آل خلیفه انتقام می گیرد

آپارتاید وهابی - عربی در بحرین

اگر چه رژیم آل خلیفه با طرح اتهامات ساختگی و صدور حکم اعدام با همدستی رژیمهای عربی با تمام توان انقلابیون را سرکوب و بازداشت می کند و آپارتاید وهابی - عربی شکل گرفته، با وجود تمام این اقدامات سرکوبگرانه، آنها در سرکوب قیام مردمی شکست خورده اند.
کد خبر: ۳۹۹۱۸۹

به گزارش خبرگزاری مهر، نظامیان سعودی، اماراتی و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با دستاویز قرار دادن سپر جزیره همچنان به رژیم آل خلیفه در سرکوب اعتراضات مردم بی دفاع بحرین کمک می کنند و حکام بحرین با جسارت و وقاحت هر چه تمام تر به هتک حرمت مقدسات مردم ادامه می دهند و فضایی از خفقان و سرکوب در این کشور کوچک خلیج فارس حاکم شده است .

شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان با محکوم کردن سرکوب خشونت بار تظاهرات مسالمت آمیز مردم مسلمان بحرین به دست رژیم آل خلیفه از حکام سرسپرده این کشور خواست با معترضان که فقط خواستار دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خود هستند، با انصاف رفتار کند.

احد زین رئیس شورای هیئت امنای تجمع علمای مسلمان در لبنان نیز با محکوم کردن خشونت نیروهای رژیم بحرین علیه شهروندان این کشور با حمایت رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس خواستار خروج فوری نظامیان سعودی و اماراتی از این کشور شد.

به گزارش العالم، زین همچنین از تناقض در مواضع سازمانهای اسلامی و عربی و رسانه ها درباره حوادث اخیر این کشور انتقاد کرد.

شکل گیری آپارتاید وهابی - عربی در بحرین

خبر دیگر اینکه روزنامه الاخبار از بحرین به عنوان کشور مجازات یاد کرد که رژیم حاکم در آن به زن و مرد و پیر و جوان رحم ندارد و از هر وسیله ای برای سرکوب و کشتار مردم استفاده می کند.

این روزنامه در مقاله ای نوشت : دامنه حملات نیروهای امنیتی بحرین که با ورود نیروهای سپر جزیره به این کشور آغاز شد ؛ به مساجد، حسینیه ها و مراسم مذهبی نیز کشیده شده است .

چنین اقداماتی بیانگر وهابیتی است که هر چیز مخالف را "بدعت" می خواند ، مذهبهای دیگر را "کفرآمیز" می داند و متعاقباً به سرکوب پیروان مذهبها می پردازد.

این روزنامه افزود : رژیم آپارتاید عربی به سرعت در بحرین تشکیل می شود؛ رژیمی نژادپرست که مردم را به دو دسته طرفدار و خائن تقسیم می کند. خائنین به زعم آنان همان مخالفان شیعی و سنی هستند.

این روزنامه نوشت : بحرین کشور مجازات است. هیچ چیزی در این کشور محترم شمرده نمی شود نه کودک نه زن نه مراکز آموزشی نه اماکن عبادی و آراء دیگران نیز ارزشی ندارد.

در این مقاله آمده است : شاید تخریب مساجد و هتک حرمت حسینیه ها که برخی از این اماکن عمری هزار ساله دارد ، پس از نقض حقوق ، حبس و شکنجه زنان دومین اتفاق دردناک برای مردم بحرین باشد .

طبق آمار منتشره ؛ ارتش رژیم بحرین روز جمعه گذشته با پشتیبانی نیروهای اشغالگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، 27 مسجد تکمیل شده و نیمه کاره را به به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب کرد.

حملات نیروهای امنیتی رژیم بحرین تا حد سوزاندن نسخه هایی از قرآن کریم موجود در مساجد تخریب شده پیش رفت.بیشتر نسخه های سوخته شده قرآن کریم چاپ عربستان بود و بنابراین ادعای سوزاندن نسخه های تحریف شده قرآن کریم ادعایی پوچ محسوب می شود.

عبداللطیف المحمود روحانی نمای افراطی طرفدار رژیم آل خلیفه برای توجیه سوزاندن نسخه های قرآن کریم مدعی شد که صحابه پیامبر نیز نسخه های قرآن کریم را سوزاندند که حساب این امر جدای از حساب بی حرمتی به مساجد و قرآن کریم در بحرین است .

یک عضو شورای مرکزی مجمع علمای بحرین به الاخبار می گوید : چرا جهان اسلام علیه کشیشی که می خواست یک نسخه قرآن کریم را بسوزاند ، جار و جنجال به پا کرد ولی درباره سوزاندن و پاره کردن بیش از 45 نسخه قرآن کریم در بحرین سکوت اختیار کرده است ؟

آمار مساجد و حسینیه های تخریب شده

نیروهای امنیتی رژیم بحرین به تعداد زیادی از حسینیه ها حمله و آنها را تخریب کردند . آمارهای مختلفی درباره این حسینیه ها و مساجد و نسخه های سوخته شده قرآن کریم منتشرمی شود. بعضی آمارها حاکی از حمله به 7 حسینیه و برخی آمارها نیز حاکی از حمله به 412 حسینیه و تخریب بیش از 35 مسجد و یک هزار و 70 محل پذیرایی حسینیه ها و سوزاندن بیش از 83 نسخه قرآن کریم و یک هزار و 12 کتاب دعا و زیارت است .

گویا تخریب مساجد هنوز رژیم آل خلیفه را راضی نکرده است ؛ چون جاسم السعیدی وهابی وابسته به دربار سلطنتی بحرین خواستار تخریب یکی از مهمترین مساجد به نام مسجد شیخ عزیز در منطقه السهله شده و با لحنی توهین آمیز و بی شرمانه گفته است که سگی مرده در مسجد شیخ عزیز وجود دارد که به آن تبرک می جویند و با این کار به خدا شرک می ورزند.

نیروهای سپر جزیره از روز هجدهم مارس که وارد بحرین شدند ، تخریب مساجد و حسینیه ها ، محدود کردن فعالیتهای مذهبی ، کفرآمیز خواندن مذهبهای اسلامی و دیگر اقدامات وهابی را آغاز کردند .

مسئله وهابی ها با آغاز اولین حمله نیروهای امنیتی به حسینه ها و دیوانیه ها (مرکز تبلیغی و تجمعی است که در مراسم مختلف دینی در آن از میهمانان پذیرایی می شود)آغاز شد. این مراکز به لحاظ قانونی مجوز فعالیت ندارد، اما در چارچوب عرف اجتماعی و مذهبی فعالیت می کنند.

مقامهای رژیم بحرین حمله به این مراکز را با شعار بدعت دینی آغاز کردند و به آتش زدن و از بین بردن پلاکاردها و پرچمهای مذهبی و عاشورایی پرداختند و دامنه حملات خود را به مساجد نیز کشاندند.

تفکر وهابی با ویران کردن مساجد، حسینه ها و پاره کردن کتابهای دعا و اهانت و آتش زدن قرآن، حمله به منازل مردم پاره کردن تصاویر روحانیون در منازل مردم بیشتر آشکار شد.
 
اقدام دیگر مقامهای رژیم آل خلیفه هدف قرار دادن برخی از مساجدی بود که روحانیون در آنجا دفن شده بودند.

این مساجد مجوز فعالیت داشتند و در موقوفات جعفری ثبت شده بودند، بنابر هیچ علتی برای تخریب آنها وجود نداشت. علاوه بر ویران کردن مساجد، ضریح های موجود در عبادتگاه ها نیز از جا کنده شدند امری که وهابیت آن را بدعت و بی ارتباط با دین می داند.

حمله وحشیانه به مراسم عزاداری اهل بیت(ع)

دسته های عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین هیئتهای جوانان که برای نشان دادن مخالفتشان با تصمیم مقامهای رژیم حاکم از منزل خارج شده بودند، سرکوب شد و مزدوران به سمت مردم تیراندازی کردند.

به گزارش العالم، یکی از اعضای هیئت مرکزی شورای علمای بحرین در این خصوص گفت : اکنون ما فهمیدم که طایفه گری در بحرین به مرز بی سابقه رسیده است.
 
نقض مستمر حرمت مساجد، سبب شد بسیاری از روحانیون که در حال آشتی با نظام بودند، سطح مطالبات خود را بالا بردند.

زمانی که پادشاه پسرش شیخ ناصر بن حمد را برای تسلیت مرگ علامه سید علوی الغریفی به مراسم عزای او فرستاد، با عبدالله الغریفی یکی از علمای برجسته دیدار کرد و او نیز پیام و هشدار شفاهی و مهمی در باره خطر تخریب مساجد و عبادتگاه ها و حسینه ها و بازداشت زنان برای پادشاه فرستاد.

الغریفی به این سخنان بسنده نکرد، بلکه در سخنانی در مسجد درباره نژاد پرستی که رژیم در پیش گرفته سخن گفت و تصریح کرد:تخریب مساجد، عبادتگاه ها و حمله به حسینه ها اقدامی خطرناک و بی سابقه در تاریخ بحرین است. ما در طول تاریخ و حتی در زمان بدترین بحران ها شاهد چنین اقداماتی نبودیم امیدواریم این نقطه سیاه از تاریخ پاک شود.

از سوی دیگر شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق درباره ایجاد فتنه که رژیم با آن بازی می کند که ممکن است گسترش یابد هشدار داد.

شکی نیست که حملات علیه بحرین، بیانگر وجود رژیم نژادپرستی است که از آستین آمریکا بیرون آمده است و تجاوزگری عربستان سعودی در این کشور را قانونی می داند.

اتهامات ساختگی به انقلابیون بحرینی

احمد البحارنه یک فعال سیاسی بحرین در واکنش به اقدام رژیم بحرین در صدور حکم اعدام برای چهار مبارز انقلابی خاطر نشان کرد : دستگاه قضایی بحرین احکام ظالمانه صادر می کند، اتهامات وارده به فعالان (سیاسی) ساخته و پرداخته دادگاه قضایی است و فعالان تحت شکنجه و تهدید، به چنین اتهاماتی اعتراف کردند .

به گفته وی،  وضعیت بحرین به علت اقدامات دستگاه های امنیتی تدریجا از روند مسالمت آمیز به سمت خشونت می رود .

البحارنه خاطر نشان کرد : احکام صادره ساخته و پرداخته نهادهای حامی رژیم آل خلیفه است و نشان می دهد که رژیم نمی تواند اقدامات سرکوبگرانه خود را توجیه کند .

نزیه منصور کارشناس حقوقی نیز با استناد به قوانین بین المللی ، دادگاه های نظامی رژیم بحرین را غیرقانونی خواند و گفت : دادگاه های نظامی باید در زمان جنگ تشکیل شود نه در وضعیت اصلاح طلبانه موجود بحرین که درهر جای دیگر جهان روی می دهد.

منصور گفت : اتهام "خیانت به کشور" فقط به کسی زده می شود که برای دشمن کار کند ؛ ولی نیروهای رژیم بحرین زنان و کودکان را بر خلاف توافقنامه های بین المللی حقوق بشر بازداشت و محاکمه می کنند.

این کارشناس حقوقی افزود : رژیم بحرین بی هیچ اصل و اصولی به مردم تحمیل شده است و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باید دادگاهی بین المللی را برای محاکمه مسئولان مجرم حاکم تشکیل دهد .

وی از کشورهای غربی به ویژه آمریکا به علت برخورد دوگانه با مطالبات مردمی منطقه و بی توجهی به تحولات بحرین انتقاد کرد و گفت : این دو امر ریشه در استقرار ناوگان پنجم آمریکا در بحرین و خوش خدمتی به سران منطقه دارد.

شکست رژیم بحرین در سرکوب مخالفان

خاندان حاکم در بحرین با تمام توان مخالفان را سرکوب و بازداشت می کند و اخبار شکنجه زندانیان و قتل آنان همه روزه منتشر می شود.

هفته نامه آلمانی اشپیگل با انتشار مقاله ای درباره قیام مردم بحرین و سرکوب خونین آن توسط رژیم آل خلیفه و با همکاری جمعی رژیم های عربستان، امارات و کویت، تاکید کرد : برآیند مجموعه رویدادهای این کشور کوچک در خلیج فارس نشان دهنده پیروزی معنوی انقلابیون است.

این هفته نامه با اشاره به شهادت چهار مخالف براثر شکنجه در زندانهای رژیم آل خلیفه نوشت تظاهرکنندگان تحت فشار طاقت فرسای رژیم نظامی بحرین قراردارند که به نظر می رسد سرکوب ساده ترین شیوه خاندان حاکم در بحرین برای حذف احزاب مخالف است و درهمین چارچوب هر نمادی که یاد آور انقلاب باشد ویران می شود.

در ادامه مقاله اشپیگل آمده است : در شرایطی که پزشکان ، پرستاران و تمام شاهدان فاجعه حق هیچگونه اظهار نظر ندارند و ساکت می شوند ، تصاویروحشتناکی ازشکنجه مخالفان رژیم آل خلیفه در رسانه ها منتشر شده و تهدید قتل علیه شیعیان همچنان ادامه دارد.

پس از سپری شدن چهار هفته از ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین ، همچنان خفقان بسیار شدیدی براین کشور حاکم است و مزدوران شرایط را برای ادامه حاکمیت آل خلیفه آماده می کنند.

آنها از نیروهای سپر جزیره متشکل از نیروهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده، عمان ، کویت و برخی دیگر کشورها برای سرکوب انقلاب مردم بی دفاع کمک گرفتند و علت آن نیز فقط این است که آنها خواهان حقوق طبیعی خود مانند دموکراسی و عدالت هستند.

در شرایطی که به گواه همه جهان ، تظاهرات مسالمت آمیز در بحرین برگزار می شد ، پس از شروع حملات گسترده به مخالفان و سرکوب شدید تظاهرکنندگان، اقداماتی مانند انحلال دو حزب بزرگ مخالف رژیم به بهانه برنامه ریزی تظاهرات مخل امنیت از سوی وزارت دادگستری رژیم آل خلیفه صورت گرفت.

به این ترتیب نمی توان باور کرد که کشته شدن چهار نفر در کمتر از 9 روز در منامه موضوعی اتفاقی باشد ، بلکه جنایت بزرگی علیه مردم است.

پس از کشته شدن کریم فخراوی 49 ساله یکی از موسسان حزب الوفاق در زندان ، خاندان حاکم مدعی شد که علت مرگش نارسایی کلیه بود. به گفته شاهدان او در منزل یکی از بستگانش بازداشت شد.

همچنین علی عیسی صقر و حسن رشید زکریا نیز در زندان کشته شدند در حالی که رژیم نتوانست نشانه های شکنجه در بدن آنها را مخفی کند. نفر چهارم نیز در همان شرایط و به علتهای نامشخص جان باخت.

جو استورک عضو سازمان دیده بان حقوق بشر ، معتقد است که کشته شدن چهار نفر در زندانهای بحرین موضوعی اتفاقی نبوده است.

جرزی بوزک رئیس اتحادیه اروپا از اقدام دولت بحرین در سرکوب و شکنجه مخالفان و بازداشت بیش از 400 نفر از فعالان انقلاب، وبلاگ نویسان و مخالفان به ویژه زنان ابراز انزجار کرد و گفت : این سرکوب شدید تصادفی یا ناگهانی نیست، بلکه اقدام برنامه ریزی شده و ناشی از رفتار زننده دیکتاتوری و خونین است.

وی از حاکمیت بحرین خواست علاوه بر فاش کردن محل نگهداری زندانیان ، ترتیبی اتخاذ کند تا خانواده ها بتوانند با آنان و به خصوص عبدالهادی الخواجه رئیس سابق مرکز حقوق بشر بحرین، ملاقات کنند.

سرنوشت مبهم زندانیان مخالف رژیم آل خلیفه

سرنوشت مبهم بازداشت شدگان جامعه پزشکی بحرین نیز همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. بخش عمده آنها در بیمارستان سلمانیه مشغول فعالیت بودند. بر اساس اطلاعات سازمان حقوق بشر از دو پزشک بازداشتی از 15 مارس گذشته تاکنون هیچ خبری در دست نیست و مشخص نیست که در قید حیات هستند یا خیر.

فاطمه البلوشی وزیر بهداشت، کارکنان بیمارستان را به علت مداوا کردن مجروحان مخالف به توطئه علیه امنیت بحرین و وخیم نشان دادن وضع مجروحان به منظور تاثیرگذاری بر رسانه ها و سیاه نمایی چهره دولت متهم کرد. همچنین آنها را به دستکاری تصاویر، پنهان شدن در لباس پزشکان و پرستاران و مخفی کردن سلاح در میدان اللولوء متهم کرد.

اتهام دروغ علیه انقلابیون در شرایطی مطرح می شود که خود رژیم با پخش تصاویری از کودکان یکی از مدارس فلسطینی به جای کودکان بحرینی از تلویزیون و به عنوان حامیان رژیم، رسوایی دیگری به رسوایی های دیگر خود افزود .

کارکنان بیمارستان از استفاده مزدوران رژیم بحرین از سلاح های ممنوعه خبر داده اند و فیلم و عکسهای مستندی از وضعیت وخیم مجروحان قبل از درمان تهیه و به جهانیان عرضه کرده اند.

مزدوران رژیم از هیچ خشونت و جنایتی فروگذار نیستند، به گونه ای که وحشیانه ترین رفتارها با افرادی می شود که در جریان تظاهرات با گلوله های نظامیان حاکم زخمی می شوند. ریچارد سولوم از سازمان پزشکان بدون مرز در از یورش نیروهای امنیتی به بیمارستان منامه و مصادره پرونده های بیماران خبر داد و گفت که سه پزشک به دلیل نصب نکردن عکس نخست وزیر در اتاق خود به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

از سوی دیگر خاندان حاکم در بحرین تصمیم گرفت روزنامه مخالفان یعنی روزنامه الوسط را به بهانه انتشار گزارشهای نادرست به ادعای خاندان حاکم ، تعطیل کند.

وهابیون از همه چیز انتقام می گیرند

درهمین حال به دستور پادشاه و رایزنی شیوخ وهابی سلفی ، نیروهای امنیتی و نیروهای سپر جزیره کتابهای متعلق به شیعیان را به آتش می کشند وهر چیزی که آنها را به یاد انقلاب می اندازد از جمله مسجد ، مجسمه ، بنای یادبود و قبور شخصیتهای دینی آنها را تخریب می کنند.

به اعتقاد دولت ، این اقدام موثر ترین شیوه در مرحله کنونی برای از بین بردن تفکر انقلابی شیعه است تا تهدیدی برای خاندان حاکم نباشد.

خاندان حاکم برای عرض اندام و ایجاد ترس و وحشت در میان شیعیان تلاش می کند و اتهام همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران یکی از ترفند های این رژیم علیه انقلابیون بحرین است.

دیوید پترائوس فرمانده کنونی نیروهای آمریکایی در افغانستان در دستورات خود به دولت بحرین به آنان توصیه می کند که روش از بین بردن ریشه ها، ریشه کن کردن مخالفان، اعمال سیاستهای ارعاب و سرکوب ، ساکت کردن مردم و قتل ، کمک بگیرد.

به نظر می رسد این مسائل سبب شده است انقلاب بحرین حداقل در دراز مدت براساس قواعد انقلابهای عمومی از نظر معنوی پیروز باشد براین اساس آینده برای خاندان حاکم در منامه دشوارتر از گذشته است، زیرا آنها در این روزهای اندک به اندازه صدها سال به مردم ظلم و ستم کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها