا ، دوش بگیرید

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی در استخرها، سونا و جکوزی گفت: مراجعه کنندگان به استخرها برای رعایت بهداشت باید حتما پیش و پس از شنا در استخر دوش بگیرند.
کد خبر: ۴۰۷۹۰۴

به گزارش ایرنا، رضا غلامی به مراجعه کنندگان به استخرها توصیه کرد، پیش از ورود به استخر از سلامت خود مطمئن شوند و نسبت به ابتلا به بیماری‌های قارچی، عفونی یا عفونت روده‌ای حساس باشند.

وی افزود: در استخرها نباید از وسایل شخصی دیگران استفاده شود و افراد حتما باید از حوضچه کلر که مقدار کلر آن بسیار بالا است، عبور کنند.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت اظهار داشت: در صورت کدر بودن و تیرگی آب، نباید وارد استخر شد چراکه اگر آب کدر و تیره باشد حتی افزودن مواد گندزدا یا ازن هم تاثیری بر کنترل آلودگی آب استخر ندارد.

وی همچنین به صاحبان استخرها نیز توصیه کرد، سیستم آب استخرها در گردش باشد، گندزدایی مستمر انجام گیرد و بهتر است از کلر برای گندزدایی استفاده شود چراکه کلر باقی مانده در آب، آلودگی ثانویه را از بین می‌برد و همچنین نظافت اطراف استخرها و تاسیسات ضروری است.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت به والدین توصیه کرد، شیوه استفاده از استخر و بهداشت فردی مانند استفاده نکردن مواد غذایی در استخر و استفاده از توالت قبل از ورود به آب استخر را به کودکان خود آموزش دهند.

غلامی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و استفاده مردم از استخرهای عمومی شیوه نامه علمی و اجرایی در این زمینه به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت یادآور شد: کارشناسان بهداشت محیط این وزارتخانه بر استخرها نظارت دائمی و مستمر دارند و این مکان ها را از نظر کلرسنجی و کدورت سنجی مورد آزمایش قرار می‌دهند.

به گفته غلامی ، مقدار استاندارد کلر استفاده شده در آب استخرها، بین یک تا سه میلی گرم در لیتر است.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی در اماکن عمومی شامل استخر، سونا و جکوزی می‌توانند با شماره تلفن 09678 ستاد فوریت سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها