قاتل فراری دستگیر شد

رفیق‌کشی با چاقو

مردی که دوست 12ساله‌اش را در تهران و در یک نزاع با ضربات چاقو از پای در آورده بود، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در اصفهان دستگیر شد.
کد خبر: ۴۰۲۷۳۱

به گزارش ایسنا، ماموران کلانتری 110 میدان شهدا هشتم فروردین ماه سال جاری از طریق تماس مرکز فوریت‌های پلیسی «110» در جریان یک فقره درگیری منجر به جرح قرار گرفتند اما با حضور در محل حادثه دریافتند ضارب از صحنه متواری شده و جوان مجروح نیز لحظاتی پس از انتقال به بیمارستان، به علت شدت جراحات وارده و خونریزی جان خود را از دست داده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران، پرونده برای بررسی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیقات مقدماتی و در بررسی محلی متوجه شدند مقتول فردی 30ساله به نام «وحید» است که توسط دوست 12 سال‌اش به نام «مهدی» به قتل رسیده است.

درادامه تحقیقات معلوم شد متهم، سارق سابقه‌دار کیف‌قاپی و زورگیری است که در سال های گذشته دستگیر و در سال 88 به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و پس از تحمّل 18 ماه زندان در اواخر سال 89 از زندان آزاد شده است.

کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده دو تن از دوستان متهم که در امر فراری دادن وی نقش داشته شناسایی و دستگیرکردند که این دو نفر پس از دستگیری اعتراف کردند بعد از درگیری منجر به قتل، نزدیک به یک ماه مهدی را در یک خانه مجردی پنهان کرده اما پس از مدتی وی را تهران خارج شد.

این دو نفر در ادامه اعترافات خود درباره علت نزاع عنوان کردند که متهم پس از آزادی از زندان و به خاطر فشار مالی مجددا به کیف‌قاپی روی آورده بود و مبلغی را به مقتول داده بود که همین مبلغ باعث درگیری و قتل شده است.

در ادامه بررسی ماموران پلیس دریافتند متهم در اصفهان زندگی مخفیانه‌ای دارد که وی قصد خروج از کشور را دارد و سرانجام کارآگاهان در 22 اردیبهشت با اخذ نیابت قضایی متهم را در اصفهان شناسائی و به همراه همسرش دستگیر و به تهران منتقل کردند.

متهم در اظهارات اولیه خود مدعی شد بعد از این که از زندان آزاد شدم همسرم قصد داشت از من جدا شود و من برخی از این اختلافات را به خاطر اطلاعاتی دانستم که مقتول به من منتقل کرده بود و فکر می‌کردم پیگیری این اطلاعات غلط باعث شده تا بین من و همسرم مشکلاتی به وجود آید.

وی اعتراف کرد که تصمیم گرفتیم تا حضوری اختلافات را حل کنیم اما در محل قرار نیز این درگیری لفظی شدت پیدا کرد و منجر به درگیری فیزیکی شد و من نیز با چاقویی که با خود داشتم، ضربه به سینه وحید زده و فرار کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ بااعلام این که با توجه به دستگیری اخیر متهم تحقیقات از وی و انگیزه درگیری؛ در مراحل ابتدایی قرار دارد، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم درباره ارتکاب قتل، به دستور مقام قضایی قرار بازداشت موقت صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها