میومیو، عاج فیل و حمام نمک

مراقب روانگردان‌های جدید باشید

سرپرست اداره کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ورود مخدرهای جدید روانگردان با نام مفدرین در میان مصرف کنندگان، گفت: این مخدرهای جدید همان مخدرهای شیشه و از خانواده‌ قرص اکس هستند که وقتی وارد چرخه فروش می‌شوند، برای ایجاد جذابیت مخاطبان با اسم‌های متعدد توسط فروشندگان عرضه می‌شود.
کد خبر: ۳۸۹۳۰۱

محمدمسعود زاهدیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بنابراین مخدرهای جدیدی که با نام‌های «میومیو»، «عاج فیل» و «حمام نمک» عرضه می‌شود، اسامی واقعی این مخدرها نیست و تنها برای فریب مخاطبان و فروش با این نام‌های جدید عرضه می‌شود.

وی افزود: «مفدرین» به عنوان یک مخدر جدیدی که از سوی پزشکی قانونی اعلام شده نیز یکی از مشتقات روانگردان ‌ها و آمفیتامین‌هاست که در دنیا از جمله کشورهای آسیای جنوب شرقی، پخش شده است.

سرپرست اداره کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در ایران موردی از کشف این مواد جدید به ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام نشده است، اما با توجه به وظیفه اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم و جامعه، پزشکی قانونی در این زمینه با هدف آگاه سازی، خبری را عنوان کرده بود تا مردم نسبت به عوارض و عواقب سوء این مخدرها آشنا شوند.

زاهدیان درباره ترکیبات «مفدرین» نیز خاطرنشان کرد: ترکیبات این مخدر نیز همانند «شیشه» است، این در حالیست که درصد کمی از برخی فرمول‌های آن تغییر یافته است.

علی رغم گفته‌های زاهدیان، طه طاهری ـ قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرـ چندی پیش در گفت‌وگویی با ایسنا، ورود این مخدرهای جدید را تکذیب و عنوان کرده بود که پزشکی قانونی بر اساس کدام مستندات این مطلب را ارائه کرده است.

کشف حدود 430 تن انواع مواد مخدر توسط پلیس، ناجا، وزارت اطلاعات، گمرک و بسیج در11 ماه گذشته سال جاری

 بیشترین کشفیات مربوط به شرق کشور بوده است

سرپرست اداره کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از کشف حدود 430 تن انواع مواد مخدر توسط پلیس ناجا ، وزارت اطلاعات، گمرک و بسیج در 11 ماه گذشته سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در استان‌های شرق و حاشیه شرق، کشور کشف و ضبط شده است.

وی درباره برخورد و مقابله با خرده فروشان نیز اضافه کرد: در حوزه مبارزه با خرده فروشان پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته از جمله جمع‌آوری و نگهداری این افراد در مراکزی که برای این منظور راه‌اندازی می‌شود. برخورد شدید و قانونی و همچنین ارائه نکردن تسهیلاتی که برای سایر زندانیان با جرایم عادی در نظر گرفته می‌شود، به زندانیان با جرایم مربوط به مواد مخدر از جمله برنامه‌های این ستاد است.

زاهدیان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون چنان چه بیش از 30 گرم شیشه یا کراک از فردی کشف شود، احکام سنگینی تا حد اعدام در انتظار این افراد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها