مشهد ـ خبرنگار جام‌جم:‌ رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: ‌با کمک شهرداری‌های مناطق مشهد، 325 کانون بیماری سالک در این شهر حذف شد. دکتر مرتضی احتشام‌فر با اشاره به طرح دفع زباله‌های عفونی افزود:‌ این طرح در حال حاضر در ستاد مربوطه در حال بررسی است و بزودی دستورات لازم صادر و طرح اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۷۷۹۰

یزد ـ خبرنگار جام‌جم: سومین همایش سراسری دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش کشور 12 و 13 اسفندماه امسال در اردکان یزد برگزار می‌شود.

سید جلال‌الدین بصام، رئیس انجمن علمی فرش ایران با اعلام این خبر در توضیح اهداف این همایش گفت: ایجاد فضای مناسب برای تبادل افکار بین دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش کشور، معرفی جلوه‌های زیبای هنر فرش دستباف در قالب نمونه‌های هنری و بررسی مسائل و مشکلات دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش و انتقال یافته‌های جدید از جمله اهداف این همایش است.

وی افزود: با فعالیت دبیرخانه این همایش، آثار بسیار فراوانی از دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش کشور در حوزه‌های مقاله و آثار هنری در شاخه‌های طراحی، رنگرزی، بافت و مرمت به مرحله داوری راه یافته‌اند.

خرم‌آباد ـ خبرنگار جام‌جم: معاون میراث فرهنگی استان لرستان از ثبت 26 تپه باستانی و بنای تاریخی در این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: در دومین همایش سراسری شورای عالی سیاستگذاری ثبت میراث فرهنگی کشور اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان موفق به ثبت کلیه آثار ارائه شده خود شامل 26 تپه و یک بنای تاریخی به همراه قبرستان قدیمی پیرامونی آن شد. محمدرضا اسدی افزود: قدمت این آثار به دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی بر‌می‌گردد و با ثبت آنها، لرستان با بیش از 2300 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی کشور، یکی از فعال‌ترین استان‌ها در این زمینه به حساب می‌آید.

بیرجند ـ ایسنا: فرماندار بیرجند با اشاره به این‌که تا پایان اسفندماه تمام موارد حاشیه‌نشینی غیر از خانه‌های مسکونی تخریب می‌شود، گفت: مردم باید برای ساماندهی حاشیه‌نشینی همکاری داشته باشند.

محمدعلی قاسم‌زاده نداف در جلسه شورای اداری بیرجند با اشاره به بحث حاشیه‌نشینی، خطاب به مردم حاشیه‌نشین افزود: مسوولان قصد ندارند خانه شما را خراب و شما را بی‌خانمان کنند بلکه به دنبال ایمن‌سازی و تهیه مسکن مطمئن هستند. وی گفت: تمام زمین‌هایی که در حاشیه ساخته شده است زراعی بوده و پروانه ساخت ندارد و این را همه آنهایی که خریده‌اند نیز می‌دانستند. قاسم‌زاده نداف به برخی شایعاتی که در سطح شهر بیرجند پخش شده است، اشاره کرد و گفت: بحث تخریب تعدادی چهاردیواری که حکم قضایی داشته نیاز به این همه شایعات ندارد.

کرج ـ ایسنا: فرمانده انتظامی کرج گفت: برای راحتی حال مسافران در ایام نوروز، 1200 کارتن‌خواب کرج باید ساماندهی شوند. سرهنگ ناصراصلانی در جلسه ستاد نوروزی کرج گفت: ساماندهی معتادان در سطح شهر برای حفظ و ایجاد امنیت شهر در ایام تعطیل با توجه به خالی شدن شهر از سکنه لازم و ضروری است. وی افزود: در کرج حدود 1200 کارتن‌خواب وجود دارد که تهدیدی برای شهر در ایام تعطیل محسوب می‌شوند و در صورت همکاری بهزیستی با نیروی انتظامی برای ساماندهی این معتادان می‌توان شاهد کاهش 60 درصدی جرایم در این ایام بود.

ایلام ـ واحد مرکزی خبر: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه را‌ه‌های استان ایلام در حال اجراست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام با اعلام این مطلب گفت: در اجرای این طرح 38 مدرسه در محورهای مختلف ایمن‌سازی شده است. جوادیان اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس را 300 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در طول اجرای این طرح تاکنون یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. وی افزود: در اجرای این طرح 2 هزار دانش‌آموز، آموزش‌های لازم درخصوص ایمنی و ترافیک را گرفته‌‌اند.

زاهدان ـ ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: براساس سرشماری زمستان امسال، یک هزار قطعه پرنده هوبره از مناطق سرد «سیبری» به زیستگاه‌های مختلف استان کوچ کرده‌اند که زیستگاه‌های آنها به طور کامل تحت حفاظت این اداره کل قرار دارد. تورج همتی گفت: مناطق شیله، دشت هامون، بزمان، چابهار و اطراف خاش از جمله زیستگاه‌های این پرنده نادر هستند.

وی افزود: هوبره همانند دیگر گونه‌های جانوری و گیاهی در برنامه‌های حفاظت زیست‌محیطی این اداره کل قرار دارد و توسط محیط‌بانان و تیم‌های گارد حفاظت می‌شود.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هر سال با شروع فصل سرما از اواخر مهر ماه شاهد حضور این نوع پرنده به صورت پراکنده در استان هستیم و زیست بوم‌های مختلفی را برای خود انتخاب می‌کنند.

ارومیه ـ فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای معرفی تالاب‌های آذربایجان غربی، نوروز امسال تالاب کانی‌برازان پذیرای گردشگران نوروزی می‌شود.

حسن عباس‌نژاد افزود: با توجه به بحران موجود در دریاچه ارومیه و مشکل حیات پرندگان موجود در این دریاچه، تالاب کانی‌برازان به عنوان یکی از مناطق برای زندگی این پرندگان شده و زیبایی خاصی به این تالاب بخشیده است که برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت در سال جاری سعی داریم تالاب کانی‌برازان را بیشتر از گذشته به گردشگران معرفی کنیم.

ساری ـ ایسنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: حدود80 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان به کشت ارقام پرمحصول برنج اختصاص دارد. یحیی ابطالی افزود: سال جاری یک میلیون و 350 هزار تن شلتوک معادل 900 هزار تن برنج سفید در استان برداشت و تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها