بهترین‌ها، برای تمام کاربران

100درصد رایگان

قصد داریم این شماره، ویژه‌تر از همیشه باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم منتخبی از بهترین برنامه‌های رایگان و کاربردی که در انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس قابل استفاده است، به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۳۹۱۴۴۴

میانبر

Launchy

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

از این پس آیکون‌های دسکتاپ، منوی استارت و حتی ابزارهای مدیریت فایل را فراموش کنید، چرا که با این نرم‌افزار می‌توانید به تمام اسناد، فایل‌ها، موزیک‌ها، ویدئوها و... از هر جای سیستم‌عامل که مایل باشید دسترسی پیدا کنید. دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مورد نیاز شما در کمترین زمان، از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

http://launchy.net/download.php

صوت

Audacity

سیستم‌عامل: ویندوز، مک لینوکس (پرتابل)‌

بهترین برنامه برای ضبط و ویرایش انواع فایل‌های صوتی در تمام سیستم‌عامل‌ها! ضبط تمام صداهای پخش شده از رایانه، تبدیل نوارهای کاست به فرمت‌های دیجیتالی قابل ذخیره‌سازی روی سی‌دی، ویرایش فایل‌های مختلف صوتی، کپی ـ تکه‌تکه کردن و ترکیب فایل‌های صوتی با یکدیگر، تغییر سرعت پخش موزیک و... برخی از امکانات این نرم‌افزار به شمار می‌روند.

http://audacity.sourceforge.net/download

پشتیبان‌گیری، همگام‌سازی، ذخیره

Dropbox

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، موبایل، وب

نگهداری از اطلاعات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران است. از این رو سرویس‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی طراحی شده‌اند تا پاسخگوی این نیاز کاربران باشند که Dropbox یکی از بهترین این سرویس‌هاست. این نرم‌افزار که در محیط وب و تلفن‌های همراه نیز قابل استفاده است به شما این امکان را می‌دهد تا به طور رایگان از 2 گیگابایت فضای آنلاین استفاده کرده و نسخه پشتیبان از اطلاعات خود را در این فضا ذخیره کنید. همچنین اگر چندین رایانه در اختیار دارید و می‌خواهید اطلاعاتی را بین تمام رایانه‌های خود همگام‌سازی کرده و به آنها دسترسی داشته باشید باز هم می‌توانید از این نرم‌افزار کمک بگیرید.

http://www.dropbox.com/install

SpiderOak

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

پشتیبان‌گیری از اطلاعات به صورت آنلاین، اشتراک‌گذاری فایل‌ها و برنامه‌ها بین دوستان و آشنایان، دسترسی به اطلاعات از هر رایانه متصل به اینترنت و قابلیت استفاده از تمام این امکانات بدون نیاز به دانش حرفه‌ای کار با رایانه از مهم‌ترین امکانات این نرم‌افزار است. همچنین این برنامه نیز همچون نرم‌افزار قبل، به طور رایگان2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی فایل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

http://spideroak.com/download

مرورگر

Firefox

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، موبایل (پرتابل)‌

مرورگر فایرفاکس را همه می‌شناسند! این مرورگر آن قدر تبلیغات کرده و کاربران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است که تمام طراحان سایت‌ها نیز کاربران را به استفاده از مرورگر فایرفاکس برای نمایش بهتر سایت‌هایشان تشویق می‌کنند. برخورداری از استانداردهای روز، سرعت زیاد در بارگذاری صفحات و پشتیبانی از هزاران افزونه قدرتمند و کاربردی برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های این مرورگر به حساب می‌آیند.

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html

Google Chrome

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

این روزها اگر گوگل، هواپیما هم بسازد، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد، چرا که گوگل بتازگی در هر زمینه‌ای وارد عمل شده و نتایج خوبی را نیز نصیب خود کرده است. یکی از اقدامات اخیر گوگل نیز طراحی مرورگر قدرتمند کروم بوده است. افزونه‌های این مرورگر به پای فایرفاکس نمی‌رسد، اما سرعت فوق‌العاده عالی این مرورگر در باز کردن صفحات، عملکرد سریع نرم‌افزار در سیستم‌عامل و دسترسی آسان به انواع خدمات گوگل توسط این مرورگر از مهم‌ترین دلایل انتخاب این مرورگر توسط کاربران است.

http://www.google.com/chrome

Opera

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، موبایل

اپرا که بتازگی میان کاربران مبتدی و متوسط نیز محبوبیت خاصی پیدا کرده، از مدت‌ها قبل یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای کاربران حرفه‌ای دنیای وب به شمار می‌رفت. این مرورگر قدرتمند امکاناتی را در خود جای داده است که بسیاری از آنها پس از ماه‌ها و حتی سال‌ها در نسخه‌های جدید مرورگرهای معروفی همچون فایرفاکس و کروم مشاهده می‌شوند و همین پیشرو بودن اپرا در ارائه امکانات منحصر به فرد موجب شده تا کاربران حرفه‌ای، اپرا را بهترین مرورگر نامگذاری کنند. امنیت فوق‌العاده و سرعت بسیار عالی در مرور صفحات نیز از دیگر قابلیت‌های این مرورگر به شمار می‌روند.

http://www.opera.com/download

تقویم، مدیریت امور

Chandler

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

اگر می‌خواهید یادداشت‌های خود را در جایی ذخیره کنید، فهرستی از برنامه‌های کاریتان تهیه کنید یا قرارهای ملاقاتتان را مرور کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این برنامه کمک بگیرید. این نرم‌افزار با قابلیت اجرا در تمام سیستم‌عامل‌ها، مدیریت امور روزمره شما را به دست می‌گیرد و به کمک آن می‌توانید در زندگی و کار خود نظم و انضباط برقرار کنید.

http://www.chandlerproject.org

 

پیام‌رسان

Skype

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، موبایل?(پرتابل)‌

به جای این‌که روی یک رایانه از یاهو مسنجر استفاده کنید، روی رایانه دیگر از گوگل تاک و روی رایانه دیگر از oovoo یا هر برنامه دیگر، بهتر است از امروز شما نیز به جمع کاربران اسکایپ بپیوندید. این نرم‌افزار که معروف‌ترین نرم‌افزار پیام‌رسان اینترنتی و گفت‌وگو‌های آنلاین است به شما این امکان را می‌دهد تا با داشتن یک نام کاربری از آن در تمام سیستم‌عامل‌ها استفاده کنید. کیفیت بسیار عالی تماس‌های صوتی و تصویری این نرم‌افزار از مهم‌ترین امکانات آن به شمار می‌روند.

http://www.skype.com

ایمیل

Thunderbird

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، موبایل (پرتابل)‌

نرم‌افزارهای کامپیوتری آنقدر گسترش یافته‌اند که کمتر کاربری به استفاده از نرم‌افزارهای پیش‌فرض مایکروسافت راضی می‌شود. یکی از این برنامه‌ها، ابزار مدیریت ایمیل Thunderbird است که می‌تواند بهترین جایگزین برای نرم‌افزار اوت لوک باشد. این نرم‌افزار در تمام سیستم‌عامل‌ها قابل اجراست و شما را قادر می‌سازد تا تمام خواسته‌های خود از یک نرم‌افزار مدیریت ایمیل مرتفع سازید. نرم‌افزار Thunderbird نیز از پروژه‌های موفق موزیلاست و می‌توانید از سایت زیر نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

http://mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/all.html

Zimbra Desktop

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

اگر می‌خواهید تمام ایمیل‌های خود را یک جا مدیریت کنید، ایمیل دریافت کنید، ایمیل جدید ارسال کنید، عملیاتی همچون مشاهده، دسته بندی، حذف، کپی، انتقال و... را روی ایمیل‌های خود اعمال کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این برنامه کمک بگیرید. Zimbra ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا در محیط‌های آنلاین و آفلاین به راحتی به مدیریت ایمیل‌های خود از سرویس‌دهنده‌های مختلف همچون یاهو، جی میل،‌ هات میل و... پرداخته و از امکانات دیگری همچون مدیریت تقویم، مخاطبان، فایل‌ها و اسناد نیز بهره‌مند شوید.

http://www.zimbra.com/products/desktop.html

انتقال/اشتراک فایل

BitTorrent

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

دسترسی به میلیون‌ها فایل، برنامه، موزیک، ویدئو، تصاویر و... از سرویس‌های تورنت توسط این نرم‌افزار امکان‌پذیر است. اگر به دنبال فایل یا اطلاعاتی هستید که نتوانسته‌اید لینکی برای دانلود آن‌ها پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این برنامه کمک بگیرید و در میان فایل‌های اشتراک‌گذاری شده توسط کاربران سراسر دنیا نیز جستجو کنید! شاید به نتیجه برسید! این نرم‌افزار با قابلیت اجرا در تمام سیستم‌عامل‌ها یکی از معروف‌ترین و قدرتمندترین برنامه‌های مدیریت فایل‌های تورنت است که امکان دانلود و اشتراک‌گذاری فایل میان کاربران سراسر دنیا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

http://www.bittorrent.com

FileZilla

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس (پرتابل)‌

شاید با دیدن اسم این نرم‌افزار فکر کنید این برنامه هم از نرم‌افزارهای موزیلاست! اما این طور نیست.FileZilla حاصل پروژه‌ای کامپیوتری است که سال 2001 شروع شد و در حال حاضر به یکی از بهترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت سرور FTP تبدیل شده است. اگر شما هم سایت یا وبلاگ دارید یا به هر دلیل دیگر با سرورهای اف‌تی‌پی سر و کار دارید پیشنهاد می‌کنیم امکانات این نرم‌افزار کاملا رایگان را هم آزمایش کنید. مطمئنا شما هم با یک بار استفاده از این برنامه قدرتمند آن را جایگزین نرم‌افزارهایی همچون CuteFTP و Smart FTP خواهید کرد. همچنین این نرم‌افزار برخلاف نرم‌افزارهای نام برده در تمام سیستم‌عامل‌ها قابل اجراست و می‌توانید نسخه بدون نیاز به نصب آن را نیز روی هر رایانه‌ای اجرا کنید.

http://filezilla-project.org/download.php

نمایش/ مدیریت فایل

Adobe Reader

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

این نرم‌افزار برای تمام کاربران بخصوص خوانندگان صفحه نرم‌افزار کلیک، برنامه‌ای کاملا شناخته شده است، اما از آنجا که این هفته قصد داریم بهترین نرم‌افزارهای قابل اجرا در تمام سیستم‌عامل‌ها را معرفی کنیم و Adobe Reader هم یکی از این نرم‌افزارهاست، نمی‌توانستیم از آن چشم‌پوشی کنیم. این نرم‌افزار معروف‌ترین و اولین نرم‌افزار برای نمایش فایل‌های PDF است که در تمام سیستم‌عامل‌ها نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

http://www.adobe.com

muCommander

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، وب (پرتابل)‌

دوست دارید در تمام سیستم‌عامل‌هایی که روی رایانه‌هایتان نصب کرده‌اید از یک نرم‌افزار مدیریت فایل استفاده کنید؟ muCommander پاسخ بسیار خوبی به این نیاز شماست. این برنامه در هر سیستم‌عاملی که از جاوا پشتیبانی می‌کند قابل استفاده است و به کمک آن می‌توانید به انجام کارهای مختلفی همچون کپی، انتقال، تغییر نام فایل‌ها، ایجاد دایرکتوری‌ها، ارسال ایمیل، مدیریت فایل‌های فشرده با پسوندهای مختلف از جمله ZIP, RAR,7 z, TAR, GZip, BZip2, ISO/NRG, AR/Deb, اتصال به سرورهای FTP، نمایش فایل‌های متنی و تصاویر و... بپردازید.

http://www.mucommander.com/index.php#download

XnView

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، موبایل (پرتابل)‌

نرم‌افزارهای IrfanView و ACDSee از معروف‌ترین برنامه‌های ویندوزی برای مشاهده و مدیریت تصاویر در فرمت‌های مختلف به شمار می‌روند، اما نرم‌افزار XnView  به دلیل پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های مختلف و قابلیت استفاده کاملا رایگان، از این نرم‌افزارها پیشی گرفته و به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت تصاویر در میان کاربران علاقه‌مند به نرم‌افزارهای رایگان تبدیل شده است. این نرم‌افزار از نمایش بیش از 400 فرمت مختلف تصویری پشتیبانی می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا این 400 فرمت را در بیش از 50 فرمت مختلف تبدیل و ذخیره کنید.

http://www.xnview.com/en/download.html

خانگی، سرگرمی

Celestia

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

اگر به سفرهای نجومی‌ علاقه دارید از این نرم‌افزار رایگان استفاده کنید. Celestia یک شبیه‌ساز فضایی است که به شما امکان می‌دهد تا در سراسر منظومه شمسی سفر کرده و بیش از 100هزار ستاره و حتی کهکشان‌های دیگر را مشاهده کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به هر کجای جهان پهناور سفر کنید و چنانچه امکانات اولیه نرم‌افزار پاسخگوی نیازها و سلایق شما نباشد می‌توانید افزونه‌های مختلفی همچون ستاره‌ها، کهکشان‌ها، سیارات، اقمار، سیارک‌ها، ستاره‌های دنباله‌دار، فضاپیماها و... را از سایت برنامه دانلود کرده و به مجموعه امکانات نرم‌افزار بیفزایید.

http://www.shatters.net/celestia/download.html

Sweet Home 3D

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، وب

نرم‌افزارهای زیادی برای طراحی و دکوراسیون منزل وجود دارند. اما Sweet Home 3D یکی از نرم‌افزارهای رایگان با قابلیت استفاده در تمام سیستم‌عامل‌هاست که روش کار بسیار ساده‌ای دارد. برای استفاده از این برنامه ابتدا ‌باید نمای دوبعدی از منزل یا محل کار خود را ترسیم کرده سپس با استفاده از قابلیت سه‌بعدی سازی نرم‌افزار می‌توانید به مشاهده و گشت و گذار در نمای سه‌بعدی طرح مورد نظرتان بپردازید.

http://www.sweethome3d.com/download.jsp

امیر عصاری

گرافیک

Blender

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس (پرتابل)‌

وقتی سخن از نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی به میان می‌آید، بسیاری از کاربران فقط به برنامه‌های گران‌قیمتی همچون تری‌دی مکس فکر می‌کنند، در صورتی که نرم‌افزار بسیار عالی و منحصر به فرد Blender بهترین برنامه برای خلق مدل‌ها و انیمیشن‌های سه‌بعدی است که می‌توانید به صورت کاملا رایگان از آن استفاده کنید. این نرم‌افزار امکانات بی‌شماری دارد که حتی اگر تمام صفحه نرم‌افزار را به آن اختصاص دهیم، باز هم نمی‌توانیم به تمامی‌ آنها اشاره کنیم، پس پیشنهاد می‌کنیم اگر به خلق مدل‌های سه‌بعدی علاقه و تسلط دارید، حتما همین امروز این نرم‌افزار را نیز امتحان کنید تا با ویژگی‌های قدرتمند آن، از نزدیک آشنا شوید.

http://www.blender.org/download/get-blender

GIMP

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس (پرتابل)‌

نرم‌افزار قدرتمند و زیبای GIMP نیز یکی دیگر از نرم‌افزارهای گرافیکی است که جایگزین بسیار مناسبی برای ابزار قدرتمند فتوشاپ به شمار می‌رود. این نرم‌افزار تمام امکانات برنامه‌های گرافیکی همچون فتوشاپ و کرل را به صورت رایگان با قابلیت اجرا در تمام سیستم‌عامل‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا در محیطی زیبا با روش کار ساده طرح‌های منحصر به فردی را خلق کنید.

http://www.gimp.org/downloads

Inkscape

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس (پرتابل)‌

نرم‌افزارهای مختلفی برای طراحی سه‌بعدی و دو بعدی گرافیکی وجود دارند، اما کمتر نرم‌افزاری را می‌توان یافت که برای طراحی‌برداری ساخته شده باشد. نرم‌افزارهایی همچون ایلاستریتور و کرل برخی از این برنامه‌ها هستند که برای خرید نسخه‌ای از آنها ‌باید به میزان قابل‌توجهی پول خرج کنید! اما چنانچه قصد دارید امکانات این گونه نرم‌افزارها را به صورت رایگان در اختیار بگیرید، می‌توانید از برنامه قدرتمند Inkscape استفاده کنید. این نرم‌افزار که یکی از بهترین نرم‌افزارهای رایگان برای خلق تصاویر وکتور به شمار می‌رود، در انواع سیستم‌عامل‌ها قابل اجراست و می‌توانید آخرین نسخه آن را از لینک زیر دانلود کنید.

http://www.inkscape.org/download

PosteRazor

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

دوست دارید تصویر مورد نظرتان را به صورت یک پوستر بزرگ چاپ کنید؟ فکر می‌کنید برای انجام این کار باید از یک چاپگر با قابلیت چاپ روی کاغذهای بزرگ استفاده کنید؟ نرم‌افزار PosteRazor به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از چاپگر معمولی که در اختیار دارید، پوسترهای بزرگی حتی به اندازه بیلبوردهای خیابانی ایجاد کنید! به کمک این نرم‌افزار تصاویر شما در هر اندازه‌ای که باشند به تصاویری در اندازه‌های کوچک‌تر همچون اندازه یک کاغذ A4تقسیم شده و با راهنمایی کردن شما طی 5 مرحله آسان این تصاویر کوچک توسط چاپگر معمولی شما چاپ شده سپس در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و تصویر مورد نظر شما که می‌تواند در اندازه بسیار بزرگی باشد، در اختیارتان قرار می‌گیرد.

http://posterazor.sourceforge.net

مدیریت اطلاعات

Data Crow

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس (پرتابل)‌

می‌خواهید مجموعه موزیک، کتاب، نرم‌افزار، فیلم و عکس‌های خود را توسط یک نرم‌افزار جمع‌آوری و مدیریت کنید؟ دوست دارید نرم‌افزاری در اختیار داشته باشید که با توجه به نیازهای شما، قابلیت انعطاف داشته و بتوانید امکانات آن را کم و زیاد کنید؟

نرم‌افزار Data Crow به همین منظور طراحی شده است. به کمک این برنامه می‌توانید یک بانک اطلاعاتی عظیم از مجموعه‌های مورد نظر خود ایجاد کرده و به کمک سرویس‌های آنلاین نیز اطلاعات مربوط به هر مجموعه را بدون تایپ کردن در بانک اطلاعاتی خود قرار دهید تا عملیات جستجو و... نیز به شکل دقیق‌تر و سریع‌تری انجام شود. همچنین این نرم‌افزار در تمام سیستم‌عامل‌هایی که از جاوا پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده است.

http://www.datacrow.net/download.html

آفیس

OpenOffice.org

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس (پرتابل)‌

شاید تا چند سال قبل، برگ برنده مایکروسافت و تمایل کاربران به استفاده از سیستم‌عامل ویندوز، قابلیت اجرای نرم‌افزارهایی همچون آفیس در سیستم‌عامل ویندوز بود. اما نرم‌افزار قدرتمند و رایگان OpenOffice.org با ورود خود به عرصه نرم‌افزارهای آزاد، این محدودیت را از بین برد و کاربران را قادر ساخت تا در هر سیستم‌عاملی از این مجموعه نرم‌افزاری قدرتمند بهره‌مند شوند.

برنامه OpenOffice.org بسیار شبیه به نرم‌افزار آفیس است و تمام امکانات آن را نیز در خود جای داده است. پس چنانچه هنوز به دنبال یک ویرایشگر مناسب و قدرتمند برای سیستم‌عامل‌های مکینتاش و لینوکس هستید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا آخرین نسخه از این برنامه قدرتمند را دانلود کنید.

http://download.openoffice.org

جستجو

Google Desktop

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

این روزها ظرفیت‌ هارددیسک اکثر رایانه‌ها به طور میانگین بالای 320 گیگابایت است و این افزایش ظرفیت‌ هارددیسک که موجب شده است برخی رایانه‌ها به‌ هارددیسک‌های یک الی 2 ترابایتی مجهز شوند نشان‌دهنده این است که کاربران، اطلاعات بسیار زیادی را روی‌ هارددیسک رایانه ذخیره می‌کنند و وقتی اطلاعاتی در این حجم روی یک‌ هارددیسک ذخیره گردد جستجو به دنبال یک فایل خاص کاری دشوار خواهد بود چرا که تمام کاربران قادر نیستند اطلاعات خود را کاملا مرتب و دسته‌بندی شده در‌ هارددیسک ذخیره کنند و حتی بسیاری از کاربران که دسته‌بندی اطلاعات هنگام ذخیره‌سازی را رعایت می‌کنند نیز در خیلی از موارد با مشکل جستجوی اطلاعات مورد نظرشان مواجه می‌شوند. نرم‌افزار Google Desktop نیز برای رفع این مشکل طراحی شده است. به کمک این نرم‌افزار رایگان و قدرتمند می‌توانید تمام امکانات موتور جستجوی گوگل را به رایانه خود بیاورید. این نرم‌افزار که در تمام سیستم‌های‌عامل قابل استفاده است شما را قادر می‌سازد تا براحتی به جستجوی اطلاعات مورد نظرتان در‌ هارددیسک رایانه پرداخته و حتی داخل فایل‌های متنی، اسناد نرم‌افزار آفیس و... را نیز جستجو کنید.

http://desktop.google.com

رمزنگاری

LastPass

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، موبایل

به خاطر سپردن رمزعبور سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف کار دشواری است و از آنجا که توصیه‌های امنیتی حکم می‌کند هیچ‌گاه رمزعبور نرم‌افزارها و سرویس‌های مختلف آنلاین را یکسان انتخاب نکنید، کار دشوارتر شده و گاهی اوقات به هیچ وجه نمی‌توان این رمزهای مختلف را حفظ کرد و تنها راه‌حل برای به خاطر سپردن آنها نوشتن آنها روی کاغذ یا... است. اما این روش هیچ امنیتی ندارد چرا که یادداشت شما ممکن است به هر طریق به دست افراد غیرمجاز بیفتد و در آن صورت است که اطلاعات خود را دودستی تقدیم دیگران کرده‌اید! نرم‌افزار LastPass به همین منظور طراحی شده است. این نرم‌افزار که ابزاری قدرتمند برای مدیریت رمزهای عبور شماست این امکان را به شما می‌دهد تا تمام رمزهای خود را یک جا جمع‌آوری کرده و همه آنها را با یک رمز اصلی محافظت کنید. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید هنگام ورود به سایت‌ها بدون نیاز به تایپ کردن رمز عبورتان تنها با فشردن یک کلیک ماوس، عملیات ورود را انجام دهید یا پروفایل‌های مختلفی را از خودتان ایجاد کنید که هنگام عضویت در سایت‌های مختلف یا پر کردن فرم‌های آنلاین این امکان را به شما می‌دهند تا این فرم‌ها را به صورت خودکار تکمیل کنید. پشتیبانی از مرورگرهای مختلف، اجرا در سیستم‌‌‌های عامل مختلف، حفاظت از یادداشت‌های محرمانه شما، پشتیبانی از قابلیت به اشتراک‌گذاری رمزهای عبور با دیگر دوستان و کاربرانتان به صورت امن، دارا بودن امکانات پشتیبان‌گیری و بازگردانی اطلاعات، ایجاد رمز عبورهای پیچیده و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بدون محدودیت زمانی و مکانی، برخی از قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

http://lastpass.com/misc_download.php

TrueCrypt

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

می‌خواهید یک سیستم‌عامل را به صورت پنهانی روی رایانه خود نصب کنید؟ یا حتی یکی از درایوهای‌ هارددیسک را پنهان کنید و اطلاعات محرمانه خود را در آن ذخیره کنید؟ نرم‌افزار TrueCrypt قادر است این کارها را انجام دهد. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید تمام یا قسمتی از‌ هارددیسک رایانه خود را رمزنگاری کرده و مانع از دسترسی افراد غیرمجاز به آنها شوید. همچنین به کمک این برنامه می‌توانید یک حافظه مجازی رمزنگاری شده را ایجاد کنید که در مواقع نیاز همچون یک دیسک واقعی عمل کرده و می‌توانید به خواندن و نوشتن اطلاعات روی آن بپردازید.

http://www.truecrypt.org/downloads

رایانه مجازی

VirtualBox

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس، سولاریس

هنگام معرفی نرم‌افزارهای سیستم‌عامل مجازی نمی‌توان از نرم‌افزارهای بسیار قدرتمندی همچون VMwareو Parallels صرف نظر کرد، اما وقتی صحبت از پول و رایگان بودن نرم‌افزار مطرح می‌شود! بهترین انتخاب شما نرم‌افزار VirtualBox خواهد بود. این نرم‌افزار با قابلیت استفاده کاملا رایگان، شما را قادر می‌سازد تا در سیستم‌‌‌های عامل ویندوز، لینوکس، مکینتاش و سولاریس (به عنوان میزبان) به صورت مجازی نسبت به نصب نسخه‌های مختلف از سری سیستم‌‌‌های عامل ویندوز، لینوکس، سولاریس، مکینتاش، یونیکس و... (به عنوان مهمان) اقدام کنید.

http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

ویدئو

Handbrake

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

اگر به دنبال نرم‌افزاری برای کپی گرفتن فیلم‌های دی‌وی‌دی روی‌ هارددیسک رایانه هستید پیشنهاد می‌کنیم از Handbrake کمک بگیرید. این برنامه با قابلیت اجرا در تمام سیستم‌‌‌های عامل قادر است علاوه بر تهیه یک نسخه کپی از فیلم‌های دی‌وی‌دی مورد نظر شما، فرمت‌های مختلف ویدئویی را نیز به یکدیگر تبدیل کند.

http://handbrake.fr/downloads.php

Miro

سیستم‌عامل: ویندوز، مک، لینوکس

میرو، ابزاری برای پخش فرمت‌های مختلف ویدئویی است که بیشتر امکانات آن به ویدئوهای کیفیت بالا (HD) مربوط می‌شود. به کمک این برنامه می‌توانید ویدئوهای کیفیت بالای انواع تلویزیون‌های آنلاین را مشاهده و دانلود کنید و براحتی فایل‌های ویدئویی موجود در شبکه‌های تورنت را نیز دانلود کنید. همچنین امکان دانلود ویدئوهای اچ‌دی از سایت‌های اشتراک فیلم همچون YouTube, Google Video, Blip نیز جزو امکانات این نرم‌افزار قدرتمند است.

http://www.getmiro.com/download

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها