معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش:

محتوای کتب درسی تغییر می‌کند

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: محتوای کتاب های درسی مدارس پس از تصویب سند ملی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه درس ملی در این سازمان ، تغییر می کند.
کد خبر: ۳۹۴۳۹۵

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: برنامه درس ملی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مبتنی بر برنامه ها و سیاست گذاری های سند ملی آموزش و پرورش تصویب و اجرایی می شود.

وی گفت: مطالعات تغییر محتوای کتاب های درسی براساس تغییر ساختار نظام آموزشی شش سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال متوسطه آغاز شده و براین اساس راهنمای جامع دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه نیز تدوین می شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از تغییر محتوای کتاب های درسی سال اول ابتدایی در سال 90 محقق می شود، افزود: تغییر محتوای آموزشی درس های سال اول ابتدایی شامل کتاب های زبان فارسی، ریاضی، علوم و قرآن انجام شده است.

محمدیان با بیان اینکه تمامی مدارس کشور باید به شبکه هوشمند متصل شوند، اظهار داشت: با توجه به فناوری روز، فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان و معلمان باید در محیط شبکه انجام شود نه اینکه هوشمندسازی مدارس به ثبت نام دانش آموزان و حضور و غیاب ختم شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه سواد و فهم قرآنی، برنامه محوری به جای کتاب محوری، تقویت علوم پایه به ویژه علوم انسانی در حوزه ادبیات و هنر، پژوهش محوری و نوآوری در جهت برنامه درسی و توجه ویژه به مهارت های زندگی و بهداشت مهارت های فردی از جمله برنامه های این سازمان در سال جاری است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بستر سازی و ایجاد انگیزه برای گرایش دانش آموزان به سمت رشته علوم انسانی، کسب مهارت های جدید برای دوره متوسطه، تجهیز و بازنگری کتاب های درسی دوره فنی و حرفه ای و اشتغال را از جمله برنامه های اجرایی سال 90در این سازمان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: امسال کتاب «فرهنگ اصطلاحات فنی و حرفه ای» به عنوان یک کتاب مرجع و کامل برای دانش آموزان دوره فنی و حرفه ای و کتاب «تاریخ امام حسین (ع)» در 25 جلد رونمایی می شود. سه رشته جدید نقشه برداری، خدمات پس از فروش خودروهای سبک و تکنولوژی هنر کاشی سازی (لعاب هفت رنگ) در دوره کار و دانش سال گذشته ایجاد شده است و امسال این رشته ها در مراکز کار و دانش کاربردی می شوند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در سال تحصیلی 90 - 89 یک هزارو 100 عنوان کتاب آموزشی در 135 میلیون 731 هزار نسخه در حوزه چاپ و منتشر شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: سال گذشته کتاب های الکترونیکی در قالب 11 میلیون و 916 هزار لوح فشرده در کنار کتاب های کاغذی تولید و توزیع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه امسال برخی از کتاب های درسی به صورت الکترونیکی تهیه و تولید می شود، گفت: با تولید کتاب های درسی به صورت الکترونیکی، شمارگان کتاب های چاپی کاهش خواهد یافت.

وی به بخش تولید مجلات آموزشی سال گذشته اشاره کرد و گفت: 31 عنوان مجله رشد در 36 میلیون و 796 هزار نسخه به صورت ماهنامه و فصلنامه برای دانش آموزان، معلمان و دروس تخصصی تولید و منتشر شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: در هشتمین جشنواره کتاب های آموزشی رشد 3 ناشر و 44 کتاب برتر از بین یک هزارو 436 عنوان کتاب برگزیده و معرفی شدند. سال گذشته هزار دقیقه فیلم آموزشی برای ارتقای آموزشی کلاس های درسی تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها