ایران زمین

قم ـ مهر: پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم بزودی با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور استاندار قم، از افتتاح رسمی پروژه آبرسانی به قم با حضور احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: بهره‌برداری از کارخانه ورق فولاد با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن، واگذاری زمین‌های شهرک چاپ و نشر به متقاضیان و کلنگ‌زنی کارخانه شمش فولاد با ظرفیت 2 میلیون تن از جمله برنامه‌های هیات وزیران در استان قم خواهد بود.استاندار قم همچنین تصریح کرد: با حضور رئیس‌جمهور چند پروژه عمرانی در شهر قم و در بخش‌ها و روستاهای استان از جمله بلوار شهید آوینی، سه‌راهی خرمشهر، پل آیت‌الله کاشانی و 4000 واحد مسکن مهر نیز به بهره‌برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۳۹۳۲۷۷

اردبیل - فارس : فرماندار شهرستان نمین در استان اردبیل ، با بیان این‌که مجتمع پرورش کبک و قرقاول در این شهرستان در حال احداث و تکمیل نهایی است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این مجموعه‌ها، شهرستان نمین قادر به تولید ماهانه 12 هزار قطعه کبک گوشتی آماده کشتار است که علاوه بر نیاز استان نیاز برخی از استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کند. سیدتقی دریتیم، از بهره‌برداری این مجموعه‌ها در خرداد خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، این مجموعه‌های تولیدی را تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

اصفهان ـ ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از ثبت دو اثر تاریخی این استان در فهرست آثار جهانی در سال‌جاری خبر داد.

اسفندیار حیدری‌‌پور افزود: پرونده چهلستون و حمام فین کاشان برای ثبت جهانی در یونسکو ‌تکمیل و پرونده آنها تا خرداد سال 90 برای ثبت جهانی ارائه خواهد شد.

وی گفت: ثبت جهانی میدان عتیق اصفهان در سازمان یونسکو نیز در سال 91 از سوی این سازمان پیگیری می‌شود.

یاسوج ـ فارس: مردم یاسوج همزمان با سالروز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی با کیک 600 کیلوگرمی همراه هفت‌سینی از کلمات زیبا،‌ این روز بزرگ را جشن گرفتند.

در این جشن‌ کیک 600 کیلوگرمی که روی آن (آری) ملت بزرگ ایران در رای 98 درصدی به نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه هفت‌سینی از واژگان زیبای نوروز شامل سلامتی‌، سخاوت‌، سربلندی، سرسبزی‌، سرور، سروری و سعادت روی آن حک شده بود در بین حاضران توزیع شد.

بندرعباس ـ مهر: 8 فروند لنچ دیروز به علت آتش‌سوزی در کارگاه لنچ‌سازی 22 بهمن جزیره قشم به‌طور کامل در آتش سوختند.این کارگاه متعلق به شخصی به نام احمد الهامی بوده و به گفته وی و برخی شاهدان حاضر در کارگاه علت آتش‌سوزی آتش گرفتن سنگ برش این کارگاه بوده است.یک فروند از 8 لنچ سوخته شده از نوع چوبی و بقیه از جنس فایبر گلاس بوده‌اند که همگی آنها به طور کامل در آتش سوختند.علت دقیق آتش‌سوزی هنوز از سوی آتش‌نشانی اعلام نشده است.طبق برآوردهای اولیه توسط مالک کارگاه لنچ‌‌سازی، این حادثه حدود 5/2 میلیارد تومان خسارت مالی در بر داشته است.

خوزستان ـ فارس: نادر شفی‌خدایی ، سرپرست اداره ‌کل هواشناسی خوزستان از باران و باد شدید در خوزستان از اواخر وقت شنبه خبر داد و گفت: از امروز سیستم ناپایداری استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. در سطح زمین نیز از تاریخ یادشده با نفوذ سامانه جدید سودانی روی استان شاهد تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا و باد خواهیم بود.

شیراز ـ خبرگار جام‌جم : با هدف صدور سنگ‌های معادن کشور، شهرک 304 هکتاری در برموشور شیراز احداث می‌شود. مدیرعامل انجمن صنفی کارخانه‌های سنگبری استان فارس با اعلام این خبر افزود: در شهرک صنعتی خصوصی سنگ ایران، کارخانه‌های سنگبری، مجسمه‌سازی، دستگاه‌های ساخت ستون‌های سنتی و مدرن، طراحی اتوماسیون صنعتی، عرضه لوازم سنگبری و گارگاه‌های تعمیرات ماشین‌آلات سنگبری دائر می‌شود.

سیدعلی قصر فخری گفت: زیرساخت‌های فرهنگی آموزشی، بازارهای عرضه تولید به مصرف، خدمات رفاهی و گردشگری، فضای سبز و محوطه‌سازی، احداث مسجد، فرهنگسرا، آموزش فنی و حرفه‌ای، مجتمع‌های آموزشی، دفاتر صادراتی و بازرگانی مرتبط با سنگ و سایر خدمات رفاهی از جمله طرح‌های اجرایی در شهرک صنعتی شیراز است.

مازندران ـ فارس: استاندار مازندران از صدور موافقت احداث 13 هتل 5 ستاره در این استان خبر داد.سیدعلی‌اکبر طاهایی افزود: در بخش فضاهای اقامتی گردشگران، موافقت اصولی احداث 13 هتل 5 ستاره در شهرهای مازندران صادر شده که تاکنون 3 هتل در دست احداث است.

قشم ـ مهر: مجتمع بزرگ فرهنگی هنری خلیج فارس قشم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولان استان هرمزگان افتتاح شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص این مجتمع فرهنگی هنری گفت: این مجتمع بزرگ طی 2 سال و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 135 میلیون تومان ساخته شده است.همایون امیرزاده عنوان کرد: همچنین مجتمع فرهنگی هنری شهرستان پارسیان با 370 متر مربع زیربنا که با اعتبار 290 میلیون تومان ساخته شده در این شهرستان افتتاح شد.

اصفهان ـ مهر: همزمان با نوروز 90، شهر اصفهان در نخستین رخداد بین‌المللی خود، میزان جشنواره‌ شهرهای خواهرخوانده اصفهان بود که در این میان از مجموع 13 شهر خواهرخوانده، تنها 6 شهر در این مراسم حضور پیدا کردند.

شهردار اصفهان از افزایش تعداد خواهرخوانده‌های این شهر تا پایان سال 90 خبر داد و گفت: خواهرخواندگی اصفهان با ماسایای نیکاراگوئه، استانبول ترکیه، کربلای عراق، آدیسای اکراین و کیوتوی ژاپن در حال بررسی و پیگیری است و اصفهان تا پایان سال 90 با این شهرها قرارداد خواهرخواندگی منعقد خواهد کرد.

کرج ـ فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: برای تشویق هرچه بیشتر مردم به جدا‌سازی‌ زباله‌ها، اجرای طرح جمع‌آوری پسماندهای خشک از ساعات آغازین دیروز در این شهرستان شروع شد.

رضا مدنی افز‌ود: روز طبیعت در کنار زیبایی‌ها و ارزش‌های باستانی و سنتی که برای ما ایرانیان دارد، باید به عنوان نماد حفاظت از محیط‌‌زیست و طبیعت نیز در کشورمان شناخته شود.

برای تحقق این مهم باید فرهنگ‌سازی کرده و با استفاده از ابزار فرهنگی و تشویقی، مردم بویژه نسل جوان را ترغیب به مشارکت در امور مربوط به حفاظت از محیط‌زیست‌ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها