من زیرنویس یک فیلمی‌ را از اینترنت دانلود کردم. می‌خواستم بدانم به چه روشی می‌توانم فیلم را با زیرنویس آن نگاه کنم؟
کد خبر: ۳۹۶۸۷۰

شما اسم فایل زیرنویس را مطابق با اسم فایل خود بگذارید، برای مثال اگر نام فایل فیلم شما Movie.avi‌ است، زیرنویس آن را به اسم Movie.srt ذخیره کنید.

اما اکثر برنامه‌های نمایش فیلم گزینه‌ای دارند برای استفاده از فایل زیرنویس. مثلا در نرم‌افزار VLC زمانی که فیلم خود را اجرا کردید روی صفحه کلیک راست کنید. سپس از گزینه Video‌ بخش Subtitle‌ را انتخاب کرده و روی Open file‌ کلید و فایل زیرنویس خود را گزینش کنید.

برای استفاده از شبکه 3G یا 4G باید سیمکارت داخل دستگاه مورد استفاده باشد. آیا می‌شود از این شبکه بدون سیمکارت استفاده کرد؟

این شبکه‌‌ها برای ارتباطات موبایل هستند و باید اپراتوری که شما از آن برای سرویس‌گیری موبایل استفاده می‌کنید آنها را پشتیبانی کند. در حال حاضر اپراتور‌های داخلی ما این شبکه‌ها را پشتیبانی نمی‌کنند.

سجاد مرادیان از کرمانشاه ـ من از ویندوز 7 استفاده می‌کنم و وقتی که وارد بعضی سایت‌ها می‌شوم با خطایی مواجه می‌شوم که باید گزینه (Continue to this website (not recommended را بزنم. بعد از آن هم باید مدتی صبر کنم تا وارد سایت شوم. این درخواست مجوز سایت‌ها برای چیست و چطور می‌شود این پیغام را کنسل کرد؟

این درخواست برای یک سایت که از https‌ پشتیبانی می‌کند صادر می‌شود. یکی از دلایلی که باعث رخ‌ دادن این اتفاق می‌شود، پایان اعتبار Certificate آن سایت است. این مشکل را شما نمی‌توانید حل کنید و سایت مربوط باید به حل آن اقدام کند. در هر حال بهتر است از همان گزینه Continue to this website استفاده کنید و در نوار نشانی، روی Certificated error‌ کلیک کنید.

سپس گزینه View Certificate را بزنید و با کلیک روی Install Certificate‌ ، گزینه Yes‌را انتخاب کنید.

راه دیگر این است که در پنجره Run عبارت gpedit.msc را انتخاب کنید سپس در بخش Computer configuration گزینه Administrative templates را برگزینید. در مرحله بعد Internet Communication Management و Internet Communication Settings‌ را انتخاب کنید و سپس به غیرفعال کردن گزینه Turn off automatic root certificated update بپردازید.

صالحی از اصفهان ـ من چند تا ایمیل در یاهو و جی‌میل دارم. آیا امکان دارد تمام آنها را روی یک ایمیل دایورت کنم، یعنی برای هر کدام که ایمیل آمد، به اینباکس یک ایمیل فرستاده شود؟

بله می‌شود، اما امکان Mail forwarding در سرویس میل یاهو به صورت رایگان در اختیار عموم نیست و باید بابت آن هزینه بپردازید. در سرویس میل گوگل این امکان به صورت رایگان وجود دارد.

مدتی پیش فیلمی‌گرفتم که فرمت آن (آ.وی.ای) بود و یک فایل ضمیمه با پسوند اس. ار. تی داشت و بدون هیچ مشکلی کامپیوترم آن را اجرا می‌کرد. اما از وقتی که ویندوز کامپیوتر را عوض کرده‌ام فقط صدای فیلم پخش می‌شود. مشکل چیست؟

مشکل از Codec مورد نیاز برای آن فیلم است. ویندوز به صورت پیش فرض از یک سری Codec‌های صوتی و تصویری استفاده می‌کند. اگر هر یک از آنها با مشکل مواجه شد و ویندوز نتوانست آنها را لود کند، آن بخش کار نمی‌کند.

برای مثال شما وقتی صدا دارید نه تصویر، ویندوز Codec مربوط به صوت را تشخیص داده اما تصویر را خیر. برای این کار باید بگردید دنبال Codec آن فیلم، که این کار یک مقداری طولانی است. راه بعدی این است که از بسته‌های Codec‌ آماده استفاده کنید مانند KLit Codec‌ . این بسته‌ها یک‌سری‌ Codec‌های بیشتری را برای ویندوز نصب می‌کنند و سپس باعث می‌شوند ویندوز در زمان اجرا کردن فایل تصویری شما هم صوت هم تصویر فیلم مورد نظر را درست تشخیص دهد و فیلم را پخش کند. یا می‌توانید از نرم‌افزار VLC‌ استفاده کنید. این نرم‌افزار یک سری از‌Codec‌های متداول را با خود نصب می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که اگر Codec مربوط موجود نبود، براحتی در اینترنت سرچ و آن را دانلود کنید.

مجید باقرزاده از خرم آباد ـ چطور می‌توانم فایل‌های دیکشنری بابیلون را که با فرمت (بی.جی.ال) هستند با نرم افزار دیگری اجرا کنم؟

نرم‌افزار خاصی برای این کار نیست، اما بعضی‌ها برنامه‌هایی نوشته‌اند که می‌تواند فایل های BGL را به فرمت‌های دیگر تبدیل کند. یکی از این نرم‌افزارها pyglossary است که آن را می‌توانید از سایت http://sourceforge.net/projects/pyglossary

دانلود کنید. این نرم‌افزار با زبان python نوشته شده‌است.

چگونه و با چه نرم‌افزاری می‌توان روی یک آهنگ، آلبوم آرت گذاشت؟

برای این کار باید از نرم‌افزارهایی استفاده کنید که امکان ویرایش ‌Tag‌های فایل mp3 را به شما می‌دهد.

یکی از این نرم‌افزارها Mp3Tag Editor‌ است که آن را می‌توانید از سایت mp3tag.de/en/‌ دانلود کنید. سپس آهنگ‌ یا فایل‌های خود را با این نرم‌افزار لود و سپس از منوی View گزینه Tag panel را انتخاب کنید. در مرحله بعد از پنل سمت راست آهنگ یا آهنگ‌هایی را که می‌خواهید برای آنها Album Art‌ بگذارید، برگزینید. در زیر بخش Discnumber یک عکس وجود دارد. روی آن کلیک کنید و سپس فایل عکس مربوط به Album Art را انتخاب کنید، دقت داشته باشید با این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعات دیگری از فایل mp3 خود را نیز تغییر دهید.

م.ی از تبریز ـ مدتی پیش ویندوز 7 نصب کردم اما پس از مدتی درایو ویندوز 7 را فرمت کردم. حالا هنگام بوت 2 گزینه برای من نمایان می‌شود. چطور می‌توانم آن را حذف کنم؟ آیا اگر هاردم را فرمت کنم آن دو گزینه از بین خواهند رفت؟ چگونه می‌توانم هاردم را فرمت کنم؟ البته از راه سیستم استارت آپ و ریکاوری ادیت رفتم ولی مشکلم درست نشد.

برای این کار شما نیاز به ویرایش Boot.ini‌ دارید. این فایل در درایو C سیستم شما به صورت مخفی و سیستمی ‌است، به همین خاطر ممکن است راحت نتوانید این کار را انجام دهید. بنابراین پیشنهاد می‌شود از نرم‌افزارهای اضافه مانند EasyBCD‌ استفاده کنید.

این برنامه را می‌توانید از سایت neosmart.net‌ دانلود کنید. بعد از نصب این برنامه به بخش Edit Boot Menu‌ بروید. در این بخش گزینه‌هایی را می‌بینید که در سوال به آنها اشاره کردید. حال می‌توانید آنها را حذف و ویرایش کنید.

کورش از کنگاور ـ با این که نشانی و پسورد ایمیلم را درست وارد می‌کنم، اما باز هم نمی‌توانم وارد ایمیلم شوم. سوالم این است که فرضا اگر پسوردم را فراموش کرده باشم و سوالات امنیتی را هم یادم رفته باشد، چطور می‌توانم به مطالب ایمیلم دست پیدا کنم.

اگر اطمینان دارید که نام کاربری و رمزعبور خود را درست وارد می‌کنید، احتمالا کسی رمزعبور شما را دزدیده است.‌ برای عوض کردن پسورد حتما به سوال امنیتی نیاز است. متاسفانه اگر آنها هم یادتان نیست، کاری نمی‌توانید بکنید.

علی جعفرزاده از تبریز ـ اخیرا فایل هایی که با Windows Media Player باز می‌شدند، اجرا نشده و اخطاری با متن زیر می‌دهد:

C:/Users/Public/Music/Sample music/Kalimba.mp3

Server execution failed

این اشکال در مورد فیلم‌ها هم وجود دارد. ویندوزم 7 هست و هاردم با ESET NOD32 آپدیت اسکن شده است.

ابتدا منوی استارت را بزنید، سپس در بخش سرچ عبارت cmd را تایپ کنید و روی آن راست کلیک کرده و سپس Run as administrator‌ را انتخاب کنید.

سپس عبارت «NT Authority\Local Service» /ADD را در آن تایپ کنید.

بعد از چند لحظه پیغام “The command completed successfully” صادر می‌شود.

سپس در پنجره run عبارت services.msc را کلیک کنید.

سپس از پنل سمت راست دنبال Windows Media Player Network Sharing Service بگردید و روی آن کلیک کنید و در تب General‌ گزینه startup type را برابر Manual‌ قرار دهید (مقدار پیش فرض Automatic است) و سپس روی گزینه Start کلیک کنید.

امیر بهاالدین سبط‌الشیخ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها