گشتنی نوروزی

غبارروبی روح

حتما شهر شما هم شخصیت فرهنگی دارد. شاعر شهر، هنرمند، بازیگر و نقاش و... اگر چهره‌های پیشکسوت را می‌شناسید، برای دیدنشان بروید. معمولا این اتفاق در شهرهای کوچک براحتی ممکن است. می‌توانید با بقیه همراه شوید و یک دیدار نوروزی با آنها داشته باشید. درست است که چهره‌های فرهنگی مشهورند، اما همیشه از ملاقات دیگران استقبال می‌کنند. شاید هم بتوانید به شخصیت‌هایی سر بزنید که ممکن است فراموش شده باشند.
کد خبر: ۳۹۱۸۴۶

تا حالا خیلی شنیده‌اید که در همین روزهای جشن و شادی نوروز، خیلی‌ها در خانه‌های سالمندان و در بیمارستان‌ها تنها هستند. خیلی شنیده‌اید که سر زدن به این افراد چقدر ثواب اخروی و تاثیر معنوی در زندگی دارد. این از آن چیزهایی است که معمولا همه بسیار شنیده‌ایم، اما واقعیت این است که تعداد کسانی از ما که در مورد آن دست به عمل زده‌ایم، خیلی کم است. شاید عمل کردن به این پیشنهاد کمی سخت به نظر برسد، اما به امتحان کردنش می‌ارزد. می‌توانید این کار را همراه دوستانتان انجام دهید. چند جعبه شیرینی و چند شاخه گل تهیه کنید و عصر یکی از روزهای عید را در کنار کسانی بگذرانید که روحشان نازک‌تر از بقیه است و حضور شما می‌تواند دل گرفته‌شان را باز کند.

یک پیشنهاد کمی غمگین هم داریم... یک روز را هم وقت بگذارید و به قبرستان شهرتان بروید. این رسم قدیمی و ارزشمند را بزرگ‌ترها همواره انجام می‌دهند، اما اگر شما تا به حال با آنها همراه نشده‌اید، امسال خودتان امتحانش کنید. دیدن تغییر و تحول بهار و روییدن جوانه‌ها و یادآوری کسانی که دوستشان داشته‌ایم و حالا دیگر در بین ما نیستند، یک تجربه معنوی است که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های آینده‌تان هم موثر باشد. این پیشنهادها را می‌توانید هر روزی که امکانش را داشتید انجام دهید. خودتان را محدود به روز خاصی نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها