بوشهر- فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار بوشهر از سومین سفر هیات دولت به استان بوشهر در روزهای 20 و 21 بهمن جاری خبر داد. محمدحسن شنبدی اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعی که نهاد ریاست جمهوری به ما داده، رئیس جمهور و هیات دولت هفته آینده در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مهمان بوشهری‌ها هستند. وی با بیان این‌که رئیس‌جمهور در این سفر به شهرستان‌ها نمی‌رود، افزود: دیدار عمومی با مردم در ورزشگاه شهید بهشتی در بدو ورود به بوشهر، دیدار با ایثارگران و خانواده‌های شهدا، دیدار با نخبگان و مدیران اجرایی از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور است.
کد خبر: ۳۸۳۲۹۶

کرمانشاه ـ ایسنا: یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه موفق به کشف 63 قطعه پرنده از شکارچیان متخلف شد.سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، پرندگان شکار شده را شامل چکاوک، قمری، سار، کبوتر و دلیجه اعلام کرد.فرشاد فتاحی افزود: هر سال از دهم دی تا پنجم بهمن، سرشماری زمستانی پرندگان در نیم کره شمالی آغاز می‌شود و امسال در استان کرمانشاه با راه‌اندازی 16 سایت، 5000 قطعه پرنده از انواع حواصیل شامل اردک، خودکا، اگرت، لک‌لک و انواع پرندگان شکارچی شامل عقاب طلایی، شاهین و دلیجه شناسایی شده است.

اردبیل ـ واحد مرکزی خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اردبیل از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان قطب درمانی سرطان کشور انتخاب شده است.دکتر فرهاد پورفرضی، گستردگی شیوع سرطان‌های دستگاه گوارش در استان اردبیل را از دلایل این انتخاب ذکر کرد و افزود: براساس این انتخاب، فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و درمانی ویژه‌ای در زمینه بیماری‌های سرطان در استان انجام گرفته و بیماران سرطانی نیز تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

چهارمحال و بختیاری ـ واحد مرکزی خبر: هواشناسی چهارمحال و بختیاری درباره جاری شدن سیل، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد.مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارش‌زایی که از دیروز استان را تحت‌تاثیر قرار داده است، پیامد آن بارش برف و باران خواهد بود.شاهرخ پارسا افزود: بارش‌ها به صورت برف، باران شدید و به دنبال آن وزش باد است که تا آخر هفته ادامه دارد.

کاشان - جام جم : مدیرعامل انجمن دوستداران آثار و مفاخر نوش‌آباد از ثبت 2 اثر تاریخی شهر نوش‌آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل خبر داد.مسجد حاج سیدحسین از آثار دوره صفویه و برج عشق‌آباد از بناهای دوره قاجاریه 2 اثری است که پرونده ثبتی آنها تهیه شده است.مسجد حاج سیدحسین در سال 1042 هجری قمری در فضایی حدود 120متر مربع شامل یک شبستان و یک حیاط توسط مرحوم حاج سیدحسین فاطمی بنا شده است.

برج عشق‌آباد نیز توسط شجاع لشکر از فرزندان نایب‌حسین کاشی جهت سرجه‌بندی آب قنات و استراحت کشاورزان در سر راه کاشان به نوش‌آباد و در میان مزارع کشاورزی به عنوان یک محل امن برای مسافران قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها