کد خبر: ۳۸۸۷۳۲

دیوار و سقف

بهتر است برای نظافت دیوار و سقف، اول گرد و غبار آنها را بگیرید. البته در این مرحله و برای انجام این‌کار، حتما پنجره‌ها را باز بگذارید تا گرد و خاک باعث آزار شما نشود.

حالا اگر رنگ دیوار قابل شستشو است، برای تمیز کردن آن از محلول آب ولرم و صابون و مقدار کمی مایع سفیدکننده استفاده کنید. برای این کار با یک دستمال تمیز این محلول را روی دیوارها بکشید؛ البته از بالا به پایین و پس از آن نیز با یک پارچه نمدار و تمیز روی آن را پاک کنید.

ولی اگر دیوارهای خانه شما به جای رنگ، کاغذ دیواری و البته از نوع قابل شستشو باشد، آنها را هم می‌توانید به وسیله یک پارچه نمدار تمیز کنید. دقت کنید و به آهستگی این کار را انجام دهید تا آسیبی به کاغذها نرسد. البته فراموش نکنید برای پاک‌کردن کاغذ دیواری به هیچ‌وجه نباید از ماده سفیدکننده استفاده کرد.

سرامیک‌ها

کف بسیاری از خانه‌ها با سرامیک پوشیده شده که تمیز کردنش هم بسیار مهم است. می‌توانید برای تمیز کردن سرامیک‌های خانه، مقدار کمی ماده شوینده را به یک لیتر آب اضافه کنید و سرامیک‌ها را با آن تمیز نمایید. البته فراموش نکنید که هیچ‌وقت نباید از مواد شوینده غلیظ و قوی استفاده کرد. همیشه مواد شوینده خیلی قوی باعث آسیب دیدن و از بین رفتن کیفیت اولیه سرامیک‌ها می‌شود.

البته بهتر است همیشه هنگام نظافت منزل، از ماسک و دستکش استفاده کنید تا پوست و دستگاه تنفسی خود را سالم نگه دارید.

اما اگر کف خانه موکت است، بهتر است با استفاده از مواد شوینده مخصوص فرش و موکت و یک سطل آب آنجا را تمیز کنید.

پرده‌ها

پرده‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای خانه هستند. خانه‌ای تمیز و زیبا معمولا باید پرده‌هایی مرتب و زیبا هم داشته باشد. بنابراین از نقش مهم پرده‌ها غافل نشده و آنها را هم به شیوه‌ای مناسب تمیز کنید.

این پرده‌ها در فصل تابستان که پنجره‌ها باز هستند، پر از گرد و غبار شده و زمستان‌ها هم به دلیل روشن بودن شوفاژ و بخاری دود گرفته و سیاه می‌شوند. اما اگر به درستی و به موقع تمیز شده و با دقت نیز نصب شوند، می‌توانند خانه‌ای زیبا برای ما ایجاد نمایند.

البته عجله نکنید؛ بعضی از پرده‌ها باید برای شستشو به خشکشویی فرستاده شوند و نمی‌توان در خانه آنها را بادست یا ماشین لباسشویی شست. بعضی از پرده‌ها هم فقط باید با دست شسته شوند. این موارد همگی به نوع پارچه و پرده بستگی دارد و صاحب آن تنها کسی است که می‌داند چه شیوه‌ای مناسب شستشوی پرده خانه‌اش است.

اما اگر می‌خواهید پرده را با دست بشویید، باید وان حمام یا ظرف بزرگی را که پرده در آن جا می‌شود پر از آب کرده و کمی هم سرکه به آن بیفزایید. سپس اجازه بدهید پرده 10 دقیقه در آن بماند و خیس بخورد. پس از گذشت این زمان، آنها را از آب درآورده و به خوبی با مواد شوینده مناسب بشویید.

اما اگر پرده را در ماشین لباسشویی می‌شویید نیز بهتر است ابتدا آن را در محلول سرکه و آب یا الکل صنعتی و آب قرار دهید، سپس از آب درآورده و داخل ماشین لباسشویی بریزید.

خیلی دقت داشته باشید که پرده‌ها را با آب سرد بشویید و از آب گرم استفاده نکنید. بعد از اتمام شستشو هم آنها را از ماشین لباسشویی بیرون آورده و همان طور نمدار آویزان کنید تا چروک نشود. ولی اگر می‌خواهید آن را اتو کنید، ابتدا آن را پهن کنید تا خشک شود، سپس آن را اتو بکشید.اگر چه همه خانم‌ها پرده‌های خانه را می‌شویند و تمیز می‌کنند، اما شاید پرده‌های حمام فراموش شوند. البته این پرده‌ها چون در مکانی مرطوب هستند که احتمال ایجاد قارچ و کپک زیاد است، حتما باید شسته شوند.

شیرآلات

برای تمیزکردن و براق‌نمودن شیرآلات دستشویی و حمام، یادتان باشد از شوینده‌های اسیدی یا موادی که برای این کار نیست استفاده نکنید. ممکن است با این کار براق بودن و درخشش آنها را هم از بین برده و موجب ایجاد نمای بد این وسایل شوید.

اما چنانچه شیرآلات جرم گرفته و لک شده‌اند، از ماده شوینده مخصوص این کار استفاه کرده و آنها را تمیز نمایید. همچنین فراموش نکنید که سردوش حمام یا شیر ظرفشویی را هم باز کرده و رسوب و جرم آب را از آن پاک کنید. با این کار آب هم بهتر می‌آید.

مبلمان

برای تمیز کردن پارچه مبلمان، مواد شوینده خاصی در بازار وجود دارد که بهتر است از همان استفاده کنید. البته همیشه ابتدا مقداری از آن ماده را به قسمت‌کوچکی از مبل که در دید نیست، بکشید تا مطمئن شوید که به پارچه آسیبی نمی‌رسد. همچنین اگر پارچه لک و کثیف نیست، می‌توانید تنها با جارو کشیدن آن را تمیز
کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها